Leko na late nederlaag: We lieten zien dat we op dit niveau kunnen voetballen

    Leko na late nederlaag: "We lieten zien dat we op dit niveau kunnen voetballen"

    Gepubliceerd: woensdag 19 september 2018 om 07:00wo 19-09-2018 om 07:00

    Club Brugge leverde een sterke prestatie af tegen Borussia Dortmund, maar blijft teleurgesteld achter met nul punten. Trainer Ivan Leko is na de partij toch fier op zijn spelers.

    Leko was niet bepaald onder de indruk van Dortmund. "Het is moeilijk om te accepteren dat we verloren hebben. We waren goed, tot heel goed zelfs. Dortmund heeft 90 minuten geen kans gekregen - ze waren niet gevaarlijk", opent de Kroaat in het Nieuwsblad.

    "Bovendien lieten we op offensief vlak zien dat een Belgische ploeg op dit niveau ook goed kan voetballen. Dat was iets dat ik me op voorhand afvroeg: wat kan dit Club op het allerhoogste podium?", aldus de Club-trainer.

    Verschil met Belgische competitie
    Het verschil met de Jupiler Pro League werd meteen duidelijk. "In de Champions kan je heel goed voetballen en zonder punten achterblijven. Da's jammer. En frustrerend. Binnen één à twee dagen moeten die frustraties weg zijn, want er komt snel een nieuwe wedstrijd aan", besluit Leko.

    Plaats een reactie

    Regaal +1094
    woensdag 19 september 2018 om 07:06
    Het verschil met de JPL is dat ik dacht: "nu nog 9 minuten extra overspelen en een penalty in de 98ste minuut."
    Maar die scheidsrechters zijn natuurlijk niet dezelfde van de JPL en dus Verhaeghe zijn vriendjes niet.

    Wel jammer eigenlijk want nu zou het wel ten goede komen voor het Belgisch voetbal.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +977
    woensdag 19 september 2018 om 07:14
    Oh god...
    Geen tussenkomsten van VAR dus ook niet zo lang overspelen...
    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 19 september 2018 om 09:01
    Zijn nochtans al veel tussenkomsten geweest van de VAR ondertussen maar dit was ongezien. Het lag er vorig seizoen vingerdik op maar wat ik nu tegen Lokeren zag sloeg alles.
    Vind ik leuk
    Jossie +108
    woensdag 19 september 2018 om 11:26
    Onozelaar!!
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 19 september 2018 om 20:41
    Bedoelde je "Onnozelaar" ? Dan schrijf je dit in elk geval niet correct.

    De waarheid kwetst natuurlijk maar de manier waarop Club Brugge de laatste jaren nog extra bevoordeeld wordt is ongezien.
    Vind ik leuk
    Jossie +108
    donderdag 20 september 2018 om 11:32
    Het ging hier over de 7min extra tijd....niet de laatste jaren. Die 7min was VAR + blessuretijd ...niks van vriendjespolitiek en ja, sorry dat ik een spelfout schreef, maar dat gebeurt hier wel meer. Ik geloof niet dat dit platform dient om iemand hierop te wijzen, toch?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    Kris1 +889
    woensdag 19 september 2018 om 17:05
    Regaal, leer eens verliezen als een man. Je wint een titel en je verliest er een maar verschuil je niet als een kind achter excuses.
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 19 september 2018 om 20:44
    Ik zoek helemaal geen excuses hoor, ik benoem enkel objectieve zaken die ik de laatste jaren zie en die bovendien steeds erger en erger worden.
    Ik ben trouwens niet de enige hoor die dit beaamde de laatste tijd. Zelfs neutrale supporters gaven dit grif toe.
    Vind ik leuk
    boogie +105
    woensdag 19 september 2018 om 07:24
    moet je nu echt de wedstrijd van brugge komen verzieken?
    Vind ik leuk
    freeman +11887
    woensdag 19 september 2018 om 09:02
    Match niet gezien zeker ? Stomme reactie in elk geval !
    Vind ik leuk
    Vlaming +1536
    woensdag 19 september 2018 om 09:52
    onnozele kiekefretter
    Vind ik leuk
    Boerken +7034
    woensdag 19 september 2018 om 12:06
    Kinderachtig
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 07:09
    Ondanks de nederlaag toch ook positieve punten. Vlietinck speelde een goede match en heeft potentieel (al maakt 1 zwaluw de lente niet). Vanaken kan gerust mee op dit hogere niveau. Letica speelde een secure wedstrijd en ja bij die klotegoal stond hij wel goed opgesteld, aan de kleine rechthoek om zo de hoek te verkleinen. Wesley was sterk in de aanname van de bal zodat de anderen konden inschuiven. Toch minstens 1 werkpunt: fysiek zijn er jongens die nog een paar bokes moeten eten. Op dit niveau was hun bobijntje af na 60 minuten, toevallig de twee flankspelers?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:43
    juiste weergave maar van Vlietinck kon je verwachten dat hij geen volle match aan kon
    Vind ik leuk
    jericho666 +2593
    woensdag 19 september 2018 om 07:15
    Alleen spijtig dat binnen paar jaar enkel het resultaat nog zal herinnerd worden
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15761
    woensdag 19 september 2018 om 07:23
    Het verschil met Preud'homme is groot. Leko gaat tenminste van eigen kracht uit. 'Wie schrik heeft, krijgt slaag'.. En terecht, chapeau Ivan!
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6481
    woensdag 19 september 2018 om 07:35
    Doodzonde dat ze verloren hebben, ik heb wel enkel de eerste helft gezien maar hetgeen ik gezien heb was echt wel goed.
    Club durfde aan te vallen, liet zich niet intimideren, verdedigend was het goed en ik had zelfs de indruk dat ze gewoon beter waren dan Dortmund.
    Chapeau voor Vietinck om bij zijn eerste basisplaats (in de CL dan nog) nooit onder de indruk te zijn van zijn tegenstander, Danjuma vind ik ook een goeie, Vanaken verdeelde en heerste...
    Nogmaals: mijn analyse is enkel van de eerste helft, de 2e heb ik ni gezien.

    Proficiat aan Club, het resultaat sloeg dan wel tegen maar jullie hebben laten zien dat jullie zeker niet misstaan op dit niveau.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    woensdag 19 september 2018 om 08:22
    Ze kunnen goed verdedigen, is niet hetzelfde als goed voetballen.

    Zo zie je maar weer dat het een enorme perceptie is, wat is goed voetbal
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    woensdag 19 september 2018 om 09:01
    Beetje kortzichtig, niet? Ik denk dat als het aan de rust 1-0 of 2-0 is, dat dit niet gestolen zou zijn. Juventus voetbalt dan niet goed? Zijn jaren aan een stuk kampioen gespeeld door vanuit een ijzersterke defensie te spelen. Of bedoel je dat je zelf geen”fan” bent van voetbal vanuit de organisatie?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    woensdag 19 september 2018 om 09:14
    waar ik fan van ben is niet van tel, mijn punt is vooral , massaal hebben we kritiek geuit op Frankrijk met hun spelen vanuit het blok toen was het niet om aan te zien en nu ist plots werelds... Had Club kunnen, miss moeten scoren? JA , maar dit doen ze (jammer genoeg) niet . Als je dan nog "slechts" 35(?) % balbezit hebt weet je gewoon dat het van dat kan zijn
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:18
    wat een belachelijke reactie,duidelijk een reactie van iemand die niks van voetbal kent denk ik zo...of heb je het over Dortmund?Eerste helft was het enkel druk zetten op tegenstander en aanvallend spelen met goed voetbal.Perceptie???lol
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 08:25
    Het verschil met de JL is dat er geen duwtje van de scheidsrechters en VAR zijn, met punten verlies tot gevolg.
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    woensdag 19 september 2018 om 08:55
    Onnozele opmerking. Kom eens terug als je wat zinnigs te vertellen hebt
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    woensdag 19 september 2018 om 08:45
    We weten allemaal dat de Belgische media pro Club Brugge is, en we mogen gerust een beetje chauvinistisch zijn, maar Club heeft in mijn ogen de tweede helft geen bal meer geraakt. Zijn ze nog op de helft van de tegenstander geweest?
    Dat doelpunt hing al een hele tijd in de lucht, ook al vond ik Dortmund helemaal niet overtuigen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 19 september 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    woensdag 19 september 2018 om 08:56
    Je spreekt jezelf tegen en je herhaalt gewoon wat Bobke Peeters vertelde. Maak he eigen analyse en kom die vertellen.
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 19 september 2018 om 09:04
    Hij zegt dat Dortmund zwak was maar toch nog domineerde. Zegt dus veel over Club Brugge...

    Vind ik leuk
    TageMeister +5285
    woensdag 19 september 2018 om 09:15
    De Duitsers speelden in ne zetel, die konden zo nog 3 dagen voetballen
    Vind ik leuk
    Kris1 +889
    woensdag 19 september 2018 om 17:11
    "Hij zegt dat...." weer een uitvlucht van een kind. Verschuil je niet achter uitspraken van een ander en wees eerlijk en niet bevoordeeld of is het reeds verbitterd. Als Anderlecht een goede wedstrijd speelt, geef ik dat als Club supporter toe. Maar in jouw kleuterklasje heb je dat blijkbaar nog niet geleerd.
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 19 september 2018 om 20:48
    Ik denk dat je als "volwassene" dan niet snapt wat ik bedoelde. Ultron vroeg naar Bob Marley zijn eigen analyse en ik heb dit even voor hem samengevat.... niet meer en niet minder.

    Jij pikt er een paar woorden uit en je maakt er je eigen groot gelijk van. Erg volwassen Kris1! Top :-)
    Vind ik leuk
    Bob Marley +305
    woensdag 19 september 2018 om 10:36
    Sorry maar ik ben onmiddellijk na de wedstrijd gaan slapen, heb Bob zijn analyse dus niet gezien. Mocht deze dus dezelfde zijn dan kan ik alleen maar zeggen dat ik Dhr. Peeters een slimme vent vind 😜
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 16:49
    Dortmund is van de hele match niet gevaarlijk geweest Club is wel tot hun keeper geraakt hoeveel balbezit je dan hebt speelt geen rol. Je moet op dit niveau uw kansen afmaken
    Vind ik leuk
    woensdag 19 september 2018 om 12:22
    Duidelijk dat er hier supporters van andere ploegen hun gal komen spuwen ,hetgeen Brugge op de mat bracht gisteren overstijgt duidelijk het niveau van de JPL.Het besef komt nu bij die galspuwers dat er dit seizoen terug niks aan Clubbrugge zal te doen zijn?En de mensen die de match tegen Lokeren gezien hebben zullen beamen dat het aantal overspeelminuten en alle VAR beslissingen correct waren .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws