Coucke: Geef mij een plaats waar ik kan bouwen en ik begin morgen te graven

Coucke: "Geef mij een plaats waar ik kan bouwen en ik begin morgen te graven"

Gepubliceerd: zondag 21 april 2019 om 13:25zo 21-04-2019 om 13:25

Marc Coucke is niet van plan om zijn intenties te veranderen na de enorme golf van kritiek van de voorbije weken en maanden. Zo wil de voorzitter van RSC Anderlecht nog steeds een nieuwe naam voor het Constant Vanden Stock-stadion.

Vanaf volgend seizoen zou de tempel van Anderlecht waarschijnlijk het Lottopark gaan heten. "De economische realiteit", noemt Coucke dat. De zakenman verwijst in Het Laatste Nieuws naar concurrent KRC Genk. "De kans is reëel dat de landskampioen te zoeken is in... de Luminus Arena. Wij moeten nu eenmaal keuzes maken."

Coucke haalt nog wat argumenten aan voor een naamsverandering. "Ons stadion is beperkt - geef mij een plaats waar ik kan bouwen, en ik begin morgen te graven. Ik héb geen infrastructuur waardoor ik mijn inkomsten kan verdubbelen. Gun ons dan tenminste - met álle respect voor de historie van Anderlecht - de ruimte om een commercieel beleid te voeren", roept hij op tot minder kritiek.

Poll

Begrijp jij dat Coucke de naam van het stadion wil veranderen?

(317 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 21 april 2019 om 13:42
Ik denk dat hij z'n spade zal onderste boven houden.
Marcske ze gaan weer lachen in café "de reisduif " in Brugge met je uitspraken hoor. Weeral een tournee general aan je been.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
Smuuw +1479
zondag 21 april 2019 om 13:49
De dag dat hij mag bouwen zal deugd doen voor het voetbal.
Vind ik leuk
Clo clo +354
zondag 21 april 2019 om 13:59
Een nieuw stadion? Wie gaat dat betalen? Zolang hij bouwt met eigen middelen is er geen probleem. Maar als die Alain Courtois opnieuw denkt dat hij een nieuw stadion kan zetten met belastingsgeld terwijl Brussel gemismanaged wordt en diep in de schulden zit, zal er niets bewegen.
Vind ik leuk
Den Didi +472
zondag 21 april 2019 om 13:59
Heel de ploeg kan meehelpen graven!
Goede opwarming voor volgend seizoen in de plaats op stages te gaan? En wie braaf is krijgt een koekebak met een chocomelk?

Aub mark stop met die aandacht en begin nu met een ploeg voor volgend jaar voor dat je eigen put graaf
[Reactie gewijzigd op zondag 21 april 2019 om 14:01]
Vind ik leuk
Bart Joos +3392
zondag 21 april 2019 om 14:05
Is er nu echt niemand ter wereld die Coucke een weekje of 4 kan doen zwijgen en veiligheidshalve de smartphone verstoppen?
Vind ik leuk
Truth +4551
zondag 21 april 2019 om 14:17
Ondenkbaar want die tweette zelfs vanuit de Cu Chi tunnels in vietnam
Vind ik leuk
Patfey +6572
zondag 21 april 2019 om 16:53
Allemaal stukjes uit een interview. Maar ach, Coucke kan voor sommigen nooit goed doen.
Vind ik leuk
Prpldynmt +8574
zondag 21 april 2019 om 14:10
Er is geen nood aan een nieuw stadion van 30.000 of meer. We krijgen het nu al niet uitverkocht in een topper tegen Brugge. Investeer het bouwgeld dan maar in het sportieve beleid.
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 16:02
Nagel, kop!!!! Eerst zich bezighouden met het sportieve, maar Marcske denkt alleen aan €tjes....
Vind ik leuk
zondag 21 april 2019 om 14:35
"Ons stadion is beperkt..." 😳
Verschenen nu net niet deze week de cijfers in het NB waarbij een grafiek getoond werd met dalende cijfers de laatste 10 jaar ...? 🤔
Vind ik leuk
RSCA2703 +261
zondag 21 april 2019 om 15:45
Wie een put graaft voor een ander.......
Vind ik leuk
MoCa +690
zondag 21 april 2019 om 19:06
Eerst een nieuwe ploeg bouwen Marcske, anders krijg je een nieuw stadion met meer plaatsen nooit gevuld !!!
Vind ik leuk
Den Didi +472
zondag 21 april 2019 om 20:41
Een vraagje moca,
Kan bij jullie geen derde ring ⭕ boven op het stadium??
Ik heb dat toch horen zeggen! Zou dat geen een tijdelijke oplossing zijn
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 13:24
Ik hoorde dat het gemeentebestuur dat niet wou (er zouden dan klachten zijn van de omwonenden), en hoorde ook dat de funderingen van ons stadion dat niet kon dragen.
Maar met al die roddels tegenwoordig kan het aan zoveel liggen. Best eens persoonlijk met coucke gaan klappen ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 22 april 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
Den Didi +472