Standard-voorzitter verklaart vertrek Sa Pinto: Dat kon niet door de beugel

    Standard-voorzitter verklaart vertrek Sa Pinto: "Dat kon niet door de beugel"

    woensdag 23 mei 2018 om 09:30

    Michel Preud’homme wordt de nieuwe trainer van Standard. Hij vervangt Ricardo Sa Pinto. Ondanks een goed seizoenseinde beslisten de Luikenaars om niet verder te gaan met de Portugees.

    Bruno Venanzi legt bij Sporza uit waarom Sa Pinto toch niet de juiste man op de juiste plaats is. "Sa Pinto heeft veel grinta. In het eerste deel van het seizoen kon zijn gedrag niet altijd door de beugel, zeker niet ten opzichte van de arbitrage", opent de Standard-voorzitter.

    "En als je aan het hoofd van een bedrijf staat, moet je ook aan het voortbestaan denken. Dan kan je beslissingen nemen die op het eerste gezicht haaks staan op de resultaten, maar die je wel toestaan om te groeien als club of als bedrijf", gaat Venanzi verder.

    Meningsverschil
    Er gaan geruchten de ronde dat Preud’homme al rond was, terwijl Sa Pinto nog van niks wist. Dat onkent Venanzi ten zeerste. "Neen, toen het moeilijk ging, heb ik hem verteld dat we met andere trainers aan het praten waren, onder wie Michel."

    Uiteindelijk legde de Portugees zich neer bij de beslissing van het bestuur. "Na de bekerwinst zijn we akkoord gegaan om elk een andere kant op te gaan. Onze meningen lagen ver uit mekaar, maar geloof me: hij begreep mijn beslissing, al accepteerde hij ze niet altijd", besluit Venanzi.

    LEES OOK: 'Done deal: Preud’homme tekent vierjarig contract én zal drie functies bekleden'

    Plaats een reactie

    Intel +999
    woensdag 23 mei 2018 om 09:33
    Ja Preud'homme moet ge nu ook ni nemen voor zijn kalmte , en omdat hij niks zegt op scheidsrechters , in het buitenland zitten ze precies ook niet op hem te wachten , zoals de meeste Belgische coaches ze vinden hun zelf heel goed maar een deftige buitenlandse club komt er niet zelfs geen subtopper of lager in een deftige competitie ...
    Vind ik leuk
    azerty +1362
    woensdag 23 mei 2018 om 09:40
    MPH zal straffe papieren moeten voorleggen om Sa Pinto te overtreffen (enkel met een titel dus)
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2810
    woensdag 23 mei 2018 om 10:03
    Ja en MPH is een zeer rustige, altijd correct t.o.v. de arbitrage trainer...
    Zijn sabbattijd heeft hem mss tot rust gebracht :-)
    Als hij zijn start mist staat Standard weer in vuur en vlam, de supporters konden Sa Pinto wel hebben (paste volgens ook bij Standard, niet slecht bedoeld).
    Vind ik leuk
    Julien +1070
    woensdag 23 mei 2018 om 10:41
    Na Martinez zal het waarschijnlijk de beurt zijn aan Venanzi om aan de schandpaal te worden genageld als het misloopt.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 12:26
    Als mannen als Venanzi en Martinez zich moeten verantwoorden voor keuzes die ZIJ moeten maken, is het de wereld op zijn kop. Vier maanden geleden wilde iedereen Sa Pinto op de brandstapel. Niemand begreep dat hij mocht blijven, Venanzi werd gek verklaard. Nu heeft Sa Pinto bij diezelfde mensen bijna de status van heilige, enkel omdat hij door Standard -terecht- aan de kant wordt geschoven en alles aangegrepen wordt om Standard aan te vallen. Venanzi nam de beslissing die iedereen destijds wilde en in zijn ogen het beste is voor zijn club op (midden)lange termijn. Zo zie je maar dat het brede publiek en analisten weinig kaas gegeten hebben van het sturen van een organisatie. @ Intel, noem nog eens een Belgische coach die het palmares van MPH kan voorleggen ?
    Vind ik leuk
    Intel +999
    woensdag 23 mei 2018 om 12:59
    Thijs , goethals en palmares ja als ge al 3 ploegen vd beste 5 van belgie getraind hebt is het logisch dat ge vaak kampioen wordt en voor de lange termijn misschien dat hij deze keer blijft maar die blijft normaal nooit langer als 2 jaar , en akkoord ne goeie coach voor Belgische normen , maar hun uitleg van sa pinto was teveel op de scheids bezig en verkocht te veel theater daar kan Preud'homme ook iets van voor zijn kalmte moet ge hem ook ni halen, en b.v bij brugge kampioen heel goed maar met leko brachten ze toch mooier voetbal ...
    Vind ik leuk