Vanhaezebrouck legt eieren in mandje van 22-jarige: Eigenlijk niet normaal

Vanhaezebrouck legt eieren in mandje van 22-jarige: "Eigenlijk niet normaal"

dinsdag 13 februari 2018 om 13:45

Hein Vanhaezebrouck legde al enkele malen de vinger op de zere wonde. Hét grote probleem van dit RSC Anderlecht is het gebrek aan leiderschap in de spelerskern. Slechts één spelers kan de trainer momenteel uit de nood helpen.

Normaal is Kara Mbodji de man die het woord voert, maar de Senegalees ligt er nog even tussenuit met een blessure. Als Vanhaezebrouck een tweede leider moet aanduiden in zijn groep, komt hij niet uit bij Sven Kums, Olivier Deschacht of Leander Dendoncker, maar bij ... Pieter Gerkens. Een 22-jarige Limburger die er pas afgelopen zomer bij kwam.

Het Laatste Nieuws weet dat Gerkens zowat de enige is die af en toe zijn mond durft open te trekken. Bij de rust in de verliespartij op KV Oostende (2-0) probeerde hij de rest van de groep terug op scherp te zetten. Zijn inspanningen zijn om begrijpelijke redenen niet voldoende. "Het is eigenlijk niet normaal dat hij inzake kwaliteit en leiderschap het initiatief neemt", vertelde Vanhaezebrouck daarover.

Poll

Wat is het grootste probleem van Anderlecht?

(363 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 14:01
Kan ik niet gewoon op alles stemmen? Zie het vrij somber in, daarmee bedoel ik echter niet dat ik minder achter de ploeg zal staan, misschien zelfs meer nu.
Vind ik leuk
Toca +25894
dinsdag 13 februari 2018 om 14:04
Uiteraard een slechte trainer, anders zouden 28.000 brugge fans ongelijk hebben
Vind ik leuk
dakcota +3322
dinsdag 13 februari 2018 om 15:09
Pas op wat je daar zegt he, in die streken denken ze dat ze met miljoenen zijn
Vind ik leuk
Toca +25894
dinsdag 13 februari 2018 om 15:19
de meeste, en vooral de beste.
En al de rest zijn dommerikken.. :-) :-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:07
Als het boven (bestuur/financieel) niet draait, dan heeft dat altijd zijn weerslag onderaan (spelers). Is zo in het bedrijfsleven en niet anders in het voetbal. In het verleden reeds voorbeelden genoeg: KV Mechelen, RC Genk, Club Brugge, Standard,...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:07
Het begint bij kwaliteit en die is er te weinig op dit moment. De spelers die wel mogelijks de kwaliteiten hebben, brengen het niet (Kums) , zitten met hun hoofd ergens anders (Dendoncker), zijn geblesseerd (Kara) of is Hein er niet echt fan van en verstikt hij die spelers met te veel taken (Onyekuru).
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:11
Kwaliteit is er genoeg, maar geen evenwicht in de spelerskern. Denk dat de meeste ploegen maar al te graag één of meerdere spelers van RSCA in hun ploeg willen. (Zonder het exuberante loon natuurlijk)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:19
Geen evenwicht, dat is zeker maar ook echt een gebrek aan kwaliteit!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:21
Genoeg kwaliteit om kampioen te spelen met het voetbal dat Hein wil brengen? Dat denk ik niet.

Ja, tuurlijk zijn er spelers die andere clubs ook graag in hun kern zouden hebben. Dat lijkt me vrij logisch.

Maar jullie hebben niet echt een spits op dit moment. Appiah, Sowah vind ik te weinig voor een topclub. Bruno, Sa, Chipciu hebben hun momenten. Kara, Najar, Onyekuru zijn al een eeuwigheid out. Hanni is weg. Dendoncker moet al een hele tijd depanneren centraal achterin..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:18
Dus wat jij zegt + overname + onbestuurbaarheid + lonenlast en schuldenberg + wij die soms ongeduldig zijn,....
Dan krijg je dit!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:25
Onbegrijpelijk dat het zo een chaos is kunnen worden. Je kan wel ergens een plaatsje hebben dat 't binnen de club misloopt. Maar dit is echt structureel.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:17
yep, duidelijk geen staaltje van goed management
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:19
Waarom laten zij dan Szanciu vertrekken
Vind ik leuk
VeeDeeVee +11119
dinsdag 13 februari 2018 om 16:53
Leeftijd en leiderschap staan los van mekaar.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:59
Nochtans hebben we veel pech gehad
* twee punten thuis gestolen na een geldig doelpunt tegen de boeren
* penalty tegen Waasland
* penalty tegen Mechelen

Over al de rest zwijg ik . 3 matchen van de 26
Ik zwijg ook over al het geluk van de boeren ...
Gewoon die drie matchen heeft :
Boeren 59 - 1 = 58
RCS 46 + 6 = 52
58 - 52 = 6
6 / 2 = 3
Wat zou dan het probleem zijn ?
alles wordt zoveel mogelijk negatief voorgesteld
Ik vind dat schandelig
Vind ik leuk
Drekovic +7433
dinsdag 13 februari 2018 om 17:26
Dat is schandelig rap uitgerekend in het station
Vind ik leuk