Genk toont zich de sterkste na spektakelrijke tweede helft tegen Anderlecht

    Genk toont zich de sterkste na spektakelrijke tweede helft tegen Anderlecht

    zaterdag 15 september 2018 om 22:20

    Het is dit weekend even feest in Genk. Daar heeft de gewonnen topper tegen RSC Anderlecht iets mee te maken. Het was al twintig jaar geleden dat Genk in eigen huis nog eens wist te winnen tegen Anderlecht. Dat gebeurde zaterdavond wél. Het werd 1-0.

    Na een flauwe Waalse derby tussen Standard en Charleroi hoopten we een knotsgekke partij tussen Genk en RSC Anderlecht te krijgen. Genk begon alvast met veel aanvallende intenties aan de partij, zonder groot gevaar tot gevolg.

    Paars-wit kon naarmate de wedstrijd vorderde ook wat meer grip op de partij krijgen. Enkele kleine kansjes kwamen er voor de Brusselaars, geen doelpunt. Ook bij Genk bleef het een eerste helft zonder doelpunten. Al leek de thuisploeg wel iets dichter bij de 1-0 te staan via pogingen van onder andere Bryan Heynen.

    De eerste helft slapen, de tweede genieten
    Al vroeg in de tweede helft kreeg paars-wit dé kans op de voorsprong, een goede redding van Danny Vukovic hield het op een brilscore. Het was echter aan de andere kant dat kon gevierd worden. Na een dekkingsfout van Ivan Santini stond Sébastien Dewaest helemaal vrij. Een ren richting Philippe Clement en de 1-0 was het gevolg.

    De partij was plots helemaal opengebroken. Een reuzekans voor Anderlecht, een grote kans voor Genk. Geen doelpunten, wel heel veel spanning in een wedstrijd die eindelijk als een echte topper mocht bestempeld worden.

    Anderlecht ging op zoek naar die gelijkmaker. Een goed keepende Dany Vukovic kon de Brusselaars van dat doelpunt houden. Bij Genk speculeerde men op de counter. De laatste vijftien minuten had Genk had bijzonder moeilijk. De fut leek er wat uit, aanvallend kwam het er amper nog uit. Profiteren deed Anderlecht echter niet. Ook een goed invallen Zakaria Bakkali kon het tij niet doen keren. Het bleef 1-0.

    Plaats een reactie

    Bob Marley +292
    zaterdag 15 september 2018 om 22:23
    Deze kern is gewoon Anderlecht onwaardig, veel te weinig kwaliteit!
    Vind ik leuk
    Rebel +1060
    zaterdag 15 september 2018 om 22:31
    Zit ook geen drive in,de wil om te winnen,centraal midden veel te zwak,geen snelheid van uitvoering,kortom Hein heeft nog veel werk en zal snel moeten gaan
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1714
    zaterdag 15 september 2018 om 22:34
    Belachelijk commentaar. Anderlecht heeft Genk na de 1-0 onder druk gezet en dwong toen ook kansen af. Dan moet je een sterk team hebben.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2942
    zaterdag 15 september 2018 om 22:55
    Toen Genk het een tijdje liet hangen en veel foute passes gaf kwam Anderlecht in de match,daarvoor was Genk gewoon een maat te groot. Saelemakers en we zijn uitgesproken wat Anderlecht betreft.
    Vind ik leuk
    Rebel +1060
    zaterdag 15 september 2018 om 22:34
    ??
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    Rebel +1060
    zaterdag 15 september 2018 om 22:38
    Zit ook geen drive in,de wil om te winnen,centraal midden veel te zwak,geen snelheid van uitvoering,kortom Hein heeft nog veel werk en zan snel moeten gaan
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3494
    zaterdag 15 september 2018 om 23:21
    Huh? En waar zijn uw wereldspitseç nu dan? En de fantastische transfer van Bakkali?
    Uw spitsen zijn toponwaardig en Bakkali is een overroepen speler!
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1429
    zaterdag 15 september 2018 om 22:23
    Niks gezien van de wedstrijd maar eigenlijk kijk ik niet vreemd op van deze uitslag.

    Racing Genk zijn vies hazen dit seizoen :)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:23]
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 15 september 2018 om 22:25
    De best voetballende ploeg??? 41 min + blessuretijd tijdwinnen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:25]
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:31
    Belachelijk kind 😂
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1714
    zaterdag 15 september 2018 om 22:59
    Uw paarse bril heeft uw zicht op de match serieus vervormd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:27
    Wat een mooie wedstrijd van Saelemakers & Heynen , eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen verliezer . Krc.Genk fan
    Vind ik leuk
    Diego A M +3587
    zaterdag 15 september 2018 om 22:28
    Voor mij verdiende Anderlecht niet te verliezen. Toch kan ik sympathie opbrengen voor de manier waarop genk bleef voetballen na de 1 - 0. In tegenstelling tot Brugge blijven ze niet over de grond rollen bij elk contact en vliegen niet bij 5 man naar de réf. bij elk fluitsignaal. Leuke ploeg om naar te kijken
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:29]
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 15 september 2018 om 22:37
    Pozuelo ni gezien dan?
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1714
    zaterdag 15 september 2018 om 22:57
    Was wel een smerige fout hé. Begrijp niet dat daar geen geel voor werd gegeven. Als je wil zien hoe tijd wordt gerokken, dan wacht maar tot Standard komt. Op die faze waar jij naar verwijst na is Genk trouwens gewoon blijven voetballen. We hebben nog meerdere goede kansen gekregen op de counter.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    zaterdag 15 september 2018 om 23:28
    Als je dat erg vind.....dan vrees ik dat je dit seizoen je nog veel meer kunt gaan ergeren bij veel ploegen die in Anderlecht op bezoek komen...ik ben het verder helemaal eens met Diego...vaak wordt de scheidsrechter door "hen" met 5 man omsingeld en dus zo telkens geïntimideerd...
    Vind ik leuk
    freejazz +1162
    zondag 16 september 2018 om 13:01
    Er is nog heel veel werk aan u.
    Vind ik leuk
    Fie +149
    zondag 16 september 2018 om 00:42
    Man man man, gij kijkt precies niet veel matchen! Iedere match wordt de scheids wel eens omringd omdat er een ploeg niet akkoord is! Ja in Brugge, maar ook in Anderlecht, Charleroi, Gent, Eupen, Lokeren,... altijd viseren op 1 ploeg is toch laag...
    Vind ik leuk
    Diego A M +3587
    zondag 16 september 2018 om 07:14
    Dat is nu net het probleem in Brugge. Spelers en supporters denken dat ze bij elke fout tegen hun de scheidsrechter moeten aanvallen. Ze denken dat het zo moet. Ik ken veel supporters van allerlei ploegen die zich serieus beginnen te ergeren als ze naar een match van Brugge kijken. Dan liever verliezen tegen genk dat op een sportieve manier wint. Trouwens het seizoen is nog lang en ik zie het nog wel goedkomen bij Anderlecht.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 08:45
    Tegen Brugge hadden jullie helemaal geen kans ..Da's het verschil
    Vind ik leuk
    Diego A M +3587
    zondag 16 september 2018 om 08:59
    😂😂😂 Grapjas.
    Vind ik leuk
    freejazz +1162
    zondag 16 september 2018 om 13:02
    Klein manneke
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2872
    zaterdag 15 september 2018 om 22:29
    Leuke match, toch de tweede helft, pozuelo is een streling voor het oog, saelemakers ook (Wat dat ventje doet op die flank op zijn leeftijd is indrukwekkend) maar bakkali... staat er net op, pakt geel, betrokken bij een opstootje, die zijn concentratie bij een match is soms ver te zoeken
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 15 september 2018 om 22:39
    Bakkali niet echt verrassend gedrag
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2872
    zaterdag 15 september 2018 om 22:45
    Net gelijk bij carcela (bal in de dugout van de tegenstander trappen) nemen de emoties bij hem veel te veel de bovenhand, jammer want beide spelers zijn in principe meerwaardes
    Vind ik leuk
    ROBSON +2942
    zaterdag 15 september 2018 om 22:31
    Een gelijkspel was billijk geweest. Zoals ik al zei santini/dimata konden het enkel tegen de kleintjes EN vooral met veel meeval. Trebel 2 miljoen per jaar ? Nulletje teveel als je hem de laatste 3 wedstrijden ziet spelen.
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 15 september 2018 om 22:41
    Robson ik wacht ook nog altijd op dat overroepen koningskoppel ... ik heb nooit in die 2 geloofd en met de week wordt dit enkel bevestigd
    Vind ik leuk
    Toca +36719
    zaterdag 15 september 2018 om 22:32
    Ik vond de 2e helft best ok. Een punt had zeker gekund. Maar wat een zwakke spitsen weeral vandaag. Teo is nog niet vergeten zeg ik.
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 15 september 2018 om 22:42
    Idd tegen Janneke en Mieke maar de echt wedstrijden ...
    Vind ik leuk
    Toca +36719
    zaterdag 15 september 2018 om 22:47
    Een deftige spits vinden is sowieso niet simpel he. In België loopt er volgens mij geen enkele goeie rond.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 06:38
    Aly Samatta!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 08:48
    Wesley
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1429
    zondag 16 september 2018 om 11:58
    Bob Peeters!
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    zaterdag 15 september 2018 om 23:31
    Ik vond het leuke wedstrijd, sfeer in stadion,.twee ploegen die zich niet ingraven, sportieve wedstrijd...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1714
    zaterdag 15 september 2018 om 22:40
    Oef. Ein-de-lijk. De meest efficiënte ploeg heeft gewonnen. Eerste helft met 2 ploegen die vooral elkaar niet wilden laten voetballen, wat een matig kijkstuk als resultaat had. Tweede helft was beter, met een Anderlecht dat toch indruk heeft gemaakt. Gelukkig speelden hun spitsen vandaag niet hun beste wedstrijd, maar dat geldt ook voor de Genkse flanken. Malinovskyi toch gemist. Als dit de ‘slechte’ verdedigers waren van Anderlecht vandaag, dan moeten de eerste keuzes wel heel erg goed zijn. In ieder geval tevreden dat we onze blauwe voet naast de paarse konden zetten.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zaterdag 15 september 2018 om 23:01
    Mooie commentaar!
    Berge, Heynen, Pozuelo vond ik goed vandaag, Trossard was dan weer wat minder. Langs Anderlechts zijde vond ik vooral de invallers een goede beurt maken... En Saelemakers blijft het goed doen.
    Een mindere 1e helft en een betere 2e, met 2 ploegen die hadden kunnen winnen. De overwinning van Genk is niet gestolen maar ik vind ook dat RSCA het helemaal niet slecht gedaan heeft tegen de op dit moment best voetballende ploeg van België! In Genk ook he...
    Ook blij dat Genk mee bovenaan speelt dit seizoen! Anderlecht komt er ook nog wel bij!
    Ze horen daar beiden!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1714
    zaterdag 15 september 2018 om 23:18
    Blij dat er nog Anderlecht-supporters zijn die zien dat hun ploeg goed gespeeld heeft. Wat een negatieve commentaren uit paarse hoek toch al weer. Veel supporters kijken dan blijkbaar toch gewoon naar de uitslag en niet naar het geleverde spel. Ploeg is volledig nieuw dus gaat nog groeien.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zaterdag 15 september 2018 om 23:25
    Awel, dat vind ik ook! We speelden tegen Genk, de best voetballende ploeg met een kern die volledig is samengehouden... En dat met een volledig nieuwe ploeg die zoals je zegt nog moet groeien... En dan in Genk met 1-0 verliezen vind ik absoluut geen schande!
    Maar zoals je zegt: Die negatieve commentaren onmiddellijk, ik snap het ook niet. Voor veel supporters is het blijkbaar steeds zwart of wit, niets daartussenin :)
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    zaterdag 15 september 2018 om 23:35
    Ik vond het mooie wedstrijd...heel verzorgd voetbal, technisch heel ok.....later in de match zaten die van Genk er wat door vond ik, ook Trossard...maar dat is geen schande hé....bovendien heel fijne sfeer in stadion
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 06:39
    Meest efficiente ploeg???
    Didilon houdt daar nog zeker 2-3 gemaakte goals tegen.
    3/4-0 was niks te veel geweest als Genk effectief efficient was geweest.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1714
    zondag 16 september 2018 om 09:14
    Anderlecht heeft ons een half uur weg gedrukt en open kansen gemist. Dat er dan ruimte komt voor ons en wij ook goede kansen krijgen is normaal
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:42
    Er zijn een paar spelers van Anderlechtdie eens dringend ten rade bij zichzelf mogen gaan en mijnbeer Devroe mag zich ook eens dringend vragen beginnen stellen
    Vind ik leuk
    ROBSON +2942
    zaterdag 15 september 2018 om 22:45
    Heintje kan het weer niet laten om club te vernoemen......hahahahaaaa die heeft weer nachtmeries van Jelllllleuh.
    Vind ik leuk
    Frefke +628
    zaterdag 15 september 2018 om 22:51
    RSCA is naar de klo... We gaan nooit meer de glorie kennen die we hebben mogen beleven. Hebben we de weg ingeslagen van RWDM en Union ?
    Vind ik leuk
    wakka +104
    zaterdag 15 september 2018 om 23:40
    Janker... marginale successuporter. 1-0 verliezen tegen sterk spelend Genk in Genk dan nog...
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:59
    Hello boys, I'm baaaaaaaaaaaack!!!
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zaterdag 15 september 2018 om 23:03
    Hopelijk ni voor lang :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 23:23
    Verschil zit duidelijk in het middenveld. Daar heeft genk gewoon meer klasse met berge, pozzuelo en trossaerd. En dan was de beste speler van genk er nog.niet bij met malynovski. Anderlecht was niet slecht en had ook een paar kansen maar buiten.saelemakers kan niemand met een individuele actie iets forceren.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 04:59
    Ondanks dat ref er alles aan deed om het tempo dat voor hem en rsca duidelijk veel te hoog lag er uit te halen, toch een mooie en oververdiende overwinning. De jeanetten hebben het nu beseft, volgende keer de wvl strontboeren. Brugge, Brugge racing komt er aan, racing komt er aan!!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 05:00]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 08:52
    Zeggen jullie al jaren dat jullie eraan komen .Bevestigen en constante is belangrijk .Laat dit net jullie probleem zijn .Maar met een echte Club man zoals Clement ...liever jullie dan de nekken uit Anderlecht
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:11
    Clement is een Genkie, vergeet dat niet he. Wie heeft ons aan de 1e beker geholpen tegen dat Club?
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 19:53
    Eens kijken waar Clement binnen dit en 2 jaar trainer zal zijn ...inderdaad
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 21:33
    Bondscoach van de RD's
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:23
    Daar is hij veel te jong en veel te gedreven voor.Als bondscoach heb je veel te veel vrije tijd
    Vind ik leuk
    freejazz +1162
    zondag 16 september 2018 om 13:12
    Ik ben zeer tevreden met onze overwinning, maar eerlijkheid gebied mij toch te zeggen dat een gelijkspel ook een juiste weergave zou geweest zijn. Anderlecht zit nog in een 'zoekende' fase, dat is duidelijk. Maar ze zullen zeker van zich laten horen in het verdere verloop van deze competitie. En terloops ook vermelden dat het bovendien een faire ploeg is, wat ook gezegd mag worden van het merendeel van hun supps. En Bruggelingen, hou het een beetje fatsoenlijk hier indien mogelijk.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    maandag 17 september 2018 om 11:03
    Anderlecht ontbreekt een centrale aanvallende middenvelder. De man van de laatste pass, de man met een actie, schot.... Trebel is dat niet.
    Zolang ze daar geen oplossing voor vinden, zullen ze het moeilijk blijven hebben.
    Genk is de meer complete ploeg, die naast het middenveld ook aanvallend terug op Samata kan rekenen en achteraan is Lucumi ook aan het ontplooien.
    Bij Anderlecht zie ik toch de kwaliteiten van Sanneh, groot, sterk, voetballend ook sterk. En dat als eerste basisplaats in een vertimmerde defensie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws