Scepticisme rond Lukaku: Zelfs armoezaaier Will Grigg slaagde in die missie

    Scepticisme rond Lukaku: "Zelfs armoezaaier Will Grigg slaagde in die missie"

    zondag 25 februari 2018 om 10:17

    Na een matige Champions League-prestatie tegen Sevilla FC bevindt Romelu Lukaku zich weer in het oog van de storm. De Rode Duivel scoort enkel tegen de kleintjes, luidt de teneur. Stef Wijnants gaat dieper in op die stelling. 

    "De cijfers geven die sceptici inderdaad grotendeels gelijk", moet de journalist toegeven bij Sporza. "Zijn twee doelpunten vorig weekend tegen Huddersfield (toch weer zes in 2018) brengen zijn seizoenstotaal voorlopig op 21, maar geen enkele van die goals scoorde hij tegen een ploeg uit de top-zes. Hij kan excelleren tegen de kleinere ploegen, maar harten win je pas definitief als je in de grote matchen op het scorebord staat."

    "Zelfs 'een armoezaaier' als Will Grigg slaagde in die missie, zo werd deze week schertsend gezegd. De cultheld van Noord-Ierland op het EK 2016 (vooral door het liedje "Will Grigg’s on Fire") maakte voor Wigan tegen Manchester City de winnende goal in de FA Cup. Lukaku werd zowaar met een derdeklasser vergeleken. Een aanfluiting voor de topschutter van de Rode Duivels die de honderd goals nadert in zijn Premier League-carrière", vindt Wijnants.

    Poll

    De kritiek op Lukaku is te fel

    (205 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 25 februari 2018 om 10:31
    De Britten hebben die goal van Lukaku tegen Griekenland niet gezien. Enkel een klassespits kan zoiets. Lukaku gaat meer naar WK in Rusland maar indien Batsman zo blijft spelen heeft Martinez alle opties om Lukaku op de bank te zetten. Het seizoen is nog niet gedaan en indien Lukaku wel tegen Sevilla scoort dan verdwijnt de kritiek.
    Vind ik leuk
    Toca +30930
    zondag 25 februari 2018 om 10:38
    Zouden ze bij united ook al is aan gedacht hebben dat hun ganse ploeg faalt tegen de toppers?
    Vind ik leuk
    SD +8064
    zondag 25 februari 2018 om 10:41
    Lukaku is niet en zal nooit de spits zijn van een dominante ploeg. Hij is de man van de tegenaanvallen ... als niet te veel verdedigers op hem blijven plakken.
    Voor mij mag hij geenszins eerste keuze worden op het WK.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3188
    zondag 25 februari 2018 om 11:16
    Logisch toch dat hij in de toppers tegenvalt. Hij is de enige speler die over de middellijn komt!
    Ben eens benieuwd wat dat straks gaat geven, volgens mij blijven zowel Chelsea als United op hun eigen helft. Wat weeral een boeiend kijkstuk zal opleveren ;-)
    Vind ik leuk
    Lupo +431
    zondag 25 februari 2018 om 11:18
    tja Lukaku bashing is al lang populair , maar hij blijft wel zijn aantal goals maken ider jaar
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4197
    zondag 25 februari 2018 om 11:53
    Vreemd dat iedereen het hier zo voor Lukaku opneemt... De afgelopen jaren is er in België toch ook vaak kritiek geweest op zijn functioneren bij de rode duivels? En eigenlijk ook steeds dezelfde kritiek als dewelke hij nu in Engeland krijgt: Top tegen zwakkere tegenstanders, technisch te beperkt in het samenspel, geen echte killer die elke kans afwerkt, goed als er ruimte is maar moeilijk wanneer de match gesloten is, enz...
    Ik vind wel dat ze Lukaku hier niet moeten op afrekenen, die club wist toch welk type spits ze kochten. Daarbij is hij met 21 doelpunten toch waardevol voor zijn club. Aan Manchester om het team zo compleet mogelijk te krijgen, eventueel een ander systeem met een beweeglijke en scorende spits rond Lukaku,...
    Dat gezegd zijnde vind ik Lukaku een goede voetballer maar geen absolute topspits. Daarvoor is hij net te weinig killer en is zijn technische bagage te beperkt...
    Vind ik leuk
    larédo +1461
    zondag 25 februari 2018 om 12:44
    Dat weet elke objectieve voetbalfan met verstand van voetbal. Een zeer goede spits met HET profiel om het goed te doen in Engeland, zonder meer. In voetballende ploegen is hij een blok aan het been, spijtig maar het is nu eenmaal zo.
    Vind ik leuk
    Intel +1119
    zondag 25 februari 2018 om 14:18
    Lukaku is sowieso onze beste spits , ook onze topscorer meeste ervaring , en idd me zo ne kut trainer als Mourinho gaat ge ni veel scoren in goeie matchen, hoelang is da al geleden da een ploeg onder mourinho nog goed gespeeld heeft .. een 21 doelpunten das toch echt ni slecht he in de moeilijkste competitie van de wereld we zouden blij moeten zijn met onze lichting een 10 jaar geleden weet jullie nog wa een kutploeg we dan hadden ge schaamde u bijna om Belg te zijn.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2179
    zondag 25 februari 2018 om 14:25
    Man Utd heeft dit seizoen 100 keer minder op goal geschoten dan Tottenham. Kane heeft 23 keer gescoord uit 153 schoten, Lukaku 13 keer uit 71. Vind Kane ook beter maar om maar aan te tonen dat de manier van spelen bij de 2 clubs ook heel verschillend is. Lijkt mij niet zeker dat Kane het bij Man Utd beter zou gedaan hebben dan Lukaku
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Scepticisme rond Lukaku: "Zelfs armoezaaier Will Grigg slaagde in die missie"