Update: 'Kompany drijft intensiteit op, nieuwe deadline vooropgesteld'

    Update: 'Kompany drijft intensiteit op, nieuwe deadline vooropgesteld'

    maandag 25 juni 2018 om 12:15

    De Rode Duivels kregen daags na de eerste training van Thomas Vermaelen opnieuw goed nieuws. Vincent Kompany raakt fit voor de laatste groepswedstrijd tegen Engeland. Donderdag trapte de rots in de branding voor het eerst sinds zijn blessure een balletje.

    Het Laatste Nieuws gaat ervan uit dat Kompany er zal bij zijn tegen de Engelsen. 'Zoals het er nu naar uitziet, haalt Vincent Kompany zeker die deadline. De patron van de Duivels trainde gisteren - enkele uren na de groepssessie - uitgebreid met de bal in Dedovsk', klinkt het.

    De verdediger van Manchester City is hongerig, misschien zelfs té. Naar verluidt moest de medische staf Kompany wat intomen, zodat hij niet overhaast te werk gaat. Kompany zelf wil er absoluut staan tegen Engeland, het land waar hij zich ontpopte toch een wereldverdediger.

    Na de wedstrijd tegen Tunesië sluit Kompany vermoedelijk weer aan bij de groep. De sterkhouder achterin viel begin juni tegen Portugal uit door een liesletsel. De medische staf werkte samen met 'Vince The Prince' keihard, waardoor de vaderlandse hoop weer toeneemt.

    Update 25/06 (12u15): La Dernière Heure geeft mee dat Kompany nog niet zal spelen tegen Engeland. De revalidatie van de Belgische verdediger verloopt voorspoedig. Bovendien kan hij de intensiteit steeds meer opdrijven.

    Vermoedelijk kan Kompany woensdag voor het eerst meetrainen met de groep. Het risico om hem meteen weer te verliezen, wil Martinez vermijden. Daarom zal Vince The Prince gespaard worden voor de achtste finales. Die worden op maandag of dinsdag gespeeld.

    Plaats een reactie

    pateken +2565
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:55
    'k zou toch zeer voorzichtig zijn met dat 'geweldig' nieuws.
    Het zou inderdaad geweldig zijn moest Vince eens een geruime tijd zonder blessures kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Goegebuer +580
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:58
    Indien we zaterdag winnen van Tunesië zou ik Kompany niet opstellen tegen Engeland.
    Beter paar daagjes meer herstel en fit na de poules, dan hem tegen Engeland al gebruiken en meer kans maken op een blessure.
    Matchritme heeft hy alvast niet nodig, hy heeft al genoeg laten blijken dat hy er onmiddellijk staat!
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +242
    vrijdag 22 juni 2018 om 09:27
    Als we zeker zijn van kwalificatie dan misschien eerste helft laten spelen. Toch terug beetje wedstrijdreglement opdoen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12023
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:05
    Achtste finales Vincent, vanaf dan moet je er staan! En blijven staan ;)
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8762
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:32
    Vanaf dan mag hij 4 matchen op rij spelen zonder blessure en met winst. Ik geloof erin!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12023
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:43
    We moeten er gewoon in geloven. Nog geen enkel land steekt er bovenuit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:11
    Als we winnen van Tunesie is het onnodig om risicos te nemen tegen Engeland
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:42
    UPDATE : Kompany zal net op tijd fit zijn om samen met Vermaelen de wereldbeker omhoog te steken !
    Vind ik leuk
    Goaltje +493
    maandag 25 juni 2018 om 13:34
    Wie gelooft nog in een blessure-vrije Kompany ?
    Vind ik leuk
    Intel +822
    maandag 25 juni 2018 om 14:36
    Nog 4 matchen zonder blessure meer hoeft niet , hij is dat gewoon uit blessure komen en er meteen staan als hij erbij is merkt ge toch het verschil, dan gaat het niveau van toby en jan ook omhoog zonder hem lopen ze soms wat verloren , spijtig dat onze 2 beste verdedigers vaak geblesseerd zijn moesten die 2 constant centraal staan we zouden veel minder doelpunten tegen krijgen.
    Vind ik leuk
    Gimini +420
    maandag 25 juni 2018 om 15:00
    Gezien er niet veel inzet meer is , zou het niet slecht zijn hem tegen Engeland wat wedstrijd ritme te laten opdoen. Zowel Belgie als Engeland zullen geen risico;s nemen om blessures op te lopen .
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 15:11
    Zonder matchritme ineens in de knockouts gedropt worden? Vind ik nogal gevaarlijk. Foutje is vlug gemaakt en automatisme moet eerst ook nog wat gesmeerd worden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Kompany drijft intensiteit op, nieuwe deadline vooropgesteld'