Scheidsrechtersbaas scherp na afgekeurde Club-doelpunt: Een duidelijke fout

    Scheidsrechtersbaas scherp na afgekeurde Club-doelpunt: "Een duidelijke fout"

    maandag 16 april 2018 om 14:25

    Er was afgelopen weekend weer heel wat commotie over het VAR-systeem. Charleroi en Standard kregen een discutabel strafschop, dat terwijl Club Brugge het doelpunt van Abdoulay Diaby afgekeurd zag wegens buitenspel.

    Bart Vertenten keurde het doelpunt van Club eerst goed, maar op aangeven van de man in het busje werd Diaby alsnog teruggefloten. De scheidsrechter van dienst koos ervoor om zelf niet naar de beelden te kijken. Maar wat is nu eigenlijk de bevoegdheid van de VAR?

    Scheidsrechtersbaas Johan Verbist geeft aan wanneer de VAR mag ingrijpen. "Alleen nádat de scheidsrechter een beslissing heeft genomen en er moet ook sprake zijn van een duidelijke fout", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

    "Dat kan alleen bij penaltyfases, rode kaarten, doelpunten en de (verkeerde) uitsluiting van spelers. Wat niét kan, is dat de ref vóór hij de fase beoordeelt aan de VAR vraagt: 'Bekijk de beelden eens en laat mij het dan weten'", besluit Verbist.

    LEES OOK: "Het is wel vreemd dat alles nu in het voordeel van Anderlecht uitdraait"

    Poll

    Ben jij voorstander van het VAR-systeem?

    (3263 stemmen)

    Plaats een reactie

    VaSy +812
    maandag 16 april 2018 om 14:33
    Als het zo zit, dan heeft de VAR geen nut en is het zelfs belachelijk dat die in het leven geroepen is.

    Maarja wie verschiet van zo'n zaken nog in het Belgisch voetbal..
    Arbitrage in België is een flop.. de meest belachelijke instantie in het voetbal is onze Belgische arbitrage..
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:32
    Alles is ok bij de mauve bond..of RSCA het nu verdient of niet voor hun telt maar 1 ploeg... on terecht. Dat ze nu nog een Vlaamse en Waalse competitie maken..dan zijn we van RSCA VANAF.
    Vind ik leuk
    agdh +1423
    maandag 16 april 2018 om 15:59
    Kijk is terug naar afgelopen seizoen, de scheidsrechters konden even goe een truitje van Club Brugge aan doen
    Vind ik leuk
    VaSy +812
    maandag 16 april 2018 om 16:49
    Ik zie nieens een ECHT verband tussen uw en mijn reactie..
    Mauve bond? Dan waren er denk ik wel andere beslissingen genomen in vorige wedstrijden..
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 16 april 2018 om 21:44
    EN VOOR BRUGGE EEN ZEELANDSE COMPETITIE
    GA DAN SPELEN IN DE ZEE
    DAN ZIJN WE VERLOST VAN JULLIE
    WE ZULLEN DE BOEREN NIET MISSEN
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 22:22
    Jonge doe normaal. Dit wat ik zeg is ooit ter sprake geweest. Blijkbaar zou u dan ons toch missen. Heel kleingeestige sukkel van wie anders al ene mauve....
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14530
    maandag 16 april 2018 om 14:37
    Mochten die bazen nu eens stoppen met die refs te blijven verdedigen hé, ze zouden misschien progressie maken. Met die pipo's altijd gelijk te geven, zal de kwaliteit er alvast niet op beteren. Amateurs.
    Vind ik leuk
    vawabe +109
    maandag 16 april 2018 om 14:45
    Alles loopt altijd in het voordeel van Anderlecht.Is het toeval dat de intrede van multi COUCKE gepaard gaat met een ommekeer bij de ketten? VAR kan gemakkelijk gemanipuleerd worden. Waarom keek Vertenten niet : omdat hij beslist had dat het doelpunt geldig was en hij bij consultatie van de video zijn mening niet zou veranderen dus .. puur koekenbak
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:23
    Zo denk ik er ook over. En vind ik dat de ref ten alle tijden het beeld moet gaan bekijken. En dan als nog het recht hebben onpartijdig zijn reactie te geven.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3419
    maandag 16 april 2018 om 20:21
    Hebt ge Mannaert zijn gezicht gezien toen de goal afgekeurd werd.? Was heel verbaasd, zo van:'' hoe kan dat nu? Wij betalen toch die var'' misschien vergeten te betalen..
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 16 april 2018 om 21:48
    GOEIKE !!!

    zijn muilke leek wel een citroen toen

    en de zonnebankboy had het nog niet direct door
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 22:29
    Zijn gezicht sprak verbaasd zoals beelden, meerder zelfs hebben aangetoond dat het een onterecht afgekeurd doelpunt was. En de uitslag op het slot 1-1 had moeten zijn. Commentaar geven zijn jullie mauve goed in. Is het omgekeerd dan wij stappen naar de bond. Ma de verkorting van 3 naar 2 weken trèbel...
    Vind ik leuk
    camargue +1708
    maandag 16 april 2018 om 15:51
    Arm Brugge, wat kunnen die toch goed tegen hun verlies zeg ... Of worden we dan toch al zenuwachtig? VAR of niet, discussies gaan er altijd zijn en zeker niet PRO Anderlecht zoals hier beweert wordt door enkele zwakzinnigen. Ik kan tal van voorbeelden aanhalen hoe onze vriend Vanaken gisteren enorme last had van de vallende ziekte... en er zijn er dan nog die dwepen met die gast (?) Hij moet zeker mee naar het WK ... Jongens toch, wat ne sukkelaar.
    Vind ik leuk
    t757498 +598
    maandag 16 april 2018 om 16:23
    Sukkelaar is nog een compliment ,zeg maar arrogante speler die tegen zijn verlies niet kan .En maar blijven de ref beinvloeden loopt de spuitgaten uit met Vanaken .zielig manneke
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 16 april 2018 om 21:50
    Mechele en Cools gezien?

    NOG ZO 2 DIE ZE IN NATIONALE PLOEG ROEPEN
    Amaai die vielen nogal door de mand gisteren.

    Onze TEO was een voorlijn op zijn ééntje
    Vind ik leuk
    Makke53 +270
    maandag 16 april 2018 om 16:34
    Bij elke hoekschop kunde ne penalty fluite! Al da trekken en vasthouden! Begin da ne keer serieus op te kuisen. Na a paar keren zullen ze t wel weten!
    Vind ik leuk
    E.V +2530
    maandag 16 april 2018 om 21:15
    Buitenspel !
    Vind ik leuk
    E.V +2530
    maandag 16 april 2018 om 21:16
    Nee toch geen buitenspel !
    Vind ik leuk
    E.V +2530
    maandag 16 april 2018 om 21:16
    Of ja, toch buitenspel !
    Vind ik leuk
    E.V +2530
    maandag 16 april 2018 om 21:17
    Kunnen we er aub over ophouden?....Belachelijker kan haast niet...
    Vind ik leuk
    E.V +2530
    maandag 16 april 2018 om 21:18
    Bij RSCA misschien het probleem aanpakken dat dit nog maar hun eerste goeie wedstrijd was en bij Brugge misschien het probleem aanpakken dat ze niet meer kunnen scoren?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws