Gouden Schoen opent Franse deuren: 'Onwrikbaar op stilstaande fases'

Gouden Schoen opent Franse deuren: 'Onwrikbaar op stilstaande fases'

dinsdag 13 februari 2018 om 13:28

De laatste jaren betekent de Gouden Schoen de ideale springplank naar een buitenlandse competitie. Bij Ruud Vormer lijkt het minder haast te gaan lopen, al zijn de ogen in Frankrijk nu wel geopend.

Of de 29-jarige middenvelder na komende zomer nog in Brugge speelt, is koffiedik kijken. De kans lijkt wel groter dan bij voorgangers als Dennis Praet, Sven Kums of José Izquierdo. Maar dat de Gouden Schoen internationale erkenning met zich meebrengt, staat buiten kijf. Het Franse Footmercato spendeert een artikel aan Vormer. 'Ruud Vormer, het manusje-van-alles van Club Brugge legt de Jupiler Pro League aan zijn voeten', luidt de titel.

'Men verwachtte Youri Tielemans of Leander Dendoncker, maar uiteindelijk werd het Ruud Vormer', staat er te lezen. 'De Nederlandse aanvallende middenvelder, nog onbekend bij het grote publiek, wordt zo beloond voor zijn mooie jaar. Hij is multifunctioneel en leidt in de rangschikking van de assists. De Brugse kapitein spreidt een knappe vista tentoon, is kostbaar in het spel en onwrikbaar op stilstaande fases', besluit de auteur. Afgelopen winter werd Vormer nog in verband gebracht met Girondins de Bordeaux.

Poll

Moet Vormer een transfer maken in de zomer?

(311 stemmen)

Plaats een reactie

Boerken +3557
dinsdag 13 februari 2018 om 13:43
Hij spreekt geen Frans , laat hem maar in Brugge !
Vind ik leuk
Drekovic +5666
dinsdag 13 februari 2018 om 14:07
Als ze een Nederlander in Brugge verstaan zal dat in Frankrijk ook wel lukken en omgekeerd als een Nederlander de Bruggelingen verstaat gaat dat zeker in Frankrijk lukken .
Een woordenboek Frans-Nederlands is er , een woordenboek Brugs-Nederlands bij mijn weten niet (grapje hé) Hopelijk voor jullie blijft deze schitterende mens en prima voetballer bij jullie
Vind ik leuk
Toca +16899
dinsdag 13 februari 2018 om 15:24
Ik gun die Ruud nu wel een mooie transfer Dreko.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:44
Juist, ergens naar een Franse derdeklasser of zo. Dat moet hij nog wel net aankunnen.
Vind ik leuk
Drekovic +5666
dinsdag 13 februari 2018 om 17:48
Gij wilt den tegenstander verzwakken hé
Vind ik leuk
ElPimpi +665
dinsdag 13 februari 2018 om 19:25
Met plezier overhandig ik jou het boekje 'Westvlaams voor beginners'... bestaat dus wel degelijk ;-) Was voor mij verplichte (lees: broodnodige) lectuur als Brabander die in een Brugse familie terechtkwam :-)
Vind ik leuk
Drekovic +5666
dinsdag 13 februari 2018 om 19:55
Ha,Ha , tof de eerste keer dat ik van het bestaan hoor . En helemaal onder de knie ?
Vind ik leuk
ElPimpi +665
dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
Het stopt bij 'wuk', 'cerkeltrutte' en 'ajintwedrieje'... :-)
Vind ik leuk
Drekovic +5666
dinsdag 13 februari 2018 om 20:03
Ok , helemaal mee
Vind ik leuk