Verschueren vlijmscherp voor eigen spelers: Nee, dat heb ik niet gedaan

Verschueren vlijmscherp voor eigen spelers: "Nee, dat heb ik niet gedaan"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 09:30zo 14-04-2019 om 09:30

Michael Verschueren beleefde vrijdag een horroravond. De match Standard - Anderlecht werd stilgelegd en Verschueren moest gaan praten met de fans. Daarbij nam hij het zeker niet op voor de spelers.

"Ik kan de frustratie bij de fans wel begrijpen", vertelt hij in De Zondag. "Het is aan de spelers om ook een keer voor de spiegel te staan. Neen, ik ga hen niet verdedigen. Dat doe ik enkel voor iemand die honderd procent zijn best doet", klinkt het scherp.

Komende week volgt overleg met de supporters. "Ik weet zeker dat we ook hier uit zullen geraken. Anderlecht is niet dood, noteer dat maar. Binnen een jaar spreken we hier niet meer over. We komen ook dit dieptepunt te boven. Maar als je me waagt of ik getwijfeld heb aan de opdracht die ik bij Anderlecht heb opgenomen, dan zeg ik je eerlijk: ja."

Poll

Zie je Anderlecht nog Europees voetbal halen?

(708 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 09:38
Volgend jaar terug,waarschijnlijk wel ,maar dit vergeten Michael?,ik denk het niet ,dit is voor altijd de ploeg die na 55 jaar Europees voetbal mist,en die zekerheid is er al na 4speeldagen play-off1,kan het erger.
Vind ik leuk
JDP +854
zondag 14 april 2019 om 10:27
Netje... het is “maar” voetbal... af en toe een beetje relativeren kan heus geen kwaad...
Vind ik leuk
Mario_ +2024
zondag 14 april 2019 om 11:01
Is het niet beter zo. Alles schudden en terug een visie bepalen en er 100% voor gaan. Liever dan toch Europees voetbal te halen op dan tegen een nietszeggende oosteuropse ploeg direct eruitgeschopt worden..... Dan liever een jaar zonder
Vind ik leuk
j.caesar +1976
zondag 14 april 2019 om 09:41
Er zit een kras in de elpee
Vind ik leuk
strat2 +1183
zondag 14 april 2019 om 10:21
Met Michael Verschueren als sportief directeur niet, denk ik.
Hij heeft waarschijnlijk wel een plan, en werkt ongetwijfeld ook zeer hard, maar zijn manier van communiceren en de manier waarop hij nu weer alles op de spelers steekt, zonder eerst een grondige evaluatie te maken, doet wat mij betreft het "ergste" vermoeden.
Met Arnesen, die veel meer expertise en contacten in het voetbalwereldje heeft, en die volgens mij sowieso veel analytischer ingesteld is zou het eventueel nog kunnen lukken, maar dat wordt volgens mij dan toch een meerjarenplan (minimum 2 jaar) eer de stabiliteit eventueel volledig teruggekeerd is.
Want vergeet niet dat het nu "alles of niets" wordt indien er geen Europees voetbal gehaald wordt, en dat nogmaals een kapitaalsverhoging, mijns inziens alleszins, niet mogelijk is, of je glijdt terug af naar toestanden uit het vorige tijdperk.
Kortom: het is 5 voor twaalf, ook al doet Michael Verschueren alsof er quasi niets aan de hand is wat betreft de toekomst van de club.
Vind ik leuk
JDP +854
zondag 14 april 2019 om 10:29
Ik denk dat Verschueren even goed kan analyseren dan Arnesen. Maar Verschueren staat in de vuurlinie want hij is de man die moet communiceren. Ik denk niet dat er dezer dagen veel zijn die staan te springen om namens Anderlecht de communicatie te voeren. Maar hij heeft dat dit weekend voorbeeldig gedaan...
Vind ik leuk
edwardo +37
zondag 14 april 2019 om 10:48
Ja, en de voorzitter is weer eens op vakantie.
laat de andere maar kastanjes uit het vuur halen.

Vind ik leuk
Toca +52682
zondag 14 april 2019 om 10:48
Dat vind ik ook. Maar op dit moment kan je op Anderlecht niks goed zeggen. Hij gaat nog lastige jaren tegemoet. En volgend seizoen moet het al beter. Niet voor de titel maar er moet terug meer een ploeg staan.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:42
Dat moet gezegd!!!
Maar hij moet leren dat één zwaluw de lente nog niet brengt. Het is niet omdat je eens wint dat je daarom hoog van de daken moet roepen dat je terug bij de besten hoort. Nu, dat zal hij ondertussen wel al fits hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws