KAA Gent heeft een beslissing genomen omtrent Vanderhaeghe

    KAA Gent heeft een beslissing genomen omtrent Vanderhaeghe

    woensdag 19 september 2018 om 07:45

    De stoel van Yves Vanderhaeghe wankelt. Toch moet de trainer  van KAA Gent nog niet meteen een vertrek vrezen. Zondag wacht de altijd beladen topper tegen leider en landskampioen Club Brugge.

    Dinsdagavond had Vanderhaeghe een gesprek met het bestuur van de Buffalo's, zoals wekelijks trouwens. Het Laatste Nieuws weet dat het een lang gesprek was waarbij alle partijen hun inbreng hadden. Na enkele uren overleg kwam men tot hetzelfde besluit.

    Ondanks de vele geruchten blijft Vanderhaeghe trainer. Ivan De Witte en Michel Louwagie behouden het vertrouwen in hun coach, al kan de topper van zondag daar voor iets tussen zitten. Op die manier komt de voorbereiding ervan niet in het gedrang.

    Een kwestie van tijd
    Toch vreest het dagblad dat het slechts een kwestie van tijd is vooraleer Vanderhaeghe wordt weggestuurd. 'Dat belet niet dat Vanderhaeghe stilaan in een situatie is aanbeland waarin elke misstap onder een vergrootglas zal bekeken worden', klinkt het.

    Ook Het Nieuwsblad vreest dat de topper van zondag wel eens het genadeschot kan zijn voor de Gent-trainer. 'Maar iedereen die de polsslag van de club voelt, is ervan overtuigd dat het tijdperk Vanderhaeghe een moeilijk verhaal is dat tegen zijn houdbaarheidsdatum aan loopt.'

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14464
    woensdag 19 september 2018 om 07:56
    Uitstel is geen afstel.. Of het nu is, of morgen of volgende week, Yves haalt nieuwjaar niet.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6165
    woensdag 19 september 2018 om 08:26
    Idd, en meestal als het bestuur zich volledig achter de coach schaart is dat een teken van erger...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14088
    woensdag 19 september 2018 om 11:08
    We laten Yves in leven hoor. Yves zal gezond en wel zijn tijdens nieuwjaar. Met een dikke ontslagpremie zelfs.
    Vind ik leuk
    SD +8710
    woensdag 19 september 2018 om 08:15
    Gaan wij weer daarover schrijven tot het gebeurt ? Kan Het Laatste Nieuws niet aan verslaggeving doen en "sensatioele" speculaties achterwege laten ? Laat die man met rust, hij heeft genoeg problemen na naar mijn mening een vrij zwakke transferperiode van Louwagie.
    Vind ik leuk
    Pis Tolee +820
    woensdag 19 september 2018 om 08:54
    denk niet dat alleen de Lou de transfers beslist...Anatool zal er ook wel inspraak in gehad hebben.
    Vind ik leuk
    Genome +320
    woensdag 19 september 2018 om 12:24
    Ik vind dat je er nog niet echt veel van kan zeggen over de laatste transferperiode of die al dan niet sterk of zwak was. Omdat je het merendeel van de aanwinsten nog niet hebt zien spelen of nog amper aan het werk gezien hebt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    Hierulf +922
    woensdag 19 september 2018 om 08:48
    Was beter als T2 naar Anderlecht gekomen denk ik...
    Vind ik leuk
    Reagens +2031
    woensdag 19 september 2018 om 09:07
    Ja, want daar gaat het veel beter...
    1/9 tegen 3 vermoedelijke PO1 concurrenten zijn ze daar wel gewend...
    Vind ik leuk
    Elise +404
    woensdag 19 september 2018 om 08:58
    Elke match is anders maar met een Europese topwedstrijd in de benen kan Gent zich mss weren tegen Club. Maar wat Club gister heeft laten zien vrees ik het eendjes voor de bijt zijn. Wordt een wedstrijd om naar uit te kijken. Maar Yves zijn stoel meer zou wankelen na verlies tegen Club bv, zou absurd zijn. Mss kan hij ruilen met Heintje nadien
    Vind ik leuk
    Regaal +1071
    woensdag 19 september 2018 om 09:13
    Een ploeg die vorig seizoen zelfs geen Europees voetbal speelde gaat nu al excuses zoeken om verlies tegen AA Gent te rechtvaardigen... hoe hypocriet kan je zijn?
    Vind ik leuk
    Elise +404
    woensdag 19 september 2018 om 09:49
    Regaal, misschien eens echt lezen wat er staat en op zich het artikel ook eens doornemen! Wat dwz is coaches niet plots buitengegooid moeten worden omdat ze bv ook een topper nog eens verliezen. Maar daarbuiten ze mss knn profiteren van de situatie als ploeg, maar daarbuiten in principe Brugge een maatje te sterk zal zijn. Wie heeft het hier over het rechtvaardigen van een eventueel verlies van Brugge? Dat staat er niet, dat is wat jij las
    Vind ik leuk
    tom1981 +315
    woensdag 19 september 2018 om 10:13
    Volledig juist wat je zegt. Was een zware match gisteren. En Gent kan altijd iets meer tegen Brugge. En in Gent hebben er zo hun gedacht van Brugge... maar winnen tegen club en hun jaar is goed.. anders...
    Vind ik leuk
    Richaar +14
    donderdag 20 september 2018 om 08:10
    Amai...is da al wa telt,sober ploegske
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:06
    Moet Yves zelf de doelpunten maken?.
    Tot op heden valt het scoren moeilijk, maar met een tikkeltje geluk. ...wie weet? En wat als de volgende topper gewonnen word?de verassingen zijn de wereld niet uit. In plaats van, zouden we beter onze trainer steunen. Ook hij wil de 3 punten. ...altijd zoals alle Buffalo supporters.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    Reagens +2031
    woensdag 19 september 2018 om 09:10
    Om te scoren moet je kansen creëren en dat doen we veel te weinig. Tegelijkertijd geven we achteraan heel wat weg.
    Vind ik leuk
    Genome +320
    woensdag 19 september 2018 om 12:18
    Nochtans staan we op een voorlopige derde plaats als het gaat over doelpunten maken (16 stuks). We doen het op dat vlak wel beter dan vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:26
    Het ligt gewoon aan de spelers die te weinig kwaliteit hebben of niet willen of niet kunnen
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1597
    woensdag 19 september 2018 om 09:45
    De kwaliteit hebben ze deze zomer laten gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:19
    Van zodra een club het vertrouwen stelt in de coach in een moeilijke periode... dan weet je dat het een lastig parcours wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 09:25
    De cliché van het voetbal. We geven hem alle vertrouwen en een maand latet is hij al weg
    Precies of een andere trainer een ezel rapper kan doen lopen
    Vind ik leuk
    Richaar +14
    donderdag 20 september 2018 om 08:11
    Bob peeters 😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 10:00
    Maandag is het Game over voor Vanderhaeghe . Misschien kunnen Yves en Hein wisselen van positie 🖒🖒🖒
    Vind ik leuk
    tom1981 +315
    woensdag 19 september 2018 om 10:20
    Kan eerlijk gezegd niet zeggen hoe Gent speelt op het moment. Maar als je kijkt nr klassement. Moesten ze gewonnen hebben stonden ze op 3 punten van de leider. Dus is zo slecht niet toch? Europees er uit is pijnlijk. Maar ligt alles aan de trainer of ook deels aan de spelers?
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 13:10
    Spelers kunnen nu tonen wat ze willen. Verliezen = byebye YVDH.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    woensdag 19 september 2018 om 13:41
    moest het uitdraaien op een thuisverlies tegen brugge, dan gaat het kot te klein zijn, dat zou hij niet overleven, dan zal het wel bye bye yves zijn, zonder enige twijfel

    gent heeft nu de voorbije weken wat punten kunnen halen door het meermaals krijgen van overduidelijk onterecht penalty's, maar dat blijft niet duren, die zeer grote cadeautjes gaan ze niet "elke" match krijgen en zonder dat blijkt het gewoon niet te gaan en vallen ze dan ook door de mand

    gent is zeker en vast niet zo goed als de plaats die ze momenteel bekleden, zonder die cadeau gekregen punten absoluut zeker niet in de top 6, waar ze al dan niet thuishoren, ten allerbeste heel heel misschien
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 14:57
    De witte en louwagie hebben geen verstand van voetbal anders sturen ze vanderhaeghe de laan uit
    Vind ik leuk
    mapolean +652
    woensdag 19 september 2018 om 17:41
    Het zou toch behoorlijk oneerlijk zijn om zijn lot te verbinden aan een wedstrijd tegen Club Brugge. Met alle respect van Gent, maar Club speelt op dit ogenblik véél beter voetbal en kan enkel door pech verliezen bij Gent.
    Vind ik leuk
    Genome +320
    donderdag 20 september 2018 om 00:17
    'Véél beter' voetbal, deze uitspraak lijkt me op z'n zachts gedrukt overdreven. Ik heb zo goed als alle wedstrijden gezien en het is grotendeels ook pover wat Club al getoond heeft deze competitie (Eupen, Moeskroen, Kortrijk, Antwerp, Lokeren). In vergelijking met deze wedstrijden is dit op hetzelfde niveau als dat van Gent.

    Deze week een zeer goed halfuur tegen Dortmund nogmaals proficiat daarvoor, maar in de competitie is het echt niet 'zo goed' zoals jij laat uitschijnen. Buiten de eerste helft tegen RSCA en op verplaatsing tegen Zulte was het goed.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 00:19]
    Vind ik leuk
    mapolean +652
    donderdag 20 september 2018 om 08:00
    "Véél beter" is een juiste omschrijving. Het gaat hier wel over de vergelijking met AA Gent dat dit seizoen nog niets heeft laten zien.
    Vind ik leuk
    Genome +320
    donderdag 20 september 2018 om 12:20
    Hoeveel wedstrijden heb jij dan al gezien van Gent?

    Want tegen W-Beveren, Lokeren, Cercle, STVV en thuis tegen Bordeaux waren er wel degelijk momenten waarin Gent goed voetbal liet zien...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    mapolean +652
    donderdag 20 september 2018 om 14:30
    Waarom staat de trainer dan onder druk? Waarom lezen we dan op alle fora zoveel ongenoegen bij de Gent-supporters? Ik zag de match tegen Lokeren volledig, en tegen Beveren en STVV bijna volledig. Ze hebben veel minder kwaliteit dan Club, en ze zijn nog niet op elkaar ingespeeld. Dat eerste is niet de fout van Yves, en dat tweede vergt tijd.
    Vind ik leuk
    Genome +320
    donderdag 20 september 2018 om 15:23
    Volgens mij komt het omdat er geen constante zit in onze prestaties, dat zal je dan ook ongetwijfeld gemerkt hebben. Het is naargelang de tijd zich ook meer gaan opkloppen waardoor sommige reacties vaak niet op hun plaats zijn. De meeste gaan dan enkel maar het slechte onthouden.

    Hoe zijn supporters, alles wat met hun club te maken heeft is goed en iedereen die daarop commentaar heeft kan de boom in. Een goede dribbel een doelpunt of een zege maakt van die speler en/ of club al meteen een fenomenale speler of club, wat zeer voorbarig is. Die meningen van supporters, analisten, media veranderen iedere week.

    Als je naar het huidige voetbal kijkt in JPL dan zal je toch ook wel merken dat andere topploegen het ook niet elke week kunnen opbrengen en vaak ook met een matige prestatie punten pakken.

    Gent heeft echt een goede kern met veel jeugdig potentieel en in elke linea toch een aantal goede namen. Op basis van wat ik dit seizoen al gezien heb vertel ik je dat het verschil echt niet zo groot is. Club is op dit moment beter, maar niet veel beter.

    We zullen het zien zeker dit weekend hopelijk een goede match en ik verwacht nu toch op zijn minst een 0-5 voor Club, dan zijn we van Yves verlost ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 15:25]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 18:12
    Twee kapitale fouten van het bestuur: het vertrouwen behouden in VDH en teveel goede spelers laten vertrekken. Komaan zeg dat is gebrek aan ambities en competentie. Beste bestuur sta eens voor de spiegel want zo kan het niet verder.
    Vind ik leuk
    valere +309
    woensdag 19 september 2018 om 20:03
    Clubtje zal met plezier een handje helpen aan zijn exit...
    Den Yves heeft in het verleden al te vaak Club uitgelachen...
    Vind ik leuk
    Elise +404