'Belgische topclub wil verrassen met de komst van Depoitre'

    'Belgische topclub wil verrassen met de komst van Depoitre'

    woensdag 10 januari 2018 om 08:30

    Laurent Depoitre verliet vorig jaar AA Gent voor FC Porto, maar daar kon hij het niet waarmaken. Dit seizoen speelt de Rode Duivel voor de Engelse promovendus Huddersfield Town. Daar vlot het beter voor de bonkige spits, toch behoort een terugkeer naar de Belgische velden tot de mogelijkheden.

    In Sport/Voetbalmagazine liet Herman Van Holsbeeck optekenen dat hij polste bij Depoitre. De Rode Duivel doet het momenteel uitstekend in de Premier League, maar voor een terugkeer naar de Jupiler Pro League staat hij zeker open. Toch wordt het bijzonder lastig voor de Brusselaars, want de Engelsen willen hun spits niet voor een appel en een ei laten vertrekken.

    De loopbaan van Depoitre is toch wel opmerkelijk te noemen. Na vele jaren in de lagere klassen – hij speelde onder meer bij Eendracht Aalst – promoveerde de aanvaller in 2013 met KV Oostende naar de hoogste klasse. Daar maakte hij meteen indruk, waardoor hij een transfer naar AA Gent versierde. In de Ghelamco Arena behaalde Depoitre de landstitel én speelde hij Champions League.

    Poll

    Keert Depoitre nog terug naar de JPL?

    (1419 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +11615
    woensdag 10 januari 2018 om 08:37
    Gezien de huidige situatie onrealistisch, als ze Saief nog niet kunnen betalen.. Na dit seizoen is een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5044
    woensdag 10 januari 2018 om 08:42
    Verkoop van Dendoncker (hoe spijtig ook) zou vele deuren kunnen openen, of de verkoop van Teo (misschien willen ze wel wisselen ;-) )
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6220
    woensdag 10 januari 2018 om 08:54
    Verkoop van DD levert geld op, maar sportief zou het toch een serieuze aderlating zijn. Wat men ook zegt over zijn niveau, de laatste tijd terug goed bezig. En voor die centen heb je daarom nog niet een goed alternatief!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5044
    woensdag 10 januari 2018 om 08:59
    Volledig akkoord, ik doelde enkel maar dat ze zo aan hun centjes kunnen geraken :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:16
    Ja dendoncker als centrale verdediger is top....
    Bij de beste van Europa,en je kan daar mee lachen maar als hij zichzelf op die positie en niet op die in het middenveld zou concentreren dan gaat hij mee naar het wk....
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:42
    Sterken beer maar bij de beste van europa? Das inderdaad om mee te lachen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11615
    woensdag 10 januari 2018 om 10:07
    Als ze Mini-Europa bedoelen, kan ik er nog wel mee leven.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:03
    Variant op het kv mechelen verhaal ? Een brusselse club neemt spelers trainer en toen ook manager van toenmalige kampioenen ploeg over
    Vind ik leuk
    JanB +4160
    woensdag 10 januari 2018 om 09:10
    Dit wordt een kloon van Kums en zou dit mauves et blanc stéllig afraden
    Komt op het hoogste niveau zowat overal tekort
    Een Aleksandar Mitrović lijkt me een véél beter alternatief
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Dirk H +2035
    woensdag 10 januari 2018 om 09:19
    Met die 5 milj voor Stanciu kunnen ze wel iemand halen, maar of Depoitre de ideale spits is voor Anderlecht ???
    Vind ik leuk
    Toca +27709
    woensdag 10 januari 2018 om 09:21
    Alsof Depoitre nu terug komt naar onze competitie.
    Allemaal praat voor de vaak.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6220
    woensdag 10 januari 2018 om 09:28
    Hij probeert alles eraan te doen om te slagen in PL, en nu dat aan het lukken is zou hij naar België terugkeren. Idd zeer ongeloofwaardig
    Vind ik leuk
    JLo +412
    woensdag 10 januari 2018 om 09:34
    Zie ik echt niet gebeuren. Na een donkere periode bij Porto met weinig kansen zit hij nu in een PL team dat volledig mee zijn spel speelt; werkvoetbal waarbij hij weegt op de verdediging door de hoeken in te duiken oa.
    Geen haar op zijn hoofd om dit nu op te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 09:44
    En hij heeft er al niet veel meer staan...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8250
    woensdag 10 januari 2018 om 10:25
    Nog Mitovic en Simon en we hebben ren kampioenenploeg...pffffff. Zucht. Snik.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1194
    woensdag 10 januari 2018 om 10:33
    Het zal dan wel bijna KAA Anderlecht worden zeker :p
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8250
    woensdag 10 januari 2018 om 10:35
    Eerst Standard en nu Gent, Herman zijn trukendoos draait op volle toeren
    Vind ik leuk
    Boerken +5979
    woensdag 10 januari 2018 om 16:08
    Er zijn ook onderhandelingen met de ballenrapers van gent bezig!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10666
    woensdag 10 januari 2018 om 11:13
    Wat een triestig transferbeleid. Tijd dat Coucke daar kuis houdt en een paar op de schopstoel gooit. Dat mensen van rond de 50-60 jaar zelf niet inzien dat het belachelijk aan het worden is, is vrij probleematisch.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 11:57
    Alsof Depoitre het probleem van Anderlecht ineens gaat oplossen. Hij heeft kracht ja, maar dat is het dan ook. Geen geweldige dribbel, geen snelheid, geen goede techniek. Wel goed met het hoofd en een wroeter in de 16. Maar wat ben je daarmee als de rest van uw ploeg niet goed draait. Voor Anderlecht hoop ik dat Depoitre niet komt, al zie ik het niet gauw gebeuren dat Depoitre naar Anderlecht zou willen komen op dit moment.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10666
    woensdag 10 januari 2018 om 12:20
    Geen snelheid en geen goede techniek? Ja, als je hem naast een Aubameyang zet wel inderdaad. Den Poit nog niet al te veel zien spelen precies. Akkoord dat het geen wereldspits is en ook dat hij de problemen van Anderlecht niet meteen zal oplossen, maar hoe jij hem schetst is fel overdreven.
    Vind ik leuk
    JLo +412
    woensdag 10 januari 2018 om 12:47
    Hij zal idd het beste tot zijn recht komen met een zwervende, diepgaande spits naast hem. Denk aan het due Koller - Radzinski.
    Bij Gent had hij Kums als foerier om de diepte in te duiken en Fokket, Simon, Mili voor de flankvoorzetten.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10666
    woensdag 10 januari 2018 om 16:50
    Klopt. Hij was ook heel belangrijk in dat systeem. Kon een bal bijhouden zodat Mili, Raman etc in konden schuiven. Liet zich ook vaak naar de flanken zakken om zo ruimte te creëren. Een actie had hij ook wel in huis zo nu en dan.
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 12:59
    Ik heb hem al veel zien spelen. Qua snelheid en techniek vind ik hem echt geen hoogvlieger. Harde werker, wroeter en goed kopspel...dat wel. Maar geen startsnelheid en qua techniek is hij niet echt uitzonderlijk goed voor een spits hoor. Hij weegt door zijn lengte en zijn kracht op een verdediging, niet omdat hij snel en wendbaar is of door zijn techniek.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10666
    woensdag 10 januari 2018 om 16:56
    Ben het er toch niet geheel mee eens. Qua snelheid vind ik hem met zijn postuur zeker nog snel en ik kan me in die twee jaar bij Gent niet echt iets herinneren dat hij er door een verdediger afgelopen werd als hij een bal in de diepte kreeg. Technisch niet de meest verfijnde okay, maar heeft in de Ghelamco toch wel getoond over een bepaalde techniek te beschikken. Naar Belgische competitie normen vind ik hem een meer dan voldoende. Zeker als je kijkt wat er bij Anderlecht van spitsen rondliep/loopt.
    Vind ik leuk
    Chris1 +14
    woensdag 10 januari 2018 om 13:52
    Allè ze worden wakker bij paars wit!!! Dat hadden ze al veel langer moeten doen!!!! Veel slechter kan het toch niet meer worden!!! Nu nog een goeie spelmaker en centrale verdediger,en hopelijk staat de ploeg er voor volgend seizoen!!!
    Vind ik leuk
    Mario_ +1028
    woensdag 10 januari 2018 om 15:08
    Ik zou jeugd naar A ploeg overhevelen en proberen in te passen. Depoitre os een goede spits, die absoluut zijn nutbzou hebben. Maar duur .
    Dendoncker zou ik absoluut houden. Na zijn mindere periode is hij zich polyvalent aan het opwerken. Nog enkele goede Europese matchen volgend seizoen en hij is meer waard, maar gaat hij willen blijven ? Coucke heeft werk om 2018-2019 terug een Anderlecht te brengen met mooi voetbal en resultaat.
    Ze.missen vooral een echte kapitein. Aanvallend compartiment volledig te herzien. Saief- Amuzu is een begin. Een echte 10 en een scorende spits (Thelin)
    Vind ik leuk
    woensdag 10 januari 2018 om 22:10
    Een echte 10 hebben ze al...Stanciu. Maar ze gebruiken hem niet, ze zetten er liever ... Hanni. En scorende spits.... Thelin? Iemand die 4 keer in 1 match scoorde en de penalty's voor zijn rekening neemt en zo weinig goals heeft.... nee
    Vind ik leuk
    JVR +109
    woensdag 10 januari 2018 om 19:04
    Op de terugkeer van Depoitre zit niemand te wachten!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Belgische topclub wil verrassen met de komst van Depoitre'