Anderlecht en Rutten uit elkaar, Arnesen reageert: In de beste verstandhouding

Anderlecht en Rutten uit elkaar, Arnesen reageert: "In de beste verstandhouding"

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 10:14di 16-04-2019 om 10:14

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 10:14di 16-04-2019 om 10:14

Fred Rutten is niet langer de trainer van RSC Anderlecht. De Nederlander en de club gingen in onderling overleg uit elkaar. Frank Arnesen heeft nog enkele mooie woorden veil voor Rutten.

"De directie apprecieert het werk dat Fred heeft geleverd in moeilijke omstandigheden. Zijn fair play-houding ten opzichte van RSC Anderlecht laat ons toe het sportieve project van volgend seizoen in optimale omstandigheden voor te bereiden", aldus technisch directeur Frank Arnesen. "We gaan in de beste verstandhouding en met wederzijds respect uit elkaar. We wensen Fred veel succes in zijn verdere carrière."

Toch wil Anderlecht er ook dit seizoen nog iets van maken. 'De club wil nog het beste maken van de resterende wedstrijden in play-off 1. We rekenen daarvoor zowel op de ervaren spelers als onze jeugdspelers.'

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 10:12
Hmm, na de recente resultaten en reacties vd supporters klinkt dit op z'n minst sarcastisch.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
-_Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 16 april 2019 om 10:15
is dit een "opoffering" naar de achterban toe ?

Tegen Gent starten met een handvol beloften en de massa is kalm?
Vind ik leuk
Brick +1225
dinsdag 16 april 2019 om 10:15
Huh? Rutten ziet het sportief plan niet zitten? Hoe kan dat dan?
Vind ik leuk
Boer +474
dinsdag 16 april 2019 om 10:24
Kunnen misschien geen versterkingen garanderen voor volgend seizoen, zo is Verheyen ook uit het project Oostende gestapt.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2014
dinsdag 16 april 2019 om 10:40
Hij ging sowieso geen trainer zijn hoor volgend jaar in RSCA
Vind ik leuk
Hierulf +1941
dinsdag 16 april 2019 om 10:31
:(
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 10:36
Laten we eerlijk zijn, je bent coach bij een club in diepe crisis.
Je pakt geen punten meer, en je maakt mee wat hij vrijdag meemaakte.
Ook het feit dat hij wist dat het na het seizoen zou voorbij zijn.
Ik zou in zijn plaats ook zeggen, hier is de handdoek.
Vind ik leuk
Bart Joos +3052
dinsdag 16 april 2019 om 10:39
Hier is de handdoek EN alle bijhorende miserie..
Vind ik leuk
j.caesar +1936
dinsdag 16 april 2019 om 11:17
Rutten is allicht blij want wellicht opgelucht van al dat Brusselse zootje verlost te zijn.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 16 april 2019 om 11:24
Wij zijn blij dat je steeds trouw op post blijft in rsca topics :P
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Regelmaat is inderdaad een term die voor ons op deze momenten belangrijk is!
Vind ik leuk
deket +324
dinsdag 16 april 2019 om 11:34
Nogmaals het lag niet aan de coach, misschien Rutten te soft en Hein te eigenzinnig maar aan te weinig kwaliteit. Cynisch wel dat de kern nooit zo ruim was, te ruim. Dus : slecht beleid. Kwantiteit, wat ook veel kost maar niets opbrengt ipv kwaliteit
Vind ik leuk
blondel +3830
dinsdag 16 april 2019 om 15:46
Hey deket,mischien heeft Verhaeghe dit wel geregeld met zijn maffiapraktijken.Is toch erg he die blauwen bond.Denk dat het bij Anderlecht meer de duivenbond is,meer komen en gaan.
Vind ik leuk
Weareleko +421
dinsdag 16 april 2019 om 11:46
Het zou beter zijn dat Anderlecht het seizoen gewoon uitdoet met De Roeck, want er valt toch niets meer te winnen of verliezen.

Een nieuwe trainer aanstellen voor volgend seizoen om in ideale omstandigheden voor te bereiden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:12
Mssn dat gans de u21 opstellen een goed voorbeeld zou zijn voor hoe ze het moeten aanpakken dit seizoen is toch naar de klote de jeugd de resterende matchen opstellen en de'ervaren' rotten een paar wedstrijden op de tribune zetten
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
=-Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
polle1 +456
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
hij wilde gewoon saelemakers,cobbaut en kayembe geen kans meer geven maar liever met de brol spelers(appiah,lawrence,obradovic en gerkens)verder doen
Vind ik leuk
blondel +3830
dinsdag 16 april 2019 om 15:48
Ja en met die 3 eersten haalden ze bijna play off 1 niet.Dus dezelfde brol onder Rutten.
Vind ik leuk
depeet +28
dinsdag 16 april 2019 om 12:27
je mag zeggen dat je bepaalde spelers niet opstelt omdat ze niet de kwaliteiten hebben voor anderlecht maar als je dan behalve een 2-2 in de competitie tegen club brugge niets kan tegen over zetten …..zijn opstelling op standard om met Apiach en Lawrence te spelen op links en rechts achteraan ….dat zegt voor mij genoeg ….vergissing van Fred en rsca …..en het zou mij niet verwonderen als we nog punten halen …..
Vind ik leuk
strat2 +1181
dinsdag 16 april 2019 om 13:21
Met Zulj ging het nog redelijk goed, maar toen Didillion cadeaus begon uit te delen, heeft Rutten volgens mij Zulj opgeofferd om meer aanvallend te kunnen spelen ( gezien Rutten liever een loper op de 10 heeft (Gerkens)), maar dat is fallikant afgelopen.
Conclusie: de onnodige flaters van Didillion hebben het toch al wankele evenwicht volledig verstoord, want met deze ploeg kan je gewoon niet voluit de aanval spelen, dat is onder Hvh al gebleken (en daar is Kara op eventuele tegenaanvallen ook te traag voor, én heb je een echt goed meevoetballende spits voor nodig, die ook zijn doelpuntjes meepikt).
Rutten heeft het in de gegeven omstandigheden al bij al nog niet zo slecht gedaan, en hoeft zich zeker niet te schamen.
En Zulj zie ik nog wel doorbreken.

Misschien eens proberen met Trebel op de zes, Zulj op de acht, en Kums op de tien?

Maar om volgend jaar competitief te zijn en aanvallend te spelen zijn er toch minstens 4 versterkingen nodig, denk ik.

Minstens 2 goede verdedigers, waarvan 1 goed uit voetballende centrale leidersfiguur met snelheid.

Een goed mee voetballende targetspits die zijn doelpuntjes meepikt.

Als Bolasie weg gaat minstens1 goede flankaanvaller.
(als hij blijft ook, Verschaeren kan ook op de 10, indien nodig)

Didillion mag ook een wel een minstens evenwaardige keeper naast zich krijgen, want die zweeft soms toch wel iets te veel volgens mij.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:47]
Vind ik leuk
blondel +3830
dinsdag 16 april 2019 om 15:55
Zo simpel toch.En dat bestuur van Anderlecht weet dat niet.En jij gaat die spelers kopen met ...euh... ja met wat?Oei,toch niet zo simpel.En btw ,een geluk dat je Gerkens nog had,de enige die nog een goal kon maken,wat heeft uwen Zulj al gedaan,hoeveel assists en hoeveel goals.?Gerkens uitmaken dat ie te slap is voor Anderlecht ,maar ondertussen Zulj ophemelen ,die het nog slechter dan Gerkens heeft gedaan.
Vind ik leuk
strat2 +1181
dinsdag 16 april 2019 om 18:33
Met Zulj 17 op 27 (wedstrijden op Gent, op Standard, op Antwerp en thuis tegen Brugge inbegrepen).
Zonder Zulj, na de flater van Didillion op Genk: 0 op 12.
Dus of Gerkens nu dat doelpunt maakt of niet, ze verliezen wel.
En dat zijn feiten en cijfers, dus, met alle respect, niet zomaar wat gebabbel zonder duidelijke argumentatie.
De inbreng van Zulj wordt volgens mij althans,(zwaar) onderschat, oa omdat met hem erbij Kums ook stukken beter speelt, maar het staat jou natuurlijk vrij om daar anders over te denken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
camargue +6555
dinsdag 16 april 2019 om 17:15
Beste meneer Arnesen en zijn gevolg, gingen jullie in januari geen nieuwe spits + een 10 halen? Waar zijn jullie daarmee gebleven eigenlijk?

Nu mag je daar nog de beste trainer van de wereld zetten, je gaat steeds blijven afgaan als een gieter!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws