Private omkoping: 'Velkjovic & bestuursleden van Mechelen hadden contact met refs'

    Private omkoping: 'Velkjovic & bestuursleden van Mechelen hadden contact met refs'

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 15:49do 11-10-2018 om 15:49

    In het seizoen 2017-2018 is geprobeerd geweest om KV Mechelen in Eerste Klasse te houden. Volgens het parket zaten Dejan Velkjovic en vier bestuursleden van Malinwa achter de feiten.

    Donderdag gaf het parket een persconferentie omtrent de zaak Propere Handen. Het besprak drie luiken. Het laatste luik ging over de poging om te zorgen voor de redding van KV Mechelen. Velkjovic en vier bestuursleden van Malinwa hebben geprobeerd om de uitslag van Antwerp-Eupen op de voorlaatste speeldag en Waasland-Beveren-KV Mechelen op de laatste speeldag te beïnvloeden ten voordele van KV Mechelen. Het plan werkte niet zoals gehoopt, want KV Mechelen zakte.

    "Het gaat om private omkoping", klinkt het bij het parket. "Het onderzoek bevat aanwijzingen dat spelersmakelaar D.V. in samenspraak met vier bestuursleden van KV Mechelen rechtstreeks of via bevriende contacten de uitslag zou beïnvloed hebben van die twee wedstrijden. Hierbij lijken er afspraken te zijn gemaakt met scheidsrechter B.V. (Bart Vertenten) en verschillende bestuursleden van Waasland-Beveren."

    "Daarnaast zijn er ook aanwijzingen van ongeoorloofde contacten tussen D.V. (Dusan Veljkovic) en scheidsrechter S.D. (Sébastien Delferière, nvdr) in ruil waarvoor bepaalde voordelen gegeven zouden zijn", aldus Wenke Roggen, de woordvoerster van de politie.

    Plaats een reactie

    Toca +40716
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    Hoor ze bij Mechelen nog moord en brand schreeuwen.
    En deze morgen Van Wijk die blij was dat het gerecht zijn werk doet..
    Vind ik leuk
    Frefke +927
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    Toca, lees mijn kommentaar even na van deze voormiddag ivm. Van Wijk... Hoe durft hij, als je zelf boter op je hoofd hebt zwijg je liefst of was het om zijn frustratie kwijt te raken omdat het niet gelukt was ?
    Vind ik leuk
    K1908 +1276
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:02
    Ik denk niet dat Van Wijk zelf hiervan op de hoogte zou zijn geweest. Hij had wel nog steeds moeten zwijgen, maar misschien is hij nu totaal verrast, dat weten wij niet...
    Vind ik leuk
    Toca +40716
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:04
    Denk dat Van wijk nu flauwgevallen is van colère.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    De boel omkopen en alsnog degraderen.... nee, dan ben je echt niet goed bezig
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5845
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:00
    Zelfs dat kunnen de Kakkers niet fatsoenlijk doen! Als het waar is, failliet laten verklaren en in 4e provonciale terug laten beginnen. Lijkt wel een aflevering van 'In de Gloria' met de bestuursleden van Mechelen als 'Raymond de reisbegeleider die het niet aankan'.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:54
    Der kan altijd nog een fusie met den Beerschot uit de bus komen hé , wij hebben een goed hart voor al onze noodlijdende ploegen in de provincie😇🤪😜
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    Als dit waar is... Dan kunnen ze KV Mechelen beter ineens ontbinden. En die 2 refs levenslang schorsen.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:45
    Ja maar dan worden de supporters weeral gestraft.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16248
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:56
    Bestuursleden van Waasland-Beveren.. Als dat zo is, zakken die toch sowieso uit 1A?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    Patfey +5622
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:17
    Normaal wel, ja. Zij naar 1B, KVM naar eerste amateurs.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:06
    Ik kan mij vergissen , maar als KV de eindstrijd voor promotie wint moeten zij in 1B blijven maar ben daar geen100% zeker van
    Vind ik leuk
    Patfey +5622
    vrijdag 12 oktober 2018 om 11:36
    Ik ook niet. Volgens mij kunnen ze ook met onmiddellijke ingang geschorst worden. Maar als ze inderdaad de eindronde winnen, gaan ze naar 1A en worden ze automatisch naar 1B teruggezet. Maar die winnen onder dergelijke omstandigheden, veel geluk.
    Idem, als WB laatste eindigt, gaan zij naar 1ste amateurs, en date zit er al meer in als ze gedurende de competitie veroordeeld worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    mapolean +955
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:19
    Vrees ik ook voor...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:59
    Iedereen dacht dat Moeskroen betrokken partij ging zijn bij matchfixing, maar en contraire bij KVM en WB
    Vind ik leuk
    mapolean +955
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:19
    Dat verrast iedereen hé.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:25
    Ja en neen ,degene die het meest roept heeft in het algemeen stront aan de knikker
    Vind ik leuk
    Markske +487
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    SD voordeel in natura maar BV enkel een goede quotering in de krant, daarvoor riskeert een scheidsrechter zijn carrière toch niet.
    Kan ik niet geloven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:17
    INDIEN BEWEZEN ZAL HIJ WEL EEN FLINKE ENVELOPPE GEKREGEN HEBBEN
    Vind ik leuk
    Patfey +5622
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:18
    Ik vind dat ook raar, wat is er voor hem hier mee te verdienen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:09
    Vanuit KV beweren dat de andere match vervalst was en nu blijkt dat ze het ook zelf doen... Moeten wij eigenlijk nog kijken?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:14
    dikken bulshiitt de duidelijke match eupen moeskroen word ni overgesproken nee nu ist kvm zeveraars en dan over die penalty gevallen tuurlijk en trouwens rits miste die penalty dus aja rits zal ook omgekocht zijn dan he en als ge over penalty cadaeus krijge wilt hebbe kijk dan al de penalty s van brugge en anderlecht us nekeer na en dan ik kan ook een match bedenken da eupen een ref heeft omgekocht dan standard kvm waar bande aleen door ging en onderuit gehaalt word en nog geen fout word gegeven en ne minuut later goal srandard en wie was daar ref kzou ook ondervrage mss heeft bayat er iets mee gaan eten he debielen
    Vind ik leuk
    mapolean +955
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:21
    Rustig Nico... 't Is maar voetbal hoor...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:26
    ik zen ne kakker en tis altijd kv terwijl het ni duidelijk te zien is na welke match ze moete zien
    Vind ik leuk
    mapolean +955
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:28
    Ik ben geen Kakker, maar heb veel sympathie voor de KV.... Maar laat het gerecht zijn werk doen hé...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:33
    schoon gerecht vo niks goe
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3952
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:44
    Je zal maar kv supporter zijn nu... maar die van lier tonen al aan dat je in provinciale ook veel plezier kan hebben
    Vind ik leuk
    pitroken +131
    vrijdag 12 oktober 2018 om 14:50
    deze keer zullen ze veel pakjes friet moeten verkopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:15
    KVM had juist nieuws stadion voor 1A gebouwd en niet voor in 1B.... toen werd er paniek gezaaid en werd vermoedelijk een slechte raadgever ingeschakeld ?
    Over de bewuste match Eupen-Moeskroen viel nog geen woord...
    Vind ik leuk
    koalaM +277
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:32
    Wat had WB eigenlijk erbij te winnen van Mechelen te helpen ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 00:22
    vader van Dhr Sébastien Delferière, zit in het Uitvoerend Commite en schoonvader van Dhr Bart Vertenden voorzitter van het sportcommissie ( groene tafel ) ??
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws