Klopp meent: Met een fitte Neymar had Brazilië België geklopt op het WK

    Klopp meent: "Met een fitte Neymar had Brazilië België geklopt op het WK"

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 18:25ma 17-09-2018 om 18:25

    Op het afgelopen WK versloeg België Brazilië met 2-1. Volgens Jürgen Klopp had de geschiedenis er heel anders kunnen uitzien indien Brazilië een beroep had kunnen doen op een fitte Neymar. 

    Tegen de achterhoede Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Vincent Kompany en Thomas Meunier kreeg Neymar in negentig minuten weinig klaar. "Neymar is een buitengewone speler. Hij was niet fit op het WK, maar speelde toch voor zijn land. België speelde een prima kwartfinale tegen Brazilië. Maar als Neymar fit was geweest, had Brazilië gewonnen. Zo is het gewoon", noteerde Sporza uit de mond van Klopp.

    Dinsdag komt Klopp met Liverpool Neymar tegen in de Champions League. Hoe wil de Duitser de ster van PSG gaan afstoppen? "We willen de passlijnen naar hem afsnijden. Dat is een stevige opdracht. Ik weet niet of het mogelijk is om zijn kwaliteiten te neutraliseren. Ik denk eigenlijk van niet."

    Poll

    Had Brazilië België verslagen met een fitte Neymar?

    (384 stemmen)

    Plaats een reactie

    FL +163
    maandag 17 september 2018 om 18:43
    Dikke zever , gewoon coach van Liverpool zijn en niet naast uw schoenen lopen kloppje ...
    Vind ik leuk
    Vlad +2700
    maandag 17 september 2018 om 18:52
    Mening van Klopp interesseert mij niet, heeft duidelijk een frustratie tov Belgen. Met Mignolet in doel hadden ze zo niet afgegaan in de CL
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:00
    inderdaad ik geloof meer en meer in het woord belgenhater die trainer heeft voor mij afgedaan
    Vind ik leuk
    Riddlin +2420
    maandag 17 september 2018 om 18:56
    Hou u maar met Liverpool bezig.
    Ga nog gaan geloven dat die iets tegen België heeft.
    Stomme mof
    Vind ik leuk
    La joya +259
    maandag 17 september 2018 om 18:57
    Gewoon rancuneus over hun eigen prestatie die Duitsers...
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    maandag 17 september 2018 om 19:01
    Hij heeft gewoon gelijk. Helaas wint soms het chauvinisme van het verstand.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 18 september 2018 om 12:29
    Zwans, na twee matchen in het toernooi zei hij zelf dat hij helemaal klaar was. Neymar kan gewoon niet om met een deftige tegenstander. Daarnaast heeft hij spelers als Messi, Mbappé, ... nodig om iets te winnen.

    Ik dacht ooit dat hij de beste zou worden, maar daarvoor heeft hij geen karakter en valt hij te veel terug op anti-voetbal....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 18 september 2018 om 14:14
    Tuurlijk gaat hij dat zeggen, maar iedereen kon zien dat het niet de Neymar van voor zijn blessure was. Bon in ieder geval, ik denk dat iedereen die een beetje eerlijk is kan beamen dat als Brazilië met hun sterkste spelers van het land kan spelen wilt zeggen, met een Dani Alves, met een Casemiro, dan is Brazilië naar mijn mening beter. Neemt niet weg dat dit niet gebeurd is en dat België een ronde verder is geraakt. België was tegen Brazilië op hun best, beter kon de match toen niet lopen.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 18 september 2018 om 14:31
    We kunnen nog steeds beter ook en 'als mijn kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof'...
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 18 september 2018 om 15:12
    Nee, niet in die match. Alles zat toen mee (bal tegen de paal van Thiago Silva, Schorsing Casemiro, Blessure Danilo, Owngoal Fernandinho, Coutinho en Renato Augusto die twee open kansen in de box missen). Toen kon het bijna niet beter lopen en tegen Frankrijk zat het weer tegen en dan waren zij beter en efficiënter. Dat is de realiteit. Veel mensen kunnen dit niet toegeven door hun logische voorkeur voor België, bedoel ik met chauvinisme. Iedereen die het wil zien kan het zien.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 18 september 2018 om 17:23
    Zonde dat je denkt dat ik chauvinisme niet begrijp. Belgen zijn nu eens echt geen chauvinisten, zie hier het bewijs. Maar kom, het is voetbal, je weet niet wat er zou gebeuren met Casemiro op het veld. Misschien had Hazard hem belachelijk gemaakt en konden we na 20 minuten tegen 10 man spelen, wie zal het zeggen?

    Het is triest en een gebrek aan chauvinisme om te zeggen, "ALS die erbij was, hadden we zeker niet gewonnen." Dan stel je je erg Belgisch op.

    Misschien zei jij voor het toernooi net als zovelen dat we de poules niet zouden overleven, ik niet...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 18 september 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    dinsdag 18 september 2018 om 17:30
    Ver van chauvinisten? Vind je dat. Ik vind dat er veel Belgen toch diegene in mijn omgeving, die na de groepsfase dachten dat we het WK gingen winnen. Ik vind dat we meer en meer op de Nederlanders aan het lijken zijn.

    Bon terug naar het artikel, naar mijn mening heeft Klopp niet verkeerd gezegd. Neymar niet onnodig opgenaaid, er zit waarheid in, en om hem dan te beschuldigen van Belgenhaat pfff. Laat ons even eerlijk zijn, in deze ploeg waren alle Belgen van Liverpool in het verleden geen basisspeler geen enkele. Benteke bij Liverpool gigantisch geflopt, Origi was ook nooit echt constant genoeg, Mignolet, daar heb je misschien een punt, maar voor de rest. Klopp is één van de beste trainers. Heeft naar mijn mening zeker een punt als hij zegt dat Brazilië niet slechter is.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 18 september 2018 om 18:23
    Ik heb Klopp gene Belgenhater genoemd hoor :-)

    Ze zijn niet slechter, maar ook niet beter. Dat is uiteindelijk wat ik ervan denk. Ik geef je over het algemeen ook gelijk, alleen had Origi meer kansen verdient als je het mij vraagt. Al is die zijn route na Liverpool ook niet om over naar huis te schrijven...

    Chauvinisme is niet alleen verkeerdelijk een toekomstige inspanning hoger inschatten, maar ook fier zijn op de verwezenlijking nadien.

    In Nederland waren het allemaal helden na brons, hier was er toch vooral veel negativisme over de match tegen Frankrijk.
    Een ander voorbeeld is onze snowboarder. Toen Seppe enkele jaren geleden wereldkampioen werd in de slopestyle, was er een klein artikeltje in een benedenhoek van de krant geduwd, op pagina 436 ofzo... Verre van chauvinisme dus.

    Maar bon, kan een eindeloze discussie worden. Ben wel blij dat ze tenminste met fatsoen verloopt ;-)

    Enneuh, volgende keer rollen we die Brazilianen gewoon opnieuw op!
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    donderdag 20 september 2018 om 19:50
    Mooie aan voetbal, uw mening is niet minder waar dan de mijne of omgekeerd. Inderdaad prettig dat we als twee beschaafde mensen onze mening hebben kunnen verdedigen.

    Van de Belgenhaat beschuldigingen was ook geen verwijt naar u, maar was naar andere mensen gericht die hier wel zondig aan zijn.

    Ik blijf erbij, tegen een volledig Brazilië denk ik niet dat ze kunnen winnen, toch niet door een dominant spel op te leggen. België heeft toen de perfecte match gespeeld en de nodige meeval die je in voetbal moet hebben gehad. Toeval dat ze tegen Frankrijk tekort kwamen. Helaas vrees ik dat de generatie 2022 tegen het Brazilië van dan dat enkel Miranda, Thiago Silva en Marcelo zal verliezen, beter zal zijn dan de Belgen, maar dat zijn discussies voor later.

    Bedankt voor op een beschaafde manier uw mening te delen. Helaas zijn er op dit forum veel te weinig mensen die dit doen.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    maandag 17 september 2018 om 19:02
    Met een deftige trainer was Liverpool kampioen.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1501
    maandag 17 september 2018 om 19:15
    Hij is een deftige trainer...
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    maandag 17 september 2018 om 20:29
    Klopt of toch bijna.
    Ik kan hem volgen om Mignolet een plaats opzij te schuiven maar niet met een vliegenvanger als Karius.
    En die recente uitspraak kadert in de sfeermakerij rond het komende duel doch is erg laag tov de best voetballende ploeg op het WK.
    Van mij mag Mbappé er 3 scoren tegen Liverpool.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 07:31
    Is hij een deftige trainer, of heeft hij de chance goede spelers ter beschikking te hebben? 🤔
    Vind ik leuk
    TageMeister +5365
    maandag 17 september 2018 om 19:22
    Hoe dwaas zijn voetbalfans?

    1) we hebben gewonnen en de rest is café praat, dus laat jullie niet zo snel opt paard zetten

    2) hij speelt deze week tegen Neymar en wil hem duidelijk paaien ipv te motiveren door kleinerende uitspraken te doen...
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:31
    Met een betere ploeg was Duitsland niet afgegaan op het WK
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:31
    Zo kan ik het ook...

    Met Meunier hadden we her WK gewonnen.

    Gemakkelijk om zoiets achteraf te zeggen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:55
    Met Mignolet in het doel had Liverpool de CL gewonnen
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:58
    Van die vallende ziekte zal hij niet snel vanaf zijn met mijn gemeende excuses aan de mensen die echt aan die ziekte lijden
    Vind ik leuk
    Ortwin +4
    maandag 17 september 2018 om 20:19
    Kevin en Mertens waren ook niet 100%
    Vind ik leuk
    Panpeter +85
    maandag 17 september 2018 om 20:27
    Klopp is een over het paard getilde trainer die de pik heeft op alles wat belgisch is,zie Origi,Mignolet,Benteke.Waarschijnlijkwas Duitsland volgens hem wereldkampioen geworden hadden ze Karius in de goal gezet.
    Vind ik leuk
    9000 +400
    maandag 17 september 2018 om 21:25
    Neymar was niet fit omdat hij eerder teveel aan het duiken was geweest,en zo zijn beste pijlen reeds had verschoten.
    Ook op mentaal vlak niet fit:hij had al teveel lopen mekkeren en zat zo niet lekker in de match.
    Vind ik leuk
    Pevin +173
    maandag 17 september 2018 om 21:50
    Klopp is als Vanaken. Een tegoed contract voor wat hij waard is. Geweldig wat een overduidelijke schwalbe al niet teweeg kan brengen. Vriendjespolitiek op alle niveau’s. Is het niet waar KBVB en diene Duitser?
    Één ding is zeker, Antwerp wint den beker! COYR
    Vind ik leuk
    Vlad +2700
    maandag 17 september 2018 om 22:54
    En nu gauw uw pilleke pakken, WTF is this?😂
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:09
    Ik denk dat die nog een naoorlogse rekening heeft openstaan met de Belgen en dat hij niet kan verkroppen wat er is gebeurd in e oorlog. Man zeg, al wat Belg is, is minderwaardig voor hem. Vb zo'n goede keeper als Mignolet, op de bank zetten tvv karius... Hoe kun je het verkopen. Domme dikkop. Arrogant ventje is het.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:10
    En met Meunier erbij tegen Frankrijk waren we wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 22:23
    Onze jurgen is zijne kluts weer kwijt want hij heeft die griet met hare opel weer zien rijden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws