Wordt Witsel een floptransfer? Afwachten of hij wel bij Dortmund past

    Wordt Witsel een floptransfer? "Afwachten of hij wel bij Dortmund past"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:32

    Axel Witsel zal komend seizoen terug op de Europese velden te zien zijn. De middenvelder trok naar Borussia Dortmund. Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine heeft echter zijn bedenkingen bij die transfer.

    De journalist twijfelt over Witsel en vraagt zich af of hij wel bij de Duitse club past. "Het valt af te wachten of die binnen het tempovoetbal van Dortmund past", zegt hij.

    "Een geduldige opbouw heeft nog nooit het spel van deze club uit het Ruhrgebied gekenmerkt. Zeker niet in thuiswedstrijden, waar gemiddeld 80.000 toeschouwers het team vooruit schreeuwen."

    Of Sys ook gelijk krijgt, komen we snel te weten. Witsel en Borussia Dortmund spelen maandag hun eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Dan neemt de Duitse club het in de DFB-Pokal op tegen Greuter Fürth.

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:43
    Ben het niet altijd eens met Mr. Sys...maar daar heeft ie een punt.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +999
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:45
    ik heb mijn bedenkingen bij Sys zijn bedenkingen. Heeft die mens het wk geskipped ofzo?
    Zit hij nu nog steeds bij de negatieven omdat Witsel richting China ging?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:59
    Nee, omdat hij heel gecontroleerd speelt en mss niet het juiste type voor Dortmund is, lijkt me persoonlijk eerder iemand voor Spanje of Italië.
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 14:12
    Wim, het kan toch dat niet iedereen zijn speelstijl kan waarderen...ik vind het bvb niet ok dat ie vrijwel nooit naar voren speelt maar altijd de pas naar achteren geeft.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +999
    zondag 12 augustus 2018 om 00:51
    En dat laatste is nu echt een onwaarheid wat een eigen leven gaan leiden is. Op het wk is meer dan duidelijk geworden dat dit niet klopt. Met spelers rond hem die zich vrij spelen in de diepte speelt hij zeker vooruit en zelfs heel vaak in 1 tijd wanneer hij die kans krijgt.
    Meunier, De Bruyne, Mertens, Hazard hebben dat voor hem duidelijk gemaakt.
    Maar dat niet iedereen zijn speelstijl apprecieert is duidelijk al is dit al verbeterd.
    Ik ben Witsel fan van het eerste uur maar ... elk zijn voorkeur. That's life
    Vind ik leuk
    Dirk H +3080
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:15
    Ik denk dat een club als BD iets meer voetbalverstand heeft dan JS
    Vind ik leuk
    SD +8722
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:29
    Sys heeft blijkbaar het voetbal geleerd achter zijn bureau. Als je zoveel spendeert aan een speler, weet je ook uit scouting hoe hij speelt. Het moet dus zijn dat de mensen uit Dortmund weten wat zij deden. In het andere geval moet Sys zonder aarzelen solliciteren naar de trainerfuntie bij een topclub.
    Vind ik leuk
    Pis Tolee +820
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:33
    Krijg ook soms de Syskens van zulke negatieve bedenkingen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4623
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:38
    België werd geroemd op het WK voor zijn snelle omschakelingen. Dat was met een Witsel in de ploeg.
    Dortmund is een oh ja omschakelploeg...
    Dus geen reden waarom dat niet zou lukken. Maar van die JS ben ik zo een opmerkingen wel gewoon. Hem uitroepen dat floptransfer voor hij 1 wedstrijd gespeeld heeft. Boekske moest vol waarschijnlijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Wordt Witsel een floptransfer? "Afwachten of hij wel bij Dortmund past"