UPDATE: Vanderbiest krijgt handje hulp van ref: 'Geen racistische opmerkingen'

    UPDATE: Vanderbiest krijgt handje hulp van ref: 'Geen racistische opmerkingen'

    dinsdag 11 september 2018 om 15:50

    Het laatste woord over de incidenten bij Union Saint-Gilloise - KV Mechelen zijn nog niet gezegd en geschreven. Vijf hoofdrolspelers mogen zich komen verantwoorden bij het Bondsparket.

    Bij een 2-1 stand sloeg de vlam vlak voor tijd in de pan door een opstootje tussen Serge Tabekou (Union) en Lucas Bijker (Mechelen). Het duo werd met direct rood van het veld gestuurd en mogen een schorsing verwachten.

    Mechelen maakte in de 96e minuut gelijk en dat verhoogde de spanning na het laatste fluitsignaal. Vervolgens liep het in de catacomben verder uit de hand. Ramadane Abderrahmand, de T2 van Union, zou een elleboogstoot hebben uitgedeeld aan 'collega' Fred Vanderbiest, die volgens de berichten zeven hechtingen nodig had. Ook zij zijn door de bond op het matje geroepen.

    Alexander Hayes, sportief directeur van de thuisploeg, is de vijfde en laatste persoon die gehoord wordt in Brussel. Overigens zijn beide clubs ook al veroordeeld tot een boete van 5.000 euro.

    Update 11/09, 09.30u: Vanderbiest wil alles uit de kast halen om zijn onschuld te bewijzen. Hij schakelde daarvoor zelfs de hulp in van topadvocaat Sven Mary. Die laatste heeft trouwens een goed oog in een positieve afloop voor de T2 van KV Mechelen.

    "Ik verneem dat de tegenpartij 'racistische uitlatingen' inroept, maar dat is helaas een excuus dat vandaag de dag te pas en te onpas wordt ingeroepen. Het enige objectieve element in heel het dossier zijn de hechtingen aan het hoofd van meneer Vanderbiest", klinkt het bij Het Laatste Nieuws.

    Update 11/09, 15u50: Het blijft voorlopig bij amper één getuige voor Union. Ramadane Abderrahmand gaf aan racistische opmerkingen gehoord te hebben van zijn 'collega' Fred Vanderbiest. Die ontkende dat. Ook vierde ref Jordy Vermeire geeft aan geen racitstische opmerkingen gehoord te hebben. Dat meldt Het Nieuwsblad.

    Plaats een reactie

    SD +9343
    maandag 10 september 2018 om 14:43
    En een gladde advocaat (! pleonasme) zal de boel in de kiem smoren.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4971
    maandag 10 september 2018 om 15:04
    maar minstens 1 club zal hard (lees C4) moeten optreden tegen hun T2
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 11 september 2018 om 12:12
    Waarom moet er iemand ontslagen worden ?
    Een speler als Wasyl mocht vroeger doen wat hij wilde, werd hij daarom ontslagen ?

    Ik zag op TV wel 20 man het veld op lopen toen de speler van KVM het recht in eigen handen wou nemen en zich revancheerde. Dat er dan heen en weer geduwd en geroepen wordt is logisch.
    Wat er in de catacomben gebeurde weet niemand van ons maar dat de T2 trainer van Union zonder aanleiding een slag toedient geloof ik ook niet.
    Trouwens ik zag in ZW zowel Yannick Fereira als Sa Pinto al eens iemand naar de keer grijpen, die kregen ook niets hoor.
    Vind ik leuk
    E.V +2539
    dinsdag 11 september 2018 om 13:50
    Net als Verhaeghe die een steward aanviel zeker he...
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 11 september 2018 om 14:47
    Ik spreek enkel over wat ik met mijn eigen ogen zag en verschillende getuigen van zijn.
    Vind ik leuk
    E.V +2539
    dinsdag 11 september 2018 om 17:49
    ik ook
    Vind ik leuk
    Patfey +5234
    dinsdag 11 september 2018 om 12:00
    Een is al in de running😉
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3027
    maandag 10 september 2018 om 16:09
    Op elke foto van het incident staat er een pak meer volk dan die 5; nodig die toch allemaal uit. Voordeel: dat duurt dan wat langer en ondertussen moeit het bondsparket zich niet te veel met andere zaken...
    Vind ik leuk
    Patfey +5234
    dinsdag 11 september 2018 om 10:34
    Door de keuze voor sommige “topadvocaten” riskeer je je een vermoeden van onschuld in een vermoeden van schuld te laten veranderen 😉.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 11 september 2018 om 11:20
    Ook mijn eerste gedacht. Waarom een topadvocaat als Sven Mary als je niets gedaan hebt ?
    Sven Mary is natuurlijk ook iemand die graag in de kijker loopt - al zegt hij zelf van niet - en dan is deze zaak waar het woord racisme in voorkomt een geschenk uit de hemel.
    Vind ik leuk
    Reagens +2181
    dinsdag 11 september 2018 om 16:10
    Serieus? Dus een goede advocaat nemen wil zeggen dat je je verdachter maakt?
    Het lijkt mij plausibeler dat Vdb (of de club) beseft dat een racisme klacht een heel vies beestje is dat heel veel (reputatie)schade kan bezorgen voor zowel Vdb als KVM. In die optiek neem je maar best een advocaat waarvan je denkt dat je het meeste kans hebt keihard te winnen.
    Vind ik leuk
    Patfey +5234
    dinsdag 11 september 2018 om 16:52
    Een advocaat die meestal voor misdadigers en maffia pleit, of toch daarmee meestal in het nieuws komt, nemen, heb je daar echt geen vragen bij?
    Vind ik leuk
    Bob Marley +292
    dinsdag 11 september 2018 om 16:23
    Sven Mary en Fred Vanderbiest kennen elkaar, hebben dezelfde coiffeur 😂
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws