'Malinovsky stuurde twee clubs wandelen voor topsalaris bij Genk'

'Malinovsky stuurde twee clubs wandelen voor topsalaris bij Genk'

Gepubliceerd: donderdag 16 augustus 2018 om 15:15do 16-08-2018 om 15:15

Ruslan Malinovsky heeft tot 2022 getekend bij Racing Genk. De middenvelder verkeert in bloedvorm, en dat hadden onder meer ook Celta de Vigo en Nice gezien. Genk heeft dan ook diep in de buidel getast. 

Volgens de informatie van Het Laatste Nieuws zou Malinovsky vanaf nu meer dan een miljoen euro gaan verdienen bij Racing Genk. Een stevig bedrag, maar hij is dit seizoen al van goudwaarde geweest voor de Limburgers. Technisch directeur Dimitri De Condé ziet het dan ook vooral als een investering.

"In een competitie waarbij de meeste ploegen met heel veel respect naar Genk komen en een blok optrekken, is iemand met zijn traptechniek een wapen. Een vrijschop kan volstaan om een gesloten wedstrijd open te breken. Hij doet me denken aan Pierre van Hooijdonk. Die kon ook zo hard en toch zo gericht trappen. Verder ken ik niemand die in de buurt komt", reageert De Condé nog.

Plaats een reactie

donderdag 16 augustus 2018 om 15:17
Ach Dimitri...
Vind ik leuk
Daydreamer +7045
donderdag 16 augustus 2018 om 15:27
Mooi dat Genk hun toppers aan zich heeft kunnen binden! Dat wilt toch ook zeggen dat de club ze een mooi perspectief, een mooi traject biedt en dat de spelers zich goed voelen bij deze club... Misschien ook een mooi signaal naar alle andere (vaak jonge) spelers die onze competitie veel te vroeg willen verlaten!
Alleen hoop ik wel dat Genk niet de fout van RSCA maakt en te snel met enorme toplonen gooit! Ik denk hierbij aan een Teo en anderen, die op de bank terecht gekomen zijn maar door de hoge lonen toch een serieuze hap uit het budget nemen!
Vind ik leuk
Mario_ +2024
donderdag 16 augustus 2018 om 15:55
Malinovsky is niet aan zijn eerste seizoen bezig.
Teo, dat kon iedereen zien dat die niet kan "voetballen", maar trapte ze plots even makkelijk binnen. Zonder goals, blijkt die echter een verloren pion.
Met dit Genk, moeten ze meestrijden, zeker als ze voorin een spits vinden. Achteraan, misschien toch ook kijken naar kwaliteit, eventueel in de breedte.
Vind ik leuk
Daydreamer +7045
donderdag 16 augustus 2018 om 16:07
Klopt Mario, maar in het voorgaande seizoen heb ik ook een Malinovsky gezien die niet in vorm te pas te onpas ballen op doel (de tribune in) trapt... Hij is nu terug top maar moet dit toch ook een heel seizoen leren volhouden hè!
Vind ik leuk
Mario_ +2024
donderdag 16 augustus 2018 om 21:22
idd was een minder seizoen, terwijl het seizoen daarvoor prachtig was, ondanks de blessure
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 16 augustus 2018 om 18:57
Inderdaad met teveel toplonen kan kan je snel in budgettaire problemen komen...en Genk heeft niet het budget van Anderlecht.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 18:58]
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 23:32
Dimi toch, dom klein manneke. Hij leeft met zijn beperkte intellectuele capaciteiten in zijn beperkte oppervlakte van de ooit bloeiende mijngemeente. Net als het fantastische publiek dat, zoals een bestuurder van Genk zelf het ooit prachtig verwoordde, het verschil niet kent tussen voetbal en de bioscoop.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws