Genk pakt de scalp van Club Brugge met handje hulp van de VAR

Genk pakt de scalp van Club Brugge met handje hulp van de VAR

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 19:51zo 14-04-2019 om 19:51

Laatste update: zondag 14 april 2019 om 20:06zo 14-04-2019 om 20:06

KRC Genk heeft zondag een geweldige zaak gedaan met het oog op de titel. Op eigen bodem versloeg Club Brugge met 3-1. De zege van Genk was meer dan verdiend, maar de VAR hielp Genk wel in het zadel tegen Club Brugge.

Bij Genk mocht Malinovski gewoon starten. De middenvelder kreeg geen schorsing na zijn rode kaart tegen KAA Gent. Vanaf de eerste minuut nam Genk het heft in handen. Club Brugge zag sterretjes in de Luminus Arena. De thuisploeg versierde de ene na de andere kans, maar het leverde enkel één goal op. Na een foute pass van Denswil knalde Trossard Genk op voorsprong.

Sterke Horvath
Dankzij Horvath bleef Club Brugge in de partij en kon het plots in de 36e minuut op gelijke hoogte komen. Bij een schaarse uitbraak kreeg Vormer een tik in de zestien van de tegenstander. Boucaut kon niet anders dan de bal op de stip te leggen. Vanaken zorgde voor de 1-1. Vlak voor de pauze dacht Dewaest Genk weer op voorsprong te hebben gebracht, maar de VAR zag buitenspel. Het doelpunt van de verdediger ging terecht niet door.

Hands of geen hands van Mechele?
Na de pauze bleef Genk de betere ploeg. Een gaatje vinden was nu wel iets moeilijker worden voor de thuisploeg. In de 54e minuut kwam het moment van de actie. Mechele leek de bal onvrijwillig tegen zijn hand te krijgen. Boucaut liet doorspelen, maar de VAR riep de scheidsrechter naar de zijkant. De scheidsrechter twijfelde, maar legde de bal toch op de stip. Uitgerekend Malinovski knalde raak van elf meter.

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Brandon Mechele raakt onbewust de bal met de hand. Was het strafschop of niet? #gnkclu #clubbrugge #genk #krcgenk #mechele #jpl

Een bericht gedeeld door VoetbalPrimeur.be (@voetbalprimeur.be) op

Na de 2-1 probeerde Club Brugge nog iets terug te doen, maar Genk was te sterk. Uiteindelijk kon Samatta tien minuten voor het einde van de match alle twijfel wegnemen. Uitblinker Ito pakte uit met een perfecte voorzet en Samatta klaarde de klus.

Door de overwinning telt KRC Genk nu na vier speeldagen in Play-Off 1 41 punten. De kloof met Club Brugge bedraagt nu vier punten. Op de volgende speeldag trekt KRC Genk naar Standard. Club Brugge moet haar rug rechten op het veld van Royal Antwerp FC.

Poll

Wordt Genk dit seizoen kampioen?

(1260 stemmen)

Plaats een reactie

Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:53
Heerlijke wedstrijd van de genkies, die hun tweede adem lijken gevonden te hebben!

Iedereen was goed, maar toch een dikke pluim voor Trossard, lto, samatta en heynen! Wat speelden die een wedstrijd!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:09
Ge vergeet Sander Berge!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:09]
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
zondag 14 april 2019 om 19:53
Proficiat KRC Genk
Vind ik leuk
Kess +634
zondag 14 april 2019 om 20:13
Mooie reactie 👍🏻
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 08:36
Chapeau
Vind ik leuk
Toca +52682
zondag 14 april 2019 om 19:54
Niks hulp van de VAR. Volgens de regels terechte penalty. Oververdiende zege voor Genk. Proficiat
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 19:56
toch leuk he toca ,club zien verliezen....
stel dat we genk laten winnen en op club een puntje pakken dan kunnen we toch nog blij zijn dit jaar he???lol
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:03
Jaja, Anderlecht gaat Genk "laten" winnen. Alsof ze beter kunnen 😅🤣
Vind ik leuk
Vlad +4965
zondag 14 april 2019 om 22:10
Ze kunnen misschien Union nu in hun plaats laten spelen, want dat is nu de ploeg van ‘t stad...
Vind ik leuk
dakcota +4649
dinsdag 16 april 2019 om 13:25
we hebben standard ook 'laten' winnen :P
Vind ik leuk
blondel +3843
zondag 14 april 2019 om 20:04
Oei,niks van VARhaeghe nu,of heeft hij dit ook zo geregeld.A ja ,nu zal het wel eerlijk verlopen zijn!Zo gaat dat ,alleen als Brugge wint is het dankzij VARhaeghe.Maar voor de rest ,oververdiend van Genk.Vond Brugge heel nonchalant en zwak acteren.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 20:06
jaja heel eerlijk hahahaha, en heerlijk...
topzondag...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:09
@Sus

Met het resultaat mag je blij zijn. Maar ga niet provoceren om te provoceren.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:20
Een var moment inlassen...

...Var zegt: geen overtreding 😉
Vind ik leuk
blondel +3843
zondag 14 april 2019 om 20:21
Denk je nu echt,Daan,dat mij dat raakt zijn gelach.Helemaal niet ,interseert me zelf niet.Ik ben supporter van Brugge en wat andere ploegen doen,winnen of verliezen,interseert me zelf niet.Alleen Club intersseert mij.Ik probeer mij nooit te verlagen tot hoongelach tegen een andere ploeg.Ik zie zelf wel wanneer club goed of slecht speelt;
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:23
@Blondel. Dat siert je.
Vind ik leuk
VaSy +1234
maandag 15 april 2019 om 00:52
Een voorbeeldig supporter dus! Zoals het hoort! :)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:26
Beter voor een ploeg supporteren dan tegen . Zielige reactie van een Anderlecht supporter dan nog. Beter bezig zijn met de malaise van Rsca dan het terechte verlies van een ander. Proficiat Genk. Oververdiend. Maar nog niks beslist.
Vind ik leuk
Boerken +8615
maandag 15 april 2019 om 10:38
Jongen toch u ploeg is vrijdag vernederd en u bent o zo blij!
Vind ik leuk
BST83 +1208
zondag 14 april 2019 om 22:22
Idd, heel nonchalant...

Ergerlijk...

🤮
Vind ik leuk
K1908 +3058
maandag 15 april 2019 om 10:07
Was gewoon eerlijk, kutregel, maar wel de regel.

De manier waarop de spelers van Brugge ook weer op die situatie springen, heerlijk calimerogedrag weer.

Ze hadden gewoon niets in de pap te brokken! Zeer terechte overwinning!
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
zondag 14 april 2019 om 20:14
Hopeloos ventje
Hebt ge soms gesnoven
Genk heeft verdiend gewonen
Dus wat is uw probleem
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 14 april 2019 om 20:30
Tja, we hebben deze week kunnen vaststellen dat er wel meerdere idioten tussen onze supporters zitten, maar ik kan je garanderen dat we niet allemaal zo zijn. 😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:29
Aangepast.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:41]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:46
Ahja sus. Op die reactie van omkoperij die verwijderd is.
Blijkbaar kennen we er niet alles van, want we degraderen nog 🤣😅
Vind ik leuk
DragonEgg +461
maandag 15 april 2019 om 12:19
Ik zou Genk supporter worden als ik jou was sus, dan zie je (letterlijk) meer voetbal :p
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 19:59
De titel zou idd moeten zijn ‘met behulp van de regel’
Vind ik leuk
Toca +52682
zondag 14 april 2019 om 20:06
Dat is een feit. Belachelijke regel natuurlijk.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:21
Zoiets maakt voetbal echt kapot! Ik blijf zeggen: aangeschoten en onvrijwillige hands, onrechtstreekse vrije trap, ook binnen de 16 meter.

Bij bewuste terugspeelbal doen we dat toch ook?
Vind ik leuk
Toca +52682
zondag 14 april 2019 om 20:33
Vind ik ook een goed idee. Maar wij maken de regels niet he Zet. In ieder geval kon Mechele dit contact nooit vermijden.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:35
Ja maar dat dit idee nog niet geopperd is door voetballiefhebbers met ‘invloed’, begrijp ik niet. Ondertussen roep ik het al even en ik voelde ook aankomen dat we naar deze situatie zouden evolueren...onhoudbaar!
Vind ik leuk
Toca +52682
zondag 14 april 2019 om 20:36
Klinkt een beetje als de situatie bij ons he. 😁😁
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:38
😂😂 die is nog onhoudbaarder, als vrees ik niet dat dit de overtreffende trap van onhoudbaar is
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 20:36
Er wordt al gezegd dat men erover nadenkt om elke handsbal te gaan bestraffen... Ik vind deze regel al slecht.
Vind ik leuk
Frederic +24
zondag 14 april 2019 om 20:16
Vind die regel toch kut ale hoe moet men nog gaan verdedigen
Vind ik leuk
Boerken +8615
maandag 15 april 2019 om 10:40
Niets hulp? Zonder var geen penalty hoor !
Vind ik leuk
Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 10:56
En zonder VAR 2-1 bij de rust he.
Vind ik leuk
Daydreamer +7024
zondag 14 april 2019 om 19:54
Knappe overwinning van Racing! Oververdiend!
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 14 april 2019 om 19:54
de puntjes op de i....
en club terug met de voetjes op de grond....
heel de match heeft genk, club overklast....
hahahahahaha ,ben benieuwd of ivan leko deze keer weer een andere match heeft gezien....
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:07
Die heeft tenminste nog een volledige match gezien...
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 19:55
Goedkope maat terechte penalty... Speler slaat (totaal onbewust weliswaar) op de bal
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 19:58
Hij slaat niet tegen de bal he, de bal botst op tegen zijn elleboog terwijl mechele er met zijn rug naartoe staat, compleet belachelijke regel maar ze bestaat nu eenmaal
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 20:02
Met slaan bedoel ik arm gaat weg van het lichaam e.

Ik vind dit goede regel, maar elke bal op de arm zou in de 16 bestraft moeten worden.
Daarom niet met penalty inderecte vrije trap mag ook.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:07
Die regel is niet houdbaar, buiten de genkies vandaag en een paar trollen kan je gewoon niet anders zeggen dat deze penalty een beetje indruist tegen het gevoel van eerlijkheid, mechele had totaal geen idee van waar de bal was...
Nu, achteraf geen zin meer om over te janken, uiteindelijk 3-1 dus duidelijke overwinning voor genk
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 20:12
Hier had hij dit niet door, maar neem het doel3van Vormer in Luik vorig jaar...

Dit is gewoon het jammere van de regel, het kwalijke gevolg.
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 20:59
vindt ook dat deze penalty niet eerlijk is ,maar dat doet niks af op de over verdiende overwinning van genk.
denk dat dit bij het beste hoort wat ik dit seizoen gezien heb.
zeer goed plan van clement.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:13
Indirecte vrije trap op zo'n moment lijkt me inderdaad wel een betere sanctie
Vind ik leuk
TageMeister +9432
zondag 14 april 2019 om 20:21
Rune mag ik U wel feliciteren hoe U omgaat met deze feiten en de nederlaag! Een voorbeeld! U reageert op feiten los van wie ze brengt en doet dit groots.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:32
Met een verdiende nederlaag ga ik achteraf echt niet moeilijk doen hoor, was het 2-1 gebleven had ik er mss wel meer moeite mee gehad, nu was het verschil uiteindelijk niet alleen op het veld maar ook op het scorebord duidelijk.
Het doet wel pijn vooral de manier waarop, Club was gewoon nergens en Het ergst van al is, dat ik dat al de hele week zag aankomen... bij Club waren er overal loftrompetten en kon het niet meer op, (nooit een goeie voorbereiding om een razend Genk in de ogen te kijken) terwijl Clement een "gekwetst dier" aan het opnaaien was, Malinovsky speelde wss zijn beste 75 minuten van het seizoen...
Hoedje af voor Clement, minpunten voor Leko
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:33
Clement verdient deze week idd een dikke pluim. Heeft heel Genk opgenaaid, terwijl bij Brugge het vertrouwen zo groot was dat ze zich hebben laten verrassen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:35
Bedankt trouwens voor de mooie woorden
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:22
Dat zeg ik hier al een heel tijdje!
Vind ik leuk
Vlaming +1874
zondag 14 april 2019 om 19:56
Met boucaut en pots was het te verwachten dat genk een (strafschop)geschenk ging krijgen
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
zondag 14 april 2019 om 20:02
De regels werden gevolgd....
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 21:01
zeer zielige reactie.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 19:56
Verdiende overwinning voor een beresterke Genk en een logische nederlaag voor een veel te mak brugge, terwijl deze week het de hele week een komen en gaan was van journalisten in Brugge om het wierookvat boven te halen, was Clement bezig zijn groep op te naaien en dit is het resultaat....

Zure penalty maar het is nu eenmaal de regel, kan je niets tegen inbrengen... hoe belachelijk de regel ook is
Vind ik leuk
Kingambo +2987
zondag 14 april 2019 om 19:56
Fantastische match, heb genoten van het voetbal van de toekomstige kampioen, bravo Racing !!
Vormer zal zeggen : play offs , leuk hoor 😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:15
Allez. Och gij? Zijn ze al aan t vieren in Genk? Beetje voorbarig mijn beste.
Vind ik leuk
Kingambo +2987
zondag 14 april 2019 om 20:17
Op den Antwerp tegen uw klitsen zie maar dat ge nog 2de wordt
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:21
Hahaha. Zie maar dat Genk nog kampioen speelt, of er kunnen hier weer janken. 1 match goed, maar vooral omdat club niet goed was en ze denken al dat ze kampioen zijn. 🙂
Vind ik leuk
Kingambo +2987
zondag 14 april 2019 om 20:25
Wie is hier aan’t janken 🤪🤪🤪😂😂😂😂😩😩😩
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 22:03
Gij, kingrambo, de zaag van altijd. Bougnoul
Vind ik leuk
Diego A M +4529
zondag 14 april 2019 om 21:09
1 match goed??
Goed mogelijk dat Genk geen kampioen speelt maar dat neemt niet weg dat Genk met uitstek de verdiende kampioen zou zijn.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:37
Inderdaad, op basis van het voorbije seizoen, en op basis van Europees voetbal heeft Genk het mooiste voetbal gebracht. Samen met STVV hebben ze mooie matchen op de mat gelegd. Maar helaas heeft onze competitie nu eenmaal een play off systeem en daarin zijn 4 punten echt wel niet veel. En Kingambo, Antwerp mag dan wel goed bezig zijn maar net in thuismatchen lieten ze het al vaak afweten. Dus verkoop het vel van de beer nog niet voor hij geschoten is.
Vind ik leuk
KDB +63
zondag 14 april 2019 om 19:58
De ene keer hier de andere keer daar, Genk heeft dik verdiend gewonnen, Club lag onder, maakt het alleen nog spannender. Leve de leuke wedstrijden zonder rookbommen ;-)
Nog niets beslist, ........
Vind ik leuk
Diego A M +4529
zondag 14 april 2019 om 19:58
Dikke proficiat aan Genk. Heerlijke match van de beste ploeg dit seizoen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
zondag 14 april 2019 om 19:58
Oververdiend! Club Brugge op alle gebied overbluft door Genk. De soap-Malinovskyi heeft ongetwijfeld inspirerend en motiverend gewerkt. Wat een partij ook van de Oekraïner 👏🔥
Vind ik leuk
Boerken +8615
maandag 15 april 2019 om 10:47
Ja idd. Je zag duidelijk dat hij eronder geleden had deze week😜
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 10:49
De hele malinovsky soap was een godsgeschenk voor Clement, een absurd hoge eis waarmee hij zijn hele groep heeft kunnen opnaaien...
Voorbereiding verstoord? Ach, tuurlijk niet, integendeel zelfs!
Ipv die Wagner te verketteren, zouden onze Limburgse vrienden die vent beter een goeie pint trakteren...
Vind ik leuk
Arrado +234
zondag 14 april 2019 om 19:58
Topvoetbal dit. Heerlijk
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:59
En, waar zitten ze nu met hun grote mond?! Lodecolleke, Vlad, Messelis en de rest? Ze gingen ons wegblazen, de match moest eigenlijk niet eens gespeeld worden want Club was oppermachtig, een machine... Patat op hun klitsen! Gewoon overklast vandaag. Maar Lodecolleke had de eindstand wel juist voorspeld, alleen de cijfertjes omgedraaid...
Vind ik leuk
Daydreamer +7024
zondag 14 april 2019 om 20:01
😂😂
Vind ik leuk
jericho666 +3842
zondag 14 april 2019 om 20:03
Ze zijn de mods voor hun kar aant spannen. Verlies valt hen zwaar.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:05
Haha, we mogen toch ook eens lachen he... Leko zijne kop na de match was ook zalig, gedaan met zijn pretentie... Met of zonder Malinovskyi maakt toch iets uit, Ivan...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:24
Hij heeft gezegd als club zijn beste wedstrijd speelt het niet uitmaakt met of zonder malinovsky... luister naar volledig gesprek he...

Verdiende overwinning van genk al vind ik dit geen penalty...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18280
zondag 14 april 2019 om 20:04
Laten we het provoceren eens uitlaten en het over het voetbal hebben in plaats van met spreekwoordelijke "kak" weer over en weer te gooien.

Iedereen heeft zich de afgelopen week met de Malinovski affaire al voldoende laten gaan wat dat betreft. Dank.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:07
Natuurlijk, maar ik ben de kak van afgelopen week nog aan het opvegen van deze arrogante figuren...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:16
Aangepast wegens ongepast.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:35
Dat kan en waarschijnlijk redelijk snel , maar mafketels die hier echt ongepaste posts over vrouwen posten dat duurt dan enige tijd ?
Vind ik leuk
Lord Wenger +18280
zondag 14 april 2019 om 20:16
Ik kan snappen dat dat enerverend is en dat er een reactie komt, maar laat het aub niet zo uit de hand lopen dat het niet meer over het voetbal gaat.

Genk heeft op een knappe wijze gezegevierd, dus laten we het daar vooral over hebben.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:26
Dat is hier toch wat iedereen vindt, als ik zie hoeveel reacties hier al aangepast moeten worden

Groots in winst, maar ook groots in je verlies zijn!
Vind ik leuk
Lord Wenger +18280
zondag 14 april 2019 om 21:33
Tja, ik steek hier m'n nek uit. Het zou makkelijker zijn om mee te gaan in die polonaise en zo Mr Popular te zijn.

Vorige week is er veel narigheid over en weer gepingpongd die nog weinig met 't topic of voetbal te maken had. Dus de reactie is er om te zorgen dat 't niet weer die richting uit gaat, want er hoeft er maar één te reageren met beledigingen en het pingpong spelletje start opnieuw.

Maargoed, op appreciatie hoef ik hier niet te veel te rekenen de laatste tijd. So be it.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 21:42
Mijn appreciatie heb je altijd gehad! Er zijn er hier weinigen die zo genuanceerd en fair reageren als jij, gezien je jonge leeftijd is dat echt wel een compliment!

Laat je niet van de wijs brengen, want je bent echt een meerwaarde voor dit forum en draagt terecht de titel moderator!

Ik bedoelde deze reactie zeker niet tegen jou, ik vind het eerder sneu voor jou dat VP zeer opruiende en provocerende titels hanteert en aan de andere kant verwacht dat jij als verstandige moderator de gemoederen bedaart!

Het vinkje achter je naam lijkt me eerder geen cadeau die door zwakke schouders gedragen kan worden, en die heb jij zeker niet! Maar het mag wel niet je plezier om hier te reageren ontnemen, anders zijn we je hier binnenkort kwijt en dat zou ECHT zonde zijn!

Kop op, makker! Franco Pirelli gaf ook nooit op! 😉
Vind ik leuk
Lord Wenger +18280
maandag 15 april 2019 om 03:07
Bedankt voor de complimenten! Dat waardeer ik zeer! :)

Opgeven staat niet mijn woordenboek, al zal ik de komende tijd toch vooral nog als mod reageren. Even wat detoxen kan geen kwaad en de komende tijd is het op persoonlijk vlak vrij druk! Die zaken worden nu eventjes prioriteit.

Lang geleden dat ik Franco nog gezien heb trouwens! Ik ging vaak bij hem op restaurant, maar daar is hij nu al een tijd mee gestopt. Jammer wel!

Maar heb wel nog het verhaal dat Hein was komen eten bij hem om zijn zoon te overtuigen om bij Gent te tekenen als prof. Hein volgde hem al van in zijn Kortrijktijd, maar de transfer is er nooit van gekomen toen. Dus er zat ei zo na een Pirelli in de kern van het Gentse kampioenenjaar!
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:43
Bwah, hij blijft nog heel beleefd en wat hij zegt is gewoon terecht, als je de hele week loopt te blazen moet je achteraf niet klagen...
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:51
👏
Vind ik leuk
Lord Wenger +18280
zondag 14 april 2019 om 21:37
Dat stel ik ook niet hoor, Rune. Kan snappen dat het enerverend is en dat er reactie op komt. Maar liefst dat 't niet escaleert tot wat er in de meeste Malinovski topics vorige week is uitgekomen.
Vind ik leuk
jericho666 +3842
zondag 14 april 2019 om 20:07
Het blijft toch beschaafd? Als ik een ganse week roep dat mijn ploeg de tegenstander ga opeten, moet ik ook tegen de weerbots kunnen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
zondag 14 april 2019 om 20:12
Laat ze toch even bekomen 😅
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:32
Och mens deze wedstrijd moesten we verliezen wist ik op voorhand om de play-offs nog spannend te maken geloof nooit dat Genk komt winnen op het veld van Club dus denk nóg altijd dat Club kampioen wordt (al vind ik dat die play-offs moeten afgeschaft moeten worden wie eerst eindigd is de terechte kampioen)
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:34
Daarom dat ik nooit op voorhand grote uitspraken ga doen, ik haat het als er iets in mijn gat bijt
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:39
Ach troost u mannen. Als club alsnog kampioen speelt, kunt ge mij terugpakken 😊
Vind ik leuk
Jp Peeters +168
zondag 14 april 2019 om 19:59
Wat was dat? Totale non match van Club. Traag en geen agressie. Ze kwamën overal een stap tekort. Dennis en Diatta hebben niks laten zien. Denswil had precies valium genomen. Proficiat aan Genk.
Vind ik leuk
Jake Genk +244
zondag 14 april 2019 om 20:02
Leko was niet soeper geloekkig!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:03
Ondanks een belachelijke strafschop, dik verdiende zege voor Genk. Ons Brugge op alle vlakken overklast.
Vind ik leuk
Quizmaster +1145
zondag 14 april 2019 om 20:04
Wat mij dan weer opvalt. Laatste fluitsignaal en wie staat weer te janken bij de ref: Vanaken! Terwijl hij onder zijn shirt moet kruipen, zich gaan excuseren bij zijn supporters en zich heel rap moet gaan douchen na zo'n non-match van hem.
Altijd is het iemand anders zijn schuld, misselijk manneke seg!
Vind ik leuk
Fie +497
zondag 14 april 2019 om 20:05
Proficiat Genk, is zeker correcte uitslag... nu zien of ze dit opnieuw kunnen doortrekken. Het worden nog leuke spannende weken
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 08:48
Mooie reactie, Fie
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:06
Vandaag topic gezien, dat Denswil klaar is, voor stap hogerop, awel vandaag gezien, wrm hij nog bij fcb speelt.... Proficiat krc, verdient gewonnen.
Vind ik leuk
Figaro +352
zondag 14 april 2019 om 20:07
Genk de verdiende winnaar vandaag, Als het zo is dan is het zo, ik heb geen moeite om dat toe te geven.
Vind ik leuk
Peed +839
zondag 14 april 2019 om 20:07
Laat de beslissing maar vallen op de laatste speeldag ! Good luck, Brugge en Genk !
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 20:09
@ VP : is dat de beste titel die jullie konden bedenken ? Ook zonder die penalty -stomme regel maar is niet onze fout- staat het 2-1. Waar zijn die Brugse forumleden nu die zo zeker waren dat Club ons in de vernieling zou spelen ? Wij waren vandaag veel, maar dan ook veel gevaarlijker dan Club, dat nauwelijks kansen kon afdwingen. Mooie revanche voor de verloren uitwedstrijd in de competitie waar KRC zwak voor de dag kwam (weliswaar in hun 4de match in 10 dagen of zo). Dit was een zeer sterke en dus hoopgevende prestatie. Volgende week naar Standard. Dat wordt opnieuw een grote uitdaging want de Rouches zijn thuis altijd goed.
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:28
Terechte opmerking over deze zeer provocerende titel en dan verbaasd zijn dat er hier commotie ontstaat! Hoe je als pyromaan ook de brandweerman kan uithangen!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:45
Vaak zijn pyromanen dan ook brandweermannen, zodat ze hun werk van heel dichtbij kunnen bewonderen. 😉
En bij deze alvast mijn excuses aan alle brandweermensen.
Vind ik leuk
wimdevos +652
zondag 14 april 2019 om 20:10
Ik ben blij voor de competitie...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:20
heel de match gedomineerd. ok, het is een lichte penalty maar als ze de kansen in de 1ste helft afwerken staat het dan al 3-1. trossaerd en ito waren top.
Vind ik leuk
Watcher +1108
zondag 14 april 2019 om 20:24
met dank aan de geschillencommissie en de VAR.
Vind ik leuk
Vw 2009 +4
zondag 14 april 2019 om 20:29
Genk hulpje van var dat klopt idd. Maar ik als Brugge sup zeg wel buiten dit moment dat genk verdiend heeft gewonnen. Als het zo is moet je het ook durven zeggen
Vind ik leuk
Lodecol13 +3935
zondag 14 april 2019 om 20:35
De 3-1klopt alleen waren mijn cijfers die ik voorspelde voor genk en niet voor brugge juist ,dik verdiende overwinning geen discutie over penalty , we zijn overpowerd door genk met ons eigen wapen, slappe kost van club over gans de wedstrijd maar toch geen man overboord we zullen het nu op antwerp moeten rechtzetten
Vind ik leuk
Zetterberg +13569
zondag 14 april 2019 om 20:43
Knap Lode, dit siert je! Chapeau!
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 20:44
Siert u Lodecol. U verrast me positief 👍.
Vind ik leuk
valere +442
zondag 14 april 2019 om 20:48
Zoals steeds wordt Club weer benadeelt in de play off..Remember Theodorsick op Club?? Stond 1 m off side!Remember Anderlecht thuis? Bacca wordt onterecht afgefloten voor offside,en een minuut later ligt de bal op de stip bij ons!Een match zonder de hulp van de VAR verliezen??? Zelden of nooit!!
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:00
Zoals vorig jaar op Standard ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:11
Stop met zagen, het verleden is gebeurt en “nu” was Genk veel beter punt.
Vind ik leuk
Genkies +316
zondag 14 april 2019 om 20:51
Heel eerlijk mannen we hebben Brugge gewoon weggespeeld! Nu kijk ik het wel van vanuit een blauw witte bril maar ik denk tot 4 a 5-1 niet overdreven was!
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 20:58
Nee, je overdrijft niet, wij waren nergens, Denswil dacht wss dat hij een interview aan het afleggen was, van Aken de hele match aan het slapen, Wesley niet aanwezig, onze flanken die meer moeten verdedigen dan aanvallen... niemand stak er bij ons bovenuit terwijl jullie een stuk of 4-5 uitblinkers hadden (Die Ito, pfff, goeie scouting!) soit, 4 punten achter, nog 18 te verdienen, jullie staan er het beste voor maar 1 misstap en wij of die uit Luik staan weer in de nek te hijgen... (al denk ik niet dat dit genk het nog gaat afgeven)
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:08
Geen enkele ploeg kan 10 wedstrijden lang 110% geven (zoals Brugge thuis tegen Genk in de reguliere competitie of wij vandaag). Ik denk niet dat er een ploeg is die alle resterende wedstrijden gaat winnen. De bladzijde -hoe mooi of lelijk ook- is al omgedraaid. Volgende week opnieuw een interessant weekend.
Vind ik leuk
Truth +4551
zondag 14 april 2019 om 21:03
Aan jullie overwinning valt niks af te dingen maar laat ons wel eerlijk zijn he
Zeg dank u tegen denswil en tegen de var 😜
Ik gun het jullie van harte dit terzijde !
Vind ik leuk
Genkies +316
zondag 14 april 2019 om 21:29
Ik hoor de Brugge spelers nog zeggen we zijn er klaar voor! Blijkbaar niet maar we zijn er nog niet maar deze is wel mooi ;-)
Vind ik leuk
Truth +4551
zondag 14 april 2019 om 22:02
Actions speak louder than words ...😜
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:37
Ik zeg dank u wel Ito, Heynen, Malinovskyi, Samatta en Trossard.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:37]
Vind ik leuk
freejazz +2678
maandag 15 april 2019 om 08:53
.......en Berge
Vind ik leuk
vampire73 +36
zondag 14 april 2019 om 20:54
Reactie aangepast door VP wegens ongepast.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
jericho666 +3842
zondag 14 april 2019 om 20:57
Tijd vr nen hd tv in uw kist
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 20:59
Welke kansen had Brugge dan moeten afmaken ? Eerlijk blijven hé. Genk heeft veel meer goede kansen gecreëerd en daarom zal het gros der voetballiefhebbers de zege verdiend noemen.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
zondag 14 april 2019 om 21:06
Waarom werd deze reactie gewist? Akkoord, het was voornamelijk onzin maar hij was toch niemand aan het uitschelden?
Vind ik leuk
THOR4ever +3460
zondag 14 april 2019 om 21:11
De lijn van de VP redactie is op dat vlak niet zo heel erg duidelijk. Ik stoor mij ook meer aan schelden.
Vind ik leuk
Truth +4551
zondag 14 april 2019 om 21:00
Dikke proficiat aan alle Genkies ...dik en dik verdiende overwinning tegen mijn clubje dat er niks van bakte en nu terug met de voetjes op de grond staat !
Enig minpuntje : schaf aub die onnozele regel af want dit maakt het voetbal kapot !
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:10
Welke regel?
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1083
zondag 14 april 2019 om 22:00
Buitenspel
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:48
En jij denkt dat ze dat zomaar van de ene op de andere dag kunnen afschaffen? Dat is terug een aanpassing voor de spelers/supporters als scheidsrechters en ik vind de regel goed.
Het is niet dat als het bij Club Brugge buitenspelproblemen heeft dat ze dat ineens over heel de wereld moeten afschaffen he
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1083
maandag 15 april 2019 om 06:22
Het was een mopje...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:38
Die regel hebben de pro league verzonnen hoor IFAB is duidelijk alleen aanvallende goals worden afgekeurd als er hands is gemaakt vrijwilig of onvrijwilig. Bij handsbal als verdediging is het nog steeds interpretatie vatbaar

http://www.theifab.com/news/133rd_annual_general_meeting
Vind ik leuk
DeGreatOld +429
zondag 14 april 2019 om 21:05
Na FCB - Standard dacht ik dat we de kampioen al kenden, maar de manier waarop RC Genk die van FCB wegspeelden was wel grote klasse! Proficiat, goed gedaan, en laat iedereen nu maar zagen over die arbiter. De overwinning was ruimschoots verdiend. Nu zijn we dus met 4 ploegen die 9 op 12 hebben in de PO1.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:17
Voetbalwedstrijden worden ontsiert door belachelijke reglementen. Een correcte kopbal goal van Dewaest wordt afgekeurd wegens buitenspel, wel iedereen staat op dezelfde lijn, en dan hangt het af wie het snelst reageert wanneer de bal vertrekt; het gaat hier over een schouder die verder staat en enkel op vertraagde beelden vast te stellen is. Trouwens geldt de regel van voordeel voor de aanvaller niet meer? En dan het volgende, de strafschop die Genk krijgt voor handspel van een Brugse verdediger is compleet van de pot gerukt. De bal komt helemaal ongelukkig tegen de ARM terecht en er is helemaal geen opzet mee gemoeit. NOOIT strafschop en dat zeg ik als Genk supporter. Was dit dan een compensatie voor het onterecht afgekeurde doelpunt van Genk? Gelukkig kwam het nog goed voor Genk.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1083
zondag 14 april 2019 om 22:02
Doelpunt was terecht afgekeurd. Het scheelde echt niet veel, maar dewaest stond buitenspel. En wat vindt je dan van de handsbal van Bronn tegen jullie? Ook onterecht (terechte vraag trouwens)?
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
zondag 14 april 2019 om 21:36
Penalty of niet, we hebben Brugge van de mat gespeeld, heel simpel ! Dik verdiende zege !
Vind ik leuk
freeman +14173
maandag 15 april 2019 om 00:08
Dikke proficiat voor Genk ! Vandaag met stip de betere ploeg !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:33
“Handje hulp van de VAR” ja zeg ... de VAR heeft er enkel voor gezorgd dat de nieuwe richtlijnen omtrent handspel toegepast werden, maar heeft er tevens voor gezorgd dat het doelpunt vlak voor rust afgekeurd werd hetgeen in de PL niet zou gebeurd zijn ... wat willen we nu 🤔
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:00
nog 18 punten te verdienen...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:21
"ARBITRAGE DOET GENK OVERWINNING CADEAU" zou toch een veel betere en eigenlijk wel de enige correcte soort titel van het artikel moeten zijn
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:22
Vorige week werd duidelijk gemaakt voor wat penalty kan gefloten worden , normalerwijze zou ik dit niet als penalty zien .......maaaaaaaaaar ....de bond maakt er een beetje chaos van ......volgens nieuwe reglementering is dit idd strafschop ....ook vorige week werden er 2 gefloten op dezelfde wijze ......zoals De schacht aanhaalde "binnenkort moeten ze de armen van de verdedigers afzetten of met duck tape vastkleven tegen het lichaam "
Vind ik leuk
Beagle +27
donderdag 18 april 2019 om 09:51
Idd,Vanaf nu hebben we iets nieuws in het voetbal namelijk : armpje trap .Vanaf nu zal iedere aanvaller telkens bewust de bal tegen de arm van de verdediger proberen trappen .We zullen op die manier nog veel stafschoppen zien met die nieuwe regel .Heb zelf ook 20 jaar gevoetbald en vindt die regel te belachelijk voor woorden .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws