Nieuwe foto met 'juiste lijnen' duikt op: 'Doelpunt Club onterecht afgekeurd'

    Nieuwe foto met 'juiste lijnen' duikt op: 'Doelpunt Club onterecht afgekeurd'

    maandag 16 april 2018 om 09:34

    Na de wedstrijd tussen Club Brugge en RSC Anderlecht was er heel wat te doen om het doelpunt van Abdoulay Diaby. Scheidsrechter Bart Vertenten vond het een doelpunt, maar de VAR greep in. Onterecht, zo blijkt.

    De voorbije weken werden er ook heel wat vragen gesteld omtrent de getrokken lijnen bij buitenspelfases. Zo zouden die toch niet altijd helemaal correct zijn. Ook tegen Anderlecht waren er twijfels over de buitenspelfase.

    Volgens de lijnen van onder andere Play Sports en Proximus stond Diaby met een halve teen buitenspel. Eén iemand maakte echter een andere conclusie en trok de lijnen opnieuw. Daaruit bleek dat Diaby eigenlijk helemaal niet buitenspel stond.

    Plaats een reactie

    Toca +30777
    maandag 16 april 2018 om 09:37
    Nu scoren ze is in de play offs wordt goal afgekeurd;-)
    Ach in de competitie werd er een zuivere goal van Anderlecht afgekeurd
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    gothog +454
    maandag 16 april 2018 om 09:40
    Terecht of onterecht, sporting heeft de drie punten verdiend op basis van de wedstrijd... persoonlijk zegde mijn gevoel geen buitenspel, maar heel moeilijk te beoordelen en de man met de fluit beslist... zuur , maar op basis van de 90 minuten was een gelijkspel een hold up van mijn favoriete club.
    Vind ik leuk
    Toca +30777
    maandag 16 april 2018 om 09:41
    Voila dat noem ik nu een topreactie.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 10:11
    Een voetbalwedstrijd beslist nu eenmaal niet op punten van beste of slechte maar let doelpunten en hier is dus duidelijk dat het een geldig doelpunt was, niettemin kon de ref dit totaal moeilijk beoordelen en begrijpelijk dat hij de var volgt, en beschikt de var niet over de juiste lijnen om te oordelen ofwel zijn due lijnen hier ook niet juist. Jammer dat het altijd zulke fases zijn die beslissend zijn , als je favoriete club nu eens 2 of 3 doelpunten gemaakt was dit maar een voetnoot in de wedstrijd
    Vind ik leuk
    JanB +5355
    maandag 16 april 2018 om 10:07
    Toca, Anderlecht heeft m.i. gisteren verdiend gewonnen
    Sterker in de duels
    Meer aanvallend vermogen
    Meer doelgericht
    Vind je het ook niet vreemd dat men met een dubbel vergrootglas moet kijken of het nu wél of geen buitenspel was van Diaby ?
    Het is m.i. echt millimeter werk om uit te maken indien ja of neen
    Persoonlijk ben ik van oordeel dat de aanvaller in dergelijke omstandigheden (waar elkeen nu een ganse week zal over discussiëren) steeds moet bevoordeeld worden
    Anderzijds, moeten die fosburyflops (alla Edmilson) eruit !
    Vind ik leuk
    Toca +30777
    maandag 16 april 2018 om 10:11
    Ik heb enkel de beelden op sports late night gezien en daar leek hij mij nipt buitenspel te staan. En nipt buitenspel is ook buitenspel lijkt me. Zoals men zegt dat een lichte strafschop er ook 1 is.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 10:13
    Hoongelach toca? Blijkbaar toch een geldig doelpunt .dit was dan ook een zuivere doelpunt blijkbaar , nu met var toen zonder var
    Vind ik leuk
    Toca +30777
    maandag 16 april 2018 om 10:39
    En wie zegt dat deze lijn juister is dan die gisteren?
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 11:16
    Ik heb dat hier ergens ook al vermeld, ieder zal zijn gelijk willen hebben.
    Vind ik leuk
    Toca +30777
    maandag 16 april 2018 om 11:21
    Voila.. deze zaken zullen altijd voor discussie zorgen.
    Vind ik leuk
    Red Cloud +24
    maandag 16 april 2018 om 13:29
    Of VAR het nu juist of mis heeft,ik vraag mij af waar die grensrechter zat. De fase van het doelpunt heeft,en zal nog,vele reacties uitgelokt, daar vergeef ik de man, maar enige tijd later mag Vossen in een duidelijker buitenspel doorgaan, heeft iemand een vlag gezien ?. Ik heb de grensrechter enkel een hoekschop zien toekennen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 14:06
    Was toch afgevlagd die fase dacht ik wel zeer laat dat wel!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:06]
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10496
    maandag 16 april 2018 om 10:24
    Waarom geloven jullie die nietsnut met zijn kromme lijnen?
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 12:06
    Waarom denk je ?
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 12:06
    Omdat het ons uitkomt natuurlijk!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:41
    Die ene onthoudt ge wel, de onterecht afgekeurde goals van Standard en Waregem niet;
    Vind ik leuk
    papisk +2
    maandag 16 april 2018 om 20:31
    inderdaad, maar deze die de goal scoorde van Anderlecht in de competitie moest vooraf reeds rood gekregen hebben!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    vawabe +109
    maandag 16 april 2018 om 09:49
    Vijgen na Pasen. Een gelijkspel was de juiste uitslag. Maar Anderlecht moet in de running blijven met hun steenrijke vetzak voorzitter. Brugge zijn maar boeren he. !
    Vind ik leuk
    hoekschop +1666
    maandag 16 april 2018 om 09:52
    3-1 was een juiste uitslag
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 10:15
    Wij gingen die strafschop missen misschien op vanaken?
    Vind ik leuk
    Yveskes +5
    maandag 16 april 2018 om 12:01
    dan was het 3-2 geweest ;-)
    Vind ik leuk
    hoekschop +1666
    maandag 16 april 2018 om 13:08
    4-2 want dan tel ik de penalty op Teo ook mee.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3203
    maandag 16 april 2018 om 09:53
    Nu Brugge eens een beslissing van de Var tegen krijgt, gaan ze zelfs de lijnen hertekenen. Nog even en theo stond buitenspel bij zijn goal
    Vind ik leuk
    Shredder +2930
    maandag 16 april 2018 om 09:56
    Niet hertekenen, JUIST tekenen. Groot verschil.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3203
    maandag 16 april 2018 om 11:17
    Telenet en proximus die al jaren de lijnen tekenen zijn plots mis. Deze foto van PlayStation is dan wel juist?? Ahja want deze zijn in het voordeel van de boeren
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    Markske +275
    maandag 16 april 2018 om 11:59
    Theo stond zeker geen buitenspel meer hij gaf Dion Cools wel eerst een klein duwtje waardoor deze te laat kon tussenkomen en Theo vrijstaand kon scoren. (Kijk maar eens goed naar de beelden op de rug van de spelers waar je Theo dat duwtje ziet geven Cools wijkt +/- 30 cm uit)
    Vind ik leuk
    E.V +2449
    maandag 16 april 2018 om 21:26
    Is het niet zo dat Cools te plat in zijn duels is dan?...Of sloeg Theo met een hamer op zijn kop?...lol
    Vind ik leuk
    Markske +275
    dinsdag 17 april 2018 om 07:52
    Hij moest eerst wel nog zijn haar goed leggen.
    Met wat ben je dan bezig?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:10
    Ge moet toch maar goesting hebben om scheidsrechter te spelen.
    A hell of a job.
    Perfect fluiten is normaal. Foutje maken (menselijk) en je krijgt tonnen modder over je.
    Ik ga dus zeker mijn kinderen (kleinkinderen) afraden om scheidsrechter te worden.
    Vind ik leuk
    SD +8015
    maandag 16 april 2018 om 10:30
    In geval van twijfel is "laten spelen" de regel; maar dit geldt blijkbaar niet voor Club als het tegen Anderlechr speelt.
    Vind ik leuk
    Vdv +55
    maandag 16 april 2018 om 11:27
    Neen, de regel is : In geval van twijfel, moet de scheidsrechter voordeel geven aan de verdedigende ploeg.
    Vind ik leuk
    CobraX +488
    maandag 16 april 2018 om 13:59
    Dat was in het pre-VAR tijdperk het geval.
    Vind ik leuk
    Brugois +242
    maandag 16 april 2018 om 10:42
    Mag de VAR eigenlijk wel tussenkomen bij een buitenspel?? Stel je nu eens het omgekeerde geval voor: diaby staat niet buitenspel maar wordt onterecht afgefloten voor dat de bal erin gaat... De VAR kan hier dan onmogelijk tussenkomen omdat je nooit het spel kan laten voortspelen... Hierbij vind ik dat de VAR niet mag tussenkomen bij een buitenspelval.
    Vind ik leuk
    mani88 +941
    maandag 16 april 2018 om 12:10
    Vandaar dat ze in geval van twijfel sowieso laten doorspelen. Komt er dan een goal uit voort en blijkt het offside te zijn geweest, dan kan je dan nog altijd afkeuren. En zo is het gisteren ook gebeurd, volledig volgens de regels dus!
    Vind ik leuk
    buck +2445
    maandag 16 april 2018 om 10:59
    Bij proximus of telenet kunnen ze dit niet?Rare foto zullen het vandaag wel weten.
    Vind ik leuk
    Boemerang +16
    maandag 16 april 2018 om 11:05
    Het probleem met de buitenspelregel is dat die veel te letterlijk wordt toegepast. De oorsprong van de regel is dat men wilde voorkomen dat iemand echt 'buiten het spel' stond, een 'goaltjesdief' dus. Dat millimeter gedoe is naar de geest gewoon absurd. In dit geval is het duidelijk dat Diabi 'vanuit' het spel komt, en dat die centimeter min of meer ook geen invloed heeft op het spel. Om het aanvallend spel te belonen zou de regel veel beter zijn dat er tussen de aanvallende en de laatste verdediger een 'gat' moet zijn vooraleer men van buitenspel kan spreken. Dat vraagt meer 'interpretatie' dan camera's, maar het zou wel de geest van het spel ten goede komen. En er zouden meer doelpunten vallen, en daar is het toch allemaal om te doen.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5833
    maandag 16 april 2018 om 13:04
    En hoe groot moet dat "gat" dan zijn alvorens er gefloten mag worden?
    Er zal altijd reden voor discussie zijn imo (allemaal muggenzifters, alsof niemand ooit eens een foutje maakt op zijn eigen job...)
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1219
    maandag 16 april 2018 om 13:13
    En voor de interpretatie van wanneer een zogezegd contact penalty is, is ook dringend herbronning nodig
    Vind ik leuk
    Vdv +55
    maandag 16 april 2018 om 13:15
    Met die regel verleg je gewoon de lijn die het buitenspel bepaalt.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2842
    maandag 16 april 2018 om 11:07
    Wat offside, hoe offside, waar offside, offside is offside!
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1307
    maandag 16 april 2018 om 11:10
    De anderl mafia slaat weer toe 3punten cadeau op charleroi en nu 3punten op anderl het reglement zegt gelijk met de man is geen offz ne teennagel of ne centimeter staat daar niet in vermeld mijn vermoeden vrijdag met de refs en de var waar ik voor waarschuwde zijn weer eens bevestigd
    Vind ik leuk
    Vdv +55
    maandag 16 april 2018 om 13:21
    Er staat duidelijk vermeld met welke lichaamsdelen er buitenspel wordt bepaalt.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4352
    maandag 16 april 2018 om 11:12
    Dit ziet er mij geen rechte lijn uit. In het begin van de lijn is de afstand met de vorige lijn een pak kleiner als op het einde. Dit is gewoon discussie zoeken. Een internettrol met videobeelden
    Vind ik leuk
    Roach +1316
    maandag 16 april 2018 om 11:45
    Gisteren 437 herhalingen gezien waarop het wel buitenspel was, maar vandaag komt er een of andere Robin die zelf een foto gemaakt heeft en dat wordt dan klakkeloos aangenomen als het enige juiste bewijs van die fase.
    Dus, mensen, het was geen buitenspel en heel België is tegen Club Brugge. Iedereen akkoord?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:45
    Dus omdat je het zelfde beeld 437 keer ziet is het juist? Vreemde reactie. Men floot buitenspel dus zal toch niets meer veranderen.Mijn knop is al omgedraaid wegens dit is een moment in de playoffs.
    Kan donderdag weer anders zijn.
    Vind ik leuk
    Roach +1316
    maandag 16 april 2018 om 13:01
    Vreemde reactie? Ik vind het een veel vreemdere reactie dat je op alles springt, waar ook maar ergens zou kunnen uit blijken dat Brugge zou kunnen benadeeld zijn. Volgens jouw redenering kan ik dus straks zelf ook wat lijntjes beginnen te trekken op een foto en vanaf dan wordt het terug officieel buitenspel.
    Vind ik leuk
    Davyrsca +89
    maandag 16 april 2018 om 11:48
    U lijn staat scheef ze man
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:13
    Dit gaat precies weer een lange discussie worden . Het kan zijn dat het geen buitenspel is maar dit is ook wel echt milimeterwerk. Het is gefloten de wedstrijd is gespeeld. Mijn ploeg heeft spijtig genoeg verloren maar hoofd omhoog en op naar donderdag. En al bij al was Anderlecht de betere ploeg gisteren.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 12:24
    Coucke kon dus toch aan zijn geld !
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:32
    Wie is die 1 iemand die de nieuwe lijnen gaf, zeker een supporter van Brugge. Als de VAR in het voordeel is van Brugge hoor je ze niet klagen. Ik dacht dat VP neutraal was maar blijkbaar is dat toch niet zo. De VAR is een goed systeem, geef het dus ook vertrouwen. Soms is het voor een club in het nadeel en soms in het voordeel. Maar het maakt het wel rechtvaardiger .
    Vind ik leuk
    DOMI +33
    maandag 16 april 2018 om 13:01
    Begin van het seizoen werd de VAR geïntroduceerd als HET eerlijke middel om verkeerde beslissingen voortaan te bannen. HET correcte middel zal niet bestaan en ook de VAR maakt fouten (zie ander artikel met foto). Het is altijd erg als een verkeerde beslissing door arbiter of VAR wordt genomen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:04
    Volgens mij was het geen corner!
    Vind ik leuk
    ketje55 +2092
    maandag 16 april 2018 om 20:12
    In de competitie werd een doelpunt tegen de strontboeren afgekeurd , terwijl een speler van hen de pass gaf. Één regeltje in de gazet en even napraten in de studio en dat was het. Nu is het kot te klein terwijl het een volledig juiste beslissing was, al had ik liever dat strontboer Vertenten de overtreding op Ganvoula had gefloten een paar seconde daarvoor, dan was het spel stilgelegd.
    Vind ik leuk
    E.V +2449
    maandag 16 april 2018 om 21:33
    Ketje,
    Als je nu elke keer het woord strontboer zou vervangen door een deftig woord, dan zou ik jouw post "leuk" kunnen vinden...nu vind ik het maar klein ventjes praat...ook al is het juist wat je schrijft !!
    Vind ik leuk
    Markske +275
    dinsdag 17 april 2018 om 07:57
    Hoezo strontboer Vertenten. Keurt een doelpunt af van FCB, fluit geen penalty op Vanaken en de duwfout van Theo laat hij ook onbestraft. Ik denk dat Vertenten een Ketje is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nieuwe foto met 'juiste lijnen' duikt op: 'Doelpunt Club onterecht afgekeurd'