Je mag van Anderlecht niet te veel champagnevoetbal verwachten

"Je mag van Anderlecht niet te veel champagnevoetbal verwachten"

zaterdag 23 september 2017 om 10:44

RSC Anderlecht heeft afgelopen week afscheid genomen van trainer René Weiler. De Zwitser kreeg veel kritiek voor het zwakke spel van paars-wit, maar hij krijgt nu steun van zijn voormalige poulain Youri Tielemans.

"Je mag van Anderlecht niet te veel champagnevoetbal verwachten", vertelde de middenvelder van AS Monaco aan Het Laatste Nieuws. "Je ziet dat nu eenmaal steeds minder in het moderne voetbal. Vroeger was het veel makkelijker voor Anderlecht. Financieel was het verschil met andere ploegen gewoon veel groter. Anderlecht kon makkelijk de beste spelers wegplukken bij de concurrentie."

"Als Anderlecht tegenwoordig interesse heeft in een speler, wordt de vraagprijs ineens verdubbeld. De club is verplicht om elk jaar kampioen te spelen, maar het is steeds moeilijk om dat met goed voetbal te doen. Iedereen maakt tegenwoordig analyses en probeert te beletten dat de andere ploeg in zijn spel komt. Ofwel met hoge druk, ofwel met elf spelers in het eigen strafschopgebied."

Plaats een reactie

freeman +3485
zaterdag 23 september 2017 om 11:00
" Financieel WAS het verschil met andere ploegen zo veel groter " ? Is dat dan nog steeds niet zo ? Vergelijk eens met de financiële spankracht van ploegen als Moeskroen, Waregem , Charleroi enz ...... Op het terrein valt daar zeker niet zoveel van op te merken !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 11:01]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:20
Het klopt dat het budget van Anderlecht beduidend groter is dan vele andere ploegen in onze competitie, maar het klopt ook dat Anderlecht beduidend meer betaald voor "middelmatige spelers" dan andere ploegen. Wanneer Anderlecht interesse toont schiet de vraagprijs plots enorm de hoogte in. Op die manier wordt het verschil in budget dus al wat gecompenseerd...
En raar dat, wanneer een Belgische ploeg Europees zwaar te onder gaat, daar lacherig om gedaan wordt terwijl het verschil in budget dan nog gigantischer is...
Vind ik leuk
freeman +3485
zaterdag 23 september 2017 om 11:30
Wel een mes dat langs beide kanten snijdt . Als Anderlecht een speler verkoopt .... zijn het precies goudklompjes ! Andere clubs pretenderen zo geen transferbedragen . Eenvoudig voorbeeld Tielemans 25 Mio tegenover een Meunier een 8 Mio ...... Is er dan zo'n groot verschil tussen die beide spelers ?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:35
Verdedigende spelers kosten sowieso minder dan aanvallende (al weet ik ook niet waarom he) en de leeftijd speelt ook wel een rol. Daarnaast gaan er bij andere clubs de laatste tijd toch ook spelers weg aan prijzen die vroeger nooit denkbaar waren, niet?
Kijk bvb bij Genk maar ook bij Gent, Brugge, en zelfs bij zogenaamde "kleinere ploegen" gaan spelers vlot weg voor meer dan 3 a 4 miljoen...
Vind ik leuk
Toca +9636
zaterdag 23 september 2017 om 11:33
Er is nog wel een groot verschil tussen champagne voetbal en aanvallend voetbal. Dat laatste verlangen wij. Niet het inspiratieloos afbraakvoetbal van Weiler. Altijd die zever over dat champagne voetbal
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 11:38
Dat klopt inderdaad, daarin kan ik je volgen! Aanvallend voetbal moet inderdaad steeds het opzet zijn bij Anderlecht. Of het nog op de dominante manier van weleer gaat, da's een andere vraag. Die tijden zijn vrees ik voorbij, zoals Van Holsbeek ook aangeeft. Dus laten we de term "champagnevoetbal" vanaf nu gewoon weglaten, akkoord? :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 11:40]
Vind ik leuk
Toca +9636
zaterdag 23 september 2017 om 11:41
Zeker akkoord. Dominant voetbal in onze thuismatchen in de competitie blijf ik toch verwachten. Met alle respect voor de tegenstander.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 12:04
Willen we gewoon eens stoppen met de term Champagne boven te halen. Totaal achterhaald, niet meer relevant. We spreken uit tijden dat rsca europees top was met spelers als van himst, lozano, rensenbrink, dat was de top. Rsca verloor geen spelers aan het buitenland want ze waren zelf top. Dat rsca nu nog spelers haalt van dat kaliber is vandaag de dag onbestaand. Wie nog praat over champagne voetbal en rsca, is gewoon een paar decennia blijven hangen in zijn hoofd.
Vind ik leuk
ketje55 +1140
zaterdag 23 september 2017 om 13:16
De Youri is slimmer dan de media en de anaalisten die denken dat ze er iets van kennen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Je mag van Anderlecht niet te veel champagnevoetbal verwachten"