Opvallend: 'Nieuwe CEO van Voetbalbond is grote Club Brugge-fan'

    Opvallend: 'Nieuwe CEO van Voetbalbond is grote Club Brugge-fan'

    vrijdag 25 mei 2018 om 12:00

    Eerder deze week werd de 52-jarige Peter Bossaert benoemd tot CEO van de Voetbalbond. Bossaert volgt Koen De Brabander op. Opvallend detail: Bossaert uitte zich al meermaals als grote supporter van Club Brugge.

    Dat staat ook te lezen in Het Nieuwsblad. 'Het hoeft zijn nieuwe functie niet in de weg te staan, maar Bossaert stak in elk geval nooit weg dat hij een fervent Club Brugge-supporter is. Dat bleek nog uit een interview met deze krant in 2014, waarin hij aangaf dat zijn liefde voor Club met de paplepel was ingegeven.'

    Bossaert is bovendien een goede kennis van Bart Verhaeghe. 'Dat ondervoorzitter Verhaeghe Bossaert goed kent, zal ook wel hebben gespeeld. Bossaert is immers onafhankelijk bestuurder bij Lotus Bakeries van Jan Boone, een dichte vriend van Verhaeghe en bestuurder van Club Brugge. Ook Bossaerts voorganger Koen De Brabander werd bij diens aanstelling gelieerd aan Verhaeghe, voor wie hij als bedrijfsrevisor had gewerkt.'

    Poll

    Mag de CEO supporter zijn van een bepaalde club?

    (897 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boerken +6842
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:05
    Oei ejoeie
    Vind ik leuk
    Toca +33485
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:44
    Nu zal mauve bond wel heel belachelijk gaan klinken ;-)
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:46
    't is misschien een beurtrol systeem?
    En standard krijgt de Pro League?
    Wie gaat daar trouwens gaan in zetelen volgend seizoen?
    Herman zijn plek is nog vrij :)
    Vind ik leuk
    DidJee +17
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:12
    Blauwen bond!
    Vind ik leuk
    agdh +1420
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:17
    Mss moeten ze dn Bond gewoon ineens verhuizen naar jan breydel, dichterbij
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:24
    Nee nee!!!
    Nu al plaats tekort!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:19
    En die ons kent ons toestanden.....ja,dat blijft maar duren....hopeloos !
    Vind ik leuk
    RD +773
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:21
    Ai, kunnen we de term mauven bond niet meer gebruiken nu? Toeme. ;-)
    Vind ik leuk
    agdh +1420
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:23
    Of dn Boerenbond
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:26
    Hij is ook hevige voorstander om Radja mee te pakken naar Rusland...
    Vind ik leuk
    azerty +1378
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:26
    Niemand is daar neutraal.
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:33
    Voilà de ondervoorzitter en de CEO van de KBVB hebben dus blauw zwart bloed! Wow, neutraliteit gegarandeerd!
    Vind ik leuk
    Hhti +1455
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:01
    Zenuwachtig?!
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:15
    Zeker niet, maar een gezonde situatie is dit toch niet!
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:04
    Iedereen voelt zich nochtans kiplekkerrrrrrrrr........
    Vind ik leuk
    jericho666 +1848
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:52
    Nu moet Bartje zich tenminste volgend jaar al zeker geen vragen meer stellen bij de VAR
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:03
    Pro League is niet gelijk aan voetbalbond :)
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:15
    Eén pot nat...........
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:04
    De bond was jarenlang in handen van anderlecht (met alle gesjoemel vandien), het mag nu ook eens een neutraal iemand zijn die supporter is van Club.
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:16
    Als je supporter bent van een club dan ben je niet neutraal, zo simpel is dat.......
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4102
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:20
    hahah, een neutraal iemand die supporter is van Club. Dan zijde nie neutraal e slimmen :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:09
    Er is geen ontkomen aan , aan de ploeg met de allermeeste supporters .
    Vind ik leuk
    larédo +1460
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:27
    Boeren aan de top, ole.
    Vind ik leuk
    BVM +70
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:28
    Naar het schijnt moest hij als toelatingsproef stewards bij de keel grijpen en scheidsrechters intimideren!!!
    Vind ik leuk
    Hhti +1455
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:02
    Of na omkoopschandaal mag je 25 jaar aanblijven!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:37
    En ook met glans geslaagd. Zo hebben we 't graag! Hopelijk kan hij Club wat extra voordeel geven komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Watcher +942
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:37
    Dégoûtant. Verhaeghe, de schaam vh Belgische voetbal
    Vind ik leuk
    blondel +2444
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:42
    Wat is daar dégoutant aan?Er zullen ook wel supporters van Anderlecht of andere ploegen bij de KBVB werken.De meeste zullen wel van voetbal houden ,dan zal je ook wel een voorkeur voor een ploeg hebben zeker.Maar dit wordt in de media nu uitgesmeerd omdat hij bevriend is met Verhaeghe.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:09
    agdh : Boerenbond is ooit failliet gegaan wegens gesjoemel. Ze zijn dus gewaarschuwd daar in Brussel...
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2580
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:15
    Gelukkig was het toen niet door omkoperij...
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1072
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:39
    Eindelijk wat blauw bloed in de paarse bond!
    Vind ik leuk
    Markske +283
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:45
    Je kan maar rekenen op de professionaliteit van de betrokkenen.
    Het zou maar jammer zijn indien anders.
    Vind ik leuk
    koalaM +196
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:39
    Alleen mogelijk in België.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:31
    ramp oh ramp want de postjes in de voetbalbond gaan niet meer naar of zijn niet meer voor anderlechtadapten, schrik dat hun bevoordeling gaat verminderen, aangezien dat dat hun enige sterkte is, hebben ze natuurlijk schrik dat het gaat afnemen want zonder dat stellen ze gewoon helemaal niks voor
    Vind ik leuk
    reality +333
    zaterdag 26 mei 2018 om 19:26
    Wie eigenaar is van een voetbalclub mag nooit voorzitter of ondervoorzitter zijn in de KBVB, alleen al om de schijn van partijdigheid niet op te wekken. Iedereen heeft in de play offs zijn uitlatingen gehoord en de volgende match het resultaat gezien in Standard- Club Brugge ze durfden gewoonweg het onterecht doelpunt niet afkeuren wegens handspel van Vormer. Dat Gent tot 3x toe bestolen is door de scheidsrechters tegen Standard heeft de ondervoorzitter van de KBVB blijkbaar niet gestoord dan was het blijkbaar niet ridicuul. Met twee petten op je hoofd kan je blijkbaar meer bereiken dan met 1 pet. Twee functies is en blijft ongezond er is en zal altijd een zweem van beïnvloeding of partijdigheid zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Opvallend: 'Nieuwe CEO van Voetbalbond is grote Club Brugge-fan'