'Club Brugge wordt niet gestraft na incidenten tegen Anderlecht'

    'Club Brugge wordt niet gestraft na incidenten tegen Anderlecht'

    Maandag was er een opsteker voor Club Brugge. Blauw-Zwart krijgt geen boete na de incidenten in de thuiswedstrijd van de Play-Offs tegen RSC Anderlecht. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

    Tijdens de 1-2 nederlaag van Blauw-Zwart liet enkele fans zich gaan. Ze gooiden met bekers, stoeltjes en aanstekers richting Matz Sels, de vierde scheidsrechter en de dokters van Anderlecht. Ook met pyrotechnisch materiaal werd gegooid en er kwam na het laatste fluitsignaal op het veld. Scheidsrechter Lawrence Visser en match delegate Jean-Paul Mievis maakten een verslag op, waarna het bondsparket Club Brugge vervolgde.

    Uiteindelijk krijgt Club Brugge geen straf. 'Ook al zijn deze feiten verwerpelijk, zij hebben geen geen invloed gehad op het verloop van de wedstrijd. In dat geval is het Bondsparket niet bevoegd een actie voor te leggen aan de disciplinaire instanties', aldus de Geschillencommissie.

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 17:53
    Maar Beveren krijgt 25000 euro boete voor bekertjes bier op lokeren... zieligen bond!!!
    Vind ik leuk
    DDT +3388
    maandag 18 juni 2018 om 17:55
    Goed gedaan Bartje
    Vind ik leuk
    Time +226
    maandag 18 juni 2018 om 18:16
    Paars-witte bond !
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    maandag 18 juni 2018 om 19:26
    Hou toch eens op met altijd"bravo Bart".Maar moet wel zeggen dat ik het schandalig vind dat ze niet gestraft worden.Willen we zoiets uitroeien dan moet men veel strenger optreden.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:30
    Dan moeten die andersletten maar zwijgen panda coucke , de schacht mag ni blijven
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11728
    dinsdag 19 juni 2018 om 04:24
    Maak eerst het lager onderwijs af voordat je nog eens reageert aub.
    Vind ik leuk
    ickx22 +420
    maandag 18 juni 2018 om 19:55
    Als een thuissupporter bij een wedstrijd van de Jupiler Pro League een scheet laat, krijgt die thuisclub een ferme boete...... bij Club Brugge mag het stadion na de match afgebroken worden zonder gevolg. Denken ze bij de bond dat wij, supporters, achterlijk zijn misschien?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 21:34
    Zoals die boete die jullie kregen omdat Vormer iedere corner op anderlecht een bierdouche kreeg...
    Of wacht eens,was er een boete?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:15
    Zeker weten, en in uw geval hebben ze nog gelijk ook.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:26
    Dus als het wangedrag geen invloed heeft op de uitslag, is het bondsparket niet bevoegd? Maw na de match mag alles?
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:14
    Dat heeft onzen Bart toch weeral fijntjes geregeld! Merci bartje, merci, merci bartje! merci!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws