Mulder stelt zich vragen: ''Was de lijn wel exact getrokken in het busje?''

    Mulder stelt zich vragen: ''Was de lijn wel exact getrokken in het busje?''

    maandag 16 april 2018 om 17:00

    De spanning in Play-Off 1 is weer helemaal terug door een 1-0 zege van Anderlecht op Club Brugge. De bezoekers maakten tien minuten voor tijd de belangrijke 1-1, maar na tussenkomst van de videoref werd de goal van Abdoulay Diaby alsnog afgekeurd wegens buitenspel. Sindsdien is er veel discussie over deze beslissing. Zat de VAR juist of niet?

    Jan Mulder stelt zich in Het Laatste Nieuws nog de nodige vragen over het videosysteem. "Was de lijn wel exact getrokken in het busje? Was de bal áán de voet van de passer toen de liniaal achter de laatste paars-witte verdediger werd gelegd? Wanneer precies vertrekt een bal van een trappende voet? Zit daar geen ruimte in voor een centimeter schuiven?'', uit Mulder zijn twijfels.

    Mulder berust wel in het besluit. "Zo kunnen we door pruttelen. Het was juist zoals het is gegaan. Bij een bal die al of niet over de doellijn is, wordt er ook niet meer geprotesteerd wanneer de doellijn-technologie bewijst: no goal."

    Tot slot vond de analist dat Anderlecht de drie punten verdiende. "Anderlecht verdiende de overwinning. Daar stond opeens een ploeg die ervoor vocht. Trebel was beter dan Vormer, Dendoncker speelde als vanouds, Brugge begon in een te voorzichtige opstelling, Teo scoorde en daarom won Anderlecht. Met een beetje hulp. De VAR is geen kille meetkundige, hij is een mens aan een monitor met gevoel voor spanning. De Play Off 1 leeft!", besluit de Nederlander.

    Lees ook: Nieuwe foto met 'juiste lijnen' duikt op: 'Doelpunt Club onterecht afgekeurd'

    Lees ook: Scheidsrechtersbaas scherp na afgekeurde Club-doelpunt: "Een duidelijke fout"

    Plaats een reactie

    Toca +28090
    maandag 16 april 2018 om 17:10
    Als ze alles in twijfel gaan blijven trekken dan schaffen we de var maar af. Kan ook alleen in het voetbal en dan nog meer in België. Bij andere sporten wordt daar nooit over gezeverd.
    Vind ik leuk
    JanB +4610
    maandag 16 april 2018 om 18:28
    De buitenspelregel is een van de moeilijkste regels in het sportgebeuren
    Bij tennis vb is het makkelijk: in of out
    Bij buitenspelregel treedt in werking wanneer de pas vertrekt en dààr begint het al
    Wanneer vertrekt de pas ? M.i. bij het eerste contact tussen de schoen en de bal. Eén fractie van een seconde eerder of later deze fase beoordelen kan reeds een enorm verschil uitmaken
    In het voorval van Diaby, was dit m.i. het geval
    Maar daar kan je uiteraard blijven over zeuren, maar dit is nu niet de bedoeling
    Een gelijkaardige spelregel vinden we terug in het basketbal indien een shot wordt gelost net vóór of net nà de "buzzer".
    Daar zijn ook al gazetten vol over gediscussieerd
    Vind ik leuk
    Toca +28090
    maandag 16 april 2018 om 18:42
    Ik las net dat een professor zegt dat de lijn uit het busje gisteren correct was.. staat in het nieuwsblad. T was nipt en denk dat er altijd discussie zal blijven.
    Vind ik leuk
    Diego A M +2650
    maandag 16 april 2018 om 17:32
    Gaat deze avond waarschijnlijk terug zagen dat ze buitenspel moeten afschaffen..
    Vind ik leuk
    Shredder +2440
    maandag 16 april 2018 om 17:34
    Als zelf een Anderlecht-liefhebber dit al durft te zeggen, dan weet je dat er serieus wat vragen bij die beslissing gesteld mogen worden.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6767
    maandag 16 april 2018 om 20:04
    Anderlechtliefhebber en hevig tegenstander van de biutenspelregel...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:48
    Beste Jan DE overwinning was superverdiend als je ziet hoeveel rijpe doelkansen er weden bijeen gevoetbalt
    Vind ik leuk
    Boerken +6099
    maandag 16 april 2018 om 22:14
    Jan daa gaat het niet over
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12276
    maandag 16 april 2018 om 19:15
    Zulke randgevallen kan je na 25 herhalingen nog niet exact uitmaken, waarom zou je de refs dat kwalijk nemen? Voetbal is nu eenmaal interpetatie, en alles gaat zo snel. Laat scheidsrechters gewoon mensen zijn, die maken nu eenmaal fouten. Dat hoort bij het voetbal. Die VAR zorgt voor alleen maar meer discussie.
    Vind ik leuk
    hoekschop +631
    maandag 16 april 2018 om 19:27
    Was er na de afgekeurde goal van Harbaoui in de vorige match in Brussel ook zoveel heisa? En daar was gaan discussie over mogelijk.
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    maandag 16 april 2018 om 21:33
    neen
    maar ja toen was het brugge

    het leek wel of de analisten gisterenavond op een begrafenis zaten OMDAT ANDERLECHT gewonnen had.
    Vind ik leuk
    Regaal +973
    dinsdag 17 april 2018 om 00:49
    Viel me ook op na de match... ze zaten erbij als geslagen honden die annalisten . :-)
    Vind ik leuk
    Chroom +75
    maandag 16 april 2018 om 20:30
    Zelfs aan het doepunt van Theo zat weer een walgelijk geurtje door weer zijn tegenstander(21) een duwtje te geven net voor hij het kopduel aangaat en wint.
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    maandag 16 april 2018 om 21:34
    stop toch met janken
    calimero

    de schrik zit er ondertussen goed in bij jullie

    Vind ik leuk
    Chroom +75
    maandag 16 april 2018 om 22:03
    Bekijk de beelden voor je reageert en iemand uitscheld, ik ben geen supporter van Brugge maar stel vast dat Theo geen enkel duel aangaat of wint zonder te duwen en daarvoor nooit bestraft wordt.
    Bij de hoekschop krijgt Cools(21)een duw verliest daardoor zijn evenwicht en ook het duel.
    Deze duwfout had moeten gefloten worden en het daarop volgend doelpunt afgekeurd.
    Er zijn trouwens vorige week nog opmerkingen gemaakt voor zijn walgelijke duwfouten.
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    maandag 16 april 2018 om 22:22
    GA TOCH KAKKEN MAN

    WAT GA JE DAN ZEGGEN VAN DE BUFFELSPRONG VAN DENSWIL OP TEO in de eerste helft?
    Vind ik leuk
    Chroom +75
    dinsdag 17 april 2018 om 00:02
    Toetsenbord kapot ? en ga je vuile mond spoelen, lulletje rozenwater.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mulder stelt zich vragen: ''Was de lijn wel exact getrokken in het busje?''