Tielemans laat zich uit over AS Monaco: “Ik zie dat niet als een mislukking”

Tielemans laat zich uit over AS Monaco: “Ik zie dat niet als een mislukking”

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 16:54di 12-03-2019 om 16:54

Youri Tielemans lag onder vuur bij het noodlijdende AS Monaco. De Franse club zat in een negatieve sportieve spiraal en ook Tielemans zat in een dip. Inmiddels is de middenvelder verhuurd aan Leicester City.

Daar is hij weer in vorm aan het geraken, Tielemans is dan ook blij met zijn keuze. "Er waren heel wat negatieve zaken bij Monaco, dus het was het goeie moment om te vertrekken”, wordt Tielemans geciteerd door Sporza.

"Toch zie ik Monaco niet als een mislukking. Dat is gazettenpraat”, gaat Tielemans verder. “Ik heb daar heel veel geleerd van mijn trainers en ploegmaats. Ik denk nog altijd dat dat de goeie stap was. Ik was daar klaar voor. En nu is Leicester de goeie stap."

Tielemans kreeg heel wat kritiek bij de Mongeasken. “Je weet dat je dat als profspeler ooit zal krijgen. Ik moest vooral leren omgaan met de concurrentie. De ene match spelen, dan weer niet, dan weer wel,... Dat was ik niet gewoon."

Mentaal sterker
"Ik heb veel over mezelf geleerd in Monaco en ben daar mentaal sterker geworden. Maar hier bij Leicester heb ik het voetbalplezier teruggevonden. Ik zie dit niet als een revanche. Dit is gewoon een nieuwe stap in mijn carrière”, aldus Tielemans.

Plaats een reactie

camargue +6010
dinsdag 12 maart 2019 om 17:00
jij misschien niet maar er zijn er veel die er anders over denken mijn gedacht!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 17:12
Kan nog altijd niet snappen hoe ze daar zo hard konden zeiken over een speler die +/- 50% van hun goals scoorde in dit seizoen, als middenvelder.
Vind ik leuk
camargue +6010
dinsdag 12 maart 2019 om 17:14
ik ook niet, maar met 50% van hun goals kwamen ze ook geen stap verder hé.

spijtig, maar die ploeg stelt totaal niks meer voor!
Vind ik leuk
Hhti +1645
dinsdag 12 maart 2019 om 17:31
Kijk het is simpel, Tielemans komt tekort om een echte topper te worden. Het is en blijft een zeer goede speler, maar niet een topper zoals KDB of een Eden of WItsel, of een Dries Mertens. Dit gaan we pas echt ondervinden wanneer hij patron zal moeten worden bij de RD als hij al eens beslissind zal moeten zijn. Dan zul je het verschil zien!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 17:48
Hij is ook jong hé
KDB was op z'n leeftijd miss beter, maar nie veel beter
Tielemans presteert momenteel in een competitie waar KDB dat op zijn leeftijd niet kon (al is Chelsea hoger gegrepen)
Vind ik leuk
camargue +6010
dinsdag 12 maart 2019 om 17:50
klopt volledig, op dat gebied staat Vanaken al wel veel verder, ook al hoort die (nog) niet in het rijtje dat je opnoemt thuis.
Vind ik leuk
Necrofish +48
woensdag 13 maart 2019 om 10:18
Vanaken, topspeler in de Belgische Pro League, maar op 21-jarige leeftijd speelde hij nog bij Lommel. Dries Mertens bij Apeldoorn, Witsel bij Standard. Zagen jullie toen al toppers bij hen? Heel voorbarig om nu al te zeggen dat hij het echte topniveau niet zal halen, maar er wordt wel vanuit gegaan dat hij patron bij de RD zal zijn, dat dan weer wel. Ikzelf vind het nog vroeg om te voorspellen wat er van hem zal komen, maar voor degene die moeten kotsen van alles dat paars en/of wit is, gelieve rekening te houden met deze leuke statistiek: https://i.redd.it/8yejbxn6k4k21.jpg
Vind ik leuk
camargue +6010
woensdag 13 maart 2019 om 11:24
hallo? ik ben wel paars en wit hé manneke :)

maar je moet wel correct zijn in uw analyse ook, den Tiel is volgens mij te braaf om de patron te gaan spelen!
Vind ik leuk
Necrofish +48
woensdag 13 maart 2019 om 11:31
Mijn bericht was niet enkel specifiek voor u, maar ook voor de bovenstaande 'reageerder' bedoeld. Ik wil maar zeggen dat het logisch is dat Vanaken verder staat, is elk seizoen beter geworden en heeft al 100 matchen meer gespeeld. Verder akkoord dat hij te braaf is, nu toch nog, kan zeker veranderen met meer ervaring en betere prestaties.
Vind ik leuk
camargue +6010
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
heeft er wel een verloren jaar opzitten bij Monaco hé en ik geloof nooit dat ze in Engeland die 45 mio gaan ophoesten deze zomer, dus ... terug naar Monaco!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:29
Hhti heb jij een glazen bol ,aah nee ge bent Brughe supporter.🐷🐷
Vind ik leuk
Geertkeano +512