De Condé laat zich uit over zaak-Pozuelo: “Voetbal blijft onvoorspelbaar”

De Condé laat zich uit over zaak-Pozuelo: “Voetbal blijft onvoorspelbaar”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 16:42ma 11-02-2019 om 16:42

Alejandro Pozuelo is de Spaanse koning van Genk. Toch wil de middenvelder Limburg verlaten voor Toronto. Bij Genk zien ze dat liever niet gebeuren. Bij Sporza reageert Dimitri De Condé op de zaak.

De manager van Pozuelo is naar verluidt al naar de rechtbank gestapt. "Dit zou een juridische kwestie kunnen worden", geeft de sportief directeur van Genk toe. "Daarom lijkt het mij verstandig dat we ons aan ons statement houden."

"Dit bewijst wel dat voetbal onvoorspelbaar blijft. Het is emotie. Ik zou dit niet frustrerend noemen. Dit kan een extra motivatie zijn voor de groep of de club om er nog harder tegenaan te gaan", stelt De Condé. 

Over de toekomst kan De Condé nog weinig kwijt, maar hij houdt alvast het vertrouwen in de andere spelers van Genk. "Op dit moment is Alejandro nog altijd een speler van Genk. En misschien in de toekomst ook nog. Als dat niet zo is, hebben we een heel strijdvaardige groep die klaar staat om zijn ambitie waar te maken."

Poll

Denk je dat Pozuelo het seizoen gaat afmaken bij Genk?

(580 stemmen)

Plaats een reactie

Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 16:53
De groep niet te lang in het ongewisse laten want dit leeft ook in de kleedkamer!
Als hij toch zoooo graag weg wilt/moet dan vertrekt hij maar! Kan Genk beter zijn energie is spelers steken die echt met Genk voor de titel willen spelen!
Vind ik leuk
VaSy +1171
maandag 11 februari 2019 om 16:54
Hoe je uzelf zo uit de gratie kunt halen bij de Supps.
Dacht dat de 'Pozze' een verstandige jongen was.. blijkt toch niet het geval..
Als hij de titel pakt met Genk, kan hij een toptransfer naar zijn geliefde Spanje maken.. Achja, China is ook interessant zeker?
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 16:59
nooit naar Fawlty Towers gekeken?

Daar speelt ook ne Spanjaard in mee ... I know nothing :)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:57
Met andere woorden gezecht hij is weg
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:58
Dimitri en het voltallige bestuur stuur Pozuelo naar de B kern tot die soap achter de rug is hij is het niet meer waard dat hij nog altijd meetraint met A elftal
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:15
Groot gelijk . Ik zou hem ook niet meer vertrouwen .
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 16:59
Dimi, die 8miljoen pakken en een sjot onder zijn gat ! Die bedot alle Genkies ! Eerst beloven te blijven en nu dit weer! Weg ermee, ik ben er alvast helemaal klaar mee met die kerel! geweldige voetballer, maar voor de rest komt nu het ware beestje boven, GELD GELD GELD...…….dieje heeft GEEN blauw bloed en ik fluit hem de volgende match helemaal uit en hij krijgt nog een pint in zijne nek ook! Defour NR2 WEG ERMEE !
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 17:01
wel zonde van dat bier hé :)

Clubliefde bestaat al lang niet meer hoor, enkel de centjes tellen nog ....
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 17:07
Da zie ik een Trossard, Heynen of dergelijke niet doen! waarom niet, omdat die van hier zijn en opgegroeid met Genk! dat is gewoon een teken dat je enkel speelt voor het geld en niet van je club en fans houd! 8miljoen wat er geboden is pakken en weg ermee, opgeruimd staat netjes! die heeft int begin vant seizoen in de voorbereidingen nog eens weg gewillen en niet op de training komen opdagen en dreigen, ben die kerel kotsmoe ! tis wel een topspeler, das het spijtige eraan.
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 17:12
Wesley, wanneer er deze zomer een grote club komt voor Trossard, dan is hij weg hoor.

Wij supporters zullen daar toch moeten mee leren leven. Hetgeen Poz momenteel aan het doen is dat is er natuurlijk serieus over, mar het is wat het is hé ...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:49
Tegen Standard was Heynen ook top! Beter als Pozo.. Pozo is een van de betere op zijn positie.. ma nog steeds vervangbaar imo. 10 M. Mag jij nu vertrekken, anders in de zomer voor 8 M. Lijkt me eerlijke deal voor beide partijen. This niet dat onze titelkansen weg zijn als Pozo vertrekt. Fiolic kan ons nog positief verassen en onze nieuwe Jap misschien ook.. Blijft spannend!
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 17:01
Gelukkig gebeurt dit op een moment dat we slechts tegen Praag, Brugge en Antwerp moeten. Heel tof voor zijn collega's (of is het ex-collega's)
Vind ik leuk
camargue +5280
maandag 11 februari 2019 om 17:03
ach, komt wel goed freejazz, jullie hebben een sterke ploeg welke die leemte kan opvangen!

Wat zou er anders gebeurt zijn mocht hij maanden out zijn met een blessure? moet je die toch ook vervangen?
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 19:14
Ik ga mezelf troosten in 'ons' stamcafé.
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
maandag 11 februari 2019 om 20:47
Ja...maar voetbal is ook een mentaal spel, team spirit, hoe goed het aan elkaar hangt, vertrouwen,....dat dit nu opduikt vind ik toch heel vervelende timing... Dan was de beslissing liever tijdens het Wintermercato gevallen....
Vind ik leuk
Mijnclub +132
maandag 11 februari 2019 om 17:13
Met Pozo is het elke transferperiode hetzelfde. Het komt er steeds op neer dat hij meer geld wil en tot nu toe is hij daar steevast in geslaagd.
Hij vergeet wel dat KRC hem uit de vergeethoek heeft gehaald. Hij was een tweederangsspeler op het moment dat hij bij Genk belande.
Daar hebben ze hem leren voetballen.
Het is heel zielig dat hij nu net die ploeg op een heel belangrijk moment in de steek laat. Verklaringen en tranen ten spijt lijkt het er echt wel op dat voor hem enkel de centen tellen en al de rest is commedia del arte.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:15
Verkopen,beter zonder Pozuelo dan met want gemotiveerd gaat hij toch niet meer zijn
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
maandag 11 februari 2019 om 17:48
"Hoe jezelf van publiekslieveling tot persona non grata maken in 2 simpele stappen"
Gastdocent A Pozuelo....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:52
Als ze al dreigen met de wet78 dan blijft er niet veel ruimte voor oplossingen over. Moest dit zo zijn , zo vlug mogelijk alles afhandelen en focussen op de zeer zware 3 weken die er nu aankomen. Zo snel mogelijk de spelerskern inlichten en elkaar oppeppen om dat uiteindelijk doel te bereiken.
Vind ik leuk
BW +228
maandag 11 februari 2019 om 18:03
Onmiddellijk verbannen naar b-kern. Laat hem daar maar een half jaar trainen op zijn eentje. Denk niet dat hem nog ergens dat loon gaat krijgen dan... Als Genk zijnde juridische strijd aangaan tov de andere spelers. Pozuelo kan enkel of terugkeren als hij breekt met manager
Vind ik leuk
w-b forever +1385
maandag 11 februari 2019 om 19:08
Niet het voetbal maar het geld lijkt onvoorspelbaar!!!
Vind ik leuk
freejazz +2186
maandag 11 februari 2019 om 19:16
Neen, het geld lijkt juist heel voorspelbaar !
Vind ik leuk
Den Araab +197
maandag 11 februari 2019 om 20:04
Mijn baas zei altijd: if the price is right, than everything is for sale.
Moeten hier nu niet flauw over doen, de ganse wereld draait om centen en voetbal is zeker geen uitzondering....
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
maandag 11 februari 2019 om 20:56
Een laffe streek, anders kan je dit echt niet noemen. Daar veranderen die krokodillentranen weinig aan..
Vind ik leuk
agdh +2020