Als Anderlecht, Brugge, Gent, Standard en Genk dat doen, gaat het niet

"Als Anderlecht, Brugge, Gent, Standard en Genk dat doen, gaat het niet"

dinsdag 17 oktober 2017 om 09:28

In het Belgische voetbal is Mogi Bayat een van de belangrijkste spelers naast het veld. De spelersmakelaar heeft met iedere club banden. Dat zorgt soms voor problemen. Tenminste dat Michel Louwagie. De manager van KAA Gent was maandag te gast bij VISTA van Het Laatste Nieuws.

"Af en toe moet je tegen Mogi Bayat eens zeggen: 'Dit is voor ons zeer moeilijk slikken.' Dat heb ik in de winter ook gedaan met de transfer van Adrien Trebel. Misschien zijn er in België te weinig goeie spelersmakelaars", aldus Louwagie.

"Een heel goeie spelersmakelaar moet kennis hebben van sport, van administratie, hij moet verschillende talen spreken en het arbeidsrecht kennen. Het voordeel van Bayat is dat hij ook nog eens in België blijft werken. Maar als er te weinig vakbekwame makelaars zijn, doen veel clubs een beroep op dezelfde."

Dat zorgt voor de nodige problemen. "Als Anderlecht, Brugge, Gent, Standard en Genk allemaal met dezelfde makelaar werken... Dat gaat niet, want vroeg of laat kom je in mekaars vaarwater. Dat is gebeurd met Trebel en met de overgang van Hein Vanhaezebrouck naar Anderlecht."

Plaats een reactie

freeman +2851
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:36
Op zeker ogenblik zal die situatie ontaarden .....
Steeds gehoord dat " je geen twee heren kan dienen " .... en in dit geval zijn het er nog heel wat meer !
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:44
Kijk he! Respect voor topsporters maar .... Een normale mens werkt 38, 40 of zelfs meer uur per week. Hoe ziet de week van een profvoetballer eruit? Laat ons overdrijven en zeggen dat ze 5 keer per week 4 uur trainen en 2 wedstrijden van 90 minuten met verlengingen spelen. Dan kom je nog maar aan 24 uur. Tel daar dan nog 6 uur bij voor kine, verzorging en andere verplichtingen. Dan kom je nog maar aan 30 uur. Dan hebben ze nog 10 uur per week over om te onderhandelen over contracten, premies, enz.... Is dat niet genoeg? Eten op de club, naar de club rijden en weer huiswaarts keren moet je allemaal niet meetellen. Ik word ook maar betaald als ik op het werk toekom. Ze verdienen genoeg geld om er iets voor te doen. Wat ik wil zeggen .... schaf die makelaars gewoon af en laat de spelers in eigen persoon onderhandelen over hun belangen. Djeezes .... makelaars maken het voetbal voor een groot stuk ook kapot. Voetballers zijn vaak verwende kleuters die voor alles hulp nodig hebben.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 09:45]
Vind ik leuk
freeman +2851
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:08
Nooit aan gedacht om ZELF profvoetballer te worden ? Is zoals in het " gewone leven " ... de anderen hebben steeds de beste jobs . Iedereen heeft de keuze .....
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:14
Niet iedereen heeft die keuzes he Freeman. Ook in het voetbal niet. Als ik zie hoeveel geld er in het voetbal omgaat dan keert mijn maag ook soms. En geld trekt nu eenmaal geldwolven aan die zonder scrupules spelers van de ene naar de andere club loodsen. Makelaars... Een noodzakelijk kwaad zeker, in de big business die voetbal is geworden ?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:16
Nee hoor. Zoals gezegd gun ik het ze. Ik hekel me aan de modernisering en dat alles voor hen gedaan wordt. Als kind ben ik eerst met mijn grootvader naar Anderlecht mee gaan kijken. Die spelers kwamen toen in de kantine, ook de trainer en de scheidsrechter. Dat was tof, toen was voetbal nog een echte volkssport. Nu niet meer en dat is spijtig ...
Vind ik leuk
SD +1922
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:54
Waarom dan met hem samenzitten Mr. Louwagie ?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:16
Precies, daar knelt het schoentje. Alle clubs gaan vrolijk mee in het verhaal van makelaars, en allemaal willen ze samenwerken met die ene die de grootste transfers realiseerde.
Vind ik leuk
Boerken +1712
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:23
Cordon rond al die makelaars maken!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:55
Michel is nog altijd niet bekomen dat Hein nu naar een veel betere club is overgestapt
Vind ik leuk
Patfey +2326
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:42
Vermits een makelaar een zelfstandige is en geen werknemer van een club, lijkt het me logisch dat hij met meerdere (indien mogelijk zowat alle) clubs werkt. Of zie je anders een makelaar aan een speler vertellen : als je bij mij tekent kan je eventueel naar Anderlecht en Gent, maar nooit naar Brugge of Standard? Laat ons ernstig en realistisch blijven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Als Anderlecht, Brugge, Gent, Standard en Genk dat doen, gaat het niet"