Afwezigheid Lukaku betekent niet veel goeds voor de Rode Duivels

Afwezigheid Lukaku betekent niet veel goeds voor de Rode Duivels

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 13:28do 21-03-2019 om 13:28

Romelu Lukaku is afwezig voor de komende interlands tegen Rusland en Cyprus met de Rode Duivels. Zijn afwezigheid betekent alvast niet veel goeds, zo vond Het Nieuwsblad.

Onder Roberto Martinez verloren de Rode Duivels drie keer, twee keer stond Lukaku niet in de ploeg. Het winstpercentage van de Belgische nationale ploeg zakt van 79% naar 55% zonder Lukaku in de basis.

In de debuutwedstrijd van Martinez (0-2 verlies tegen Spanje) mocht Lukaku maar 20 minuten spelen. Ook in de verloren wedstrijd tegen Zwitserland (5-2) was hij er niet bij door een blessure. Enkel in de verloren halve finale van het WK in Frankrijk (1-0) stond de aanvaller in de basis.

De Rode Duivels hebben ook zes matchen gelijkgespeeld onder Martinez. In vier daarvan stond Lukaku niet in de basis (Nederland, Rusland, Nederland, Portugal). Toen werd Lukaku gespaard omdat het om vriendschappelijke wedstrijden ging.

Bij de twee andere gelijke spelen was Lukaku telkens belangrijk. Hij scoorde twee keer in het 3-3 gelijkspel tegen Mexico en maakte de gelijkmaker tegen Griekenland in de allerlaatste minuut. In 19 van de 24 zeges stond hij wel in de basis. Slechts vier keer was hij er niet bij bij een zege.

Rode Duivels met Lukaku in de basis: 19 keer gewonnen, 1 keer verloren, 4 keer gelijk, winstpercentage van 79%.

Rode Duivels zonder Lukaku in de basis: 5 keer gewonnen, 2 keer verloren, 2 keer gelijk, winstpercentage van 55%.

Plaats een reactie

Lodecol13 +3900
donderdag 21 maart 2019 om 13:51
Nu de afbrekers van lukaku zullen tevreden zijn, we kunnen nu vaststellen wat zijn inbreng altijd geweest is in de belgische ploeg, eens zien wat ons middenveld te bieden heeft in dit geheel
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
donderdag 21 maart 2019 om 13:51
Dit is een wedstrijdje, hoe draai ik statistieken om een bepaald gesprekspunt te promoten. Of hoe draai ik cijfers zodat ze mijn punt duidelijk maken?
Vind ik leuk
Knightofh +905
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
Of... het zijn de feiten....
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
donderdag 21 maart 2019 om 18:34
Serieus? Das pas onzin.
Ondertussen hebben ze artikel geplaatst dat zegt dat Batshuayi een beter scoringsgemiddelde heeft. Dat is ook een feit.
Dus 2 verschillende meningen over hetzelfde. Maar ze interpreteren geen statistieken zoals ze zelf willen want het zijn "feiten"
Je hebt de haters die nooit iets goed zien en je hebt lovers zoals jij die het omgekeerde weigeren te bekijken.

Ik ben daar iets realistischer in. Ik zie de trucjes die ze gebruiken. En da's ook een feit.
Vind ik leuk
Knightofh +905
donderdag 21 maart 2019 om 19:04
Lol... nooit gehoord van eigen lof stinkt?
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
donderdag 21 maart 2019 om 22:28
Heeft daar niets mee te maken. Ik doe niet of ik de enige ben. Ik doe ook geen "gewaagde" of gedurfde uitspraken.
En het "misbruiken" van statistieken is ook niet nieuw.
Ik zeg ook nergens welke mening ikzelf aangedaan ben. Ik stel gewoon vast.
Als daar dan kritiek op komt dan reageer ik wel.
Vind ik leuk
Hhti +1712
donderdag 21 maart 2019 om 14:09
Ben benieuwd naar de wedstrijd tegen de Russen zonder ook maar iemand van onze 3 centrale middenvelders! Yoeri en Dendoncker mogen nu eens hun waarde tonen op nationaal vlak! Als ze maar zo goed spelen als bij hun ploegen zal ik jammer genoeg beginnen vrezen!
Vind ik leuk
Time +289
donderdag 21 maart 2019 om 15:10
Als ze spelen zoals de laatste maanden bij hun ploegen moet je misschien niet te hard vrezen?
Vind ik leuk
Freddyploiks +15343
donderdag 21 maart 2019 om 20:53
Hhti loopt een half jaar achter...
Vind ik leuk
Vaneigens +1403