FC Barcelona bevestigt: Messi breekt arm en mist grote wedstrijden

    FC Barcelona bevestigt: Messi breekt arm en mist grote wedstrijden

    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:30

    Lionel Messi heeft in het duel met Sevilla een gebroken arm opgelopen. Dat bevestigt FC Barcelona zaterdagavond via de officiële kanalen. Naar verwachting ligt hij er drie weken uit.

    Messi moest al in de eerste helft gewisseld worden en liet zich direct onderzoeken. Uit de tests is gebleken dat de Argentijn zijn arm gebroken heeft. 'Naar verwachting is hij drie weken uit de roulatie', schrijft Barcelona. Messi moet grote wedstrijden aan zich voorbij laten gaan. Woensdag wacht Internazionale in de Champions League en vier dagen later staat El Clasico voor de deur.

    Barcelona wist het duel met Sevilla zonder Messi te winnen. Toen de Argentijn gewisseld werd stond het al 2-0 voor de Catalanen. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 4-2 overwinning. Barcelona is door de zege koploper in de Primera Division.

    Plaats een reactie

    dethklok28 +4767
    zaterdag 20 oktober 2018 om 23:42
    Zoals ik zei een armbreuk... 3 weken valt nog mee. In Champions league staan we er goed voor en Madrid mag in deze vorm ook geen probleem zijn. Hopelijk staan Coutinho en Dembele nu op.
    Veel beterschap aan Messi.
    Ben in ieder geval tevreden dat Barcelona het nieuwe logo laten varen heeft. Anders moest ik mijn kamer herinrichten ;-)
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4430
    zondag 21 oktober 2018 om 13:53
    Aangezien jij alles van barca van dichtbij volgt, wil je die 3 weken diagnose opvolgen. Hopelijk is die na de dubbele confrontatie met inter terug. Ik speel een voetbal managementspel CL gerelateerd (het missen van messi scheelt een slok op de borrel) maar kwil hem niet transfereren. Die moet ik opsparen voor later in het tornooi. :)
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4767
    zondag 21 oktober 2018 om 14:07
    Veel zal afhangen van de volgende wedstrijden. De belangrijke wedstrijden komen eraan en die gaat hij zeker missen. Stel je voor dat we die wedstrijden winnen. Dan gaat het reëel zijn dat ze Messi in de kleinere wedstrijden ook zijn rust nog gaat kunnen.
    Stel dat we verliezen in ons tweeluik van inter EN verliezen tegen Madrid dan gaan ze hem vrees ik te snel terug het veld in sturen.
    Weet je technisch gezien lijkt het mij mogelijk om tegen Madrid te spelen of op de bank te zitten. Maar niet genezen gaat dat een te groot risico zijn. 1 val en je kan ipv 3 weken 2 maanden out zijn. Dus zal van zijn genezing afhangen. Nu traditioneel herstelt Messi redelijk snel en goed. Al hoop ik dat hij de kans ertoe krijgt om te herstellen. Hij heeft ook geen weken nodig om terug op niveau te zijn. Tien minuten heeft die nodig bij wijze van spreken.
    Op deze moment gok ik op een terugkeer tegen A.Madrid. Als we goed zijn verwacht ik hem dan. Als we achter de feiten zouden hollen (wat ik niet verwacht) dan kan dat anders zijn. We zullen zien. Eerste week en dan weten we meer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4767
    zondag 21 oktober 2018 om 14:16
    Normaal gezien inter heen en terug is hij er niet bij. En tegen Real ook niet. Betis gaat te vroeg zijn. Tegen Atletico verwacht ik hem terug. Mss al eens invallen de week ervoor.
    In de beker zullen ze hem wel laten rusten. Naar PSV gaan zou te doen zijn al zou ik hem thuis laten ALS we resultaat halen tegen Inter.
    Maar als we hem te snel zetten kan 1 val ervoor zorgen dat hij pas in januari terug CL speelt.
    Maar laat hem maar in je ploeg staan. Zou te zot zijn hem voor die paar wedstrijden eruit te halen. De thuiswedstrijd tegen Tottenham moet hij altijd halen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4430