''Dan is Courtois een beetje een sta-in-de-weg met zijn contract van 6 jaar''

''Dan is Courtois een beetje een sta-in-de-weg met zijn contract van 6 jaar''

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 11:40za 23-03-2019 om 11:40

Thibaut Courtois was na afloop van België-Rusland (3-1) een belangrijk onderwerp van gesprek. Zijn zeldzame blunder zal geen gevolgen hebben bij de Rode Duivels, maar misschien bij Real Madrid des te meer. Peter Vandenbempt is benieuwd hoe de situatie van Courtois zich gaat ontwikkelen.

''Mensen die het huishouden van Real Madrid van dichtbij volgen en kennen, kijken uit naar wat de bedoeling van Zinédine Zidane is. Op zich is er geen sportieve discussie mogelijk: Courtois is met grote voorsprong de beste doelman van Real'', spreekt Vandenbempt duidelijke taal tegenover Sporza.

Real-trainer Zinedine Zidane kijkt er mogelijk met een ander oog naar. ''Als Zidane denkt: ik heb hier mijn 20-jarige zoon Luca zitten als talentvolle doelman, dan kan het best wel zijn dat Zidane tweede doelman Navas nog een jaar of twee aan boord houdt en zo makkelijker nadien Luca in het eerste elftal kan brengen'', speculeert Vandenbempt.

In dat geval zou Courtois snel overbodig kunnen worden. ''Dan is Thibaut Courtois een beetje een sta-in-de-weg met zijn contract van 6 jaar. Dus, het wordt uitkijken hoe dat er voor Courtois aan toegaat'', is de populaire radiocommentator nieuwsgierig.

Lees ook: Blunder kost Courtois krediet: "Binnen kortste keren opgepikt door Spaanse media"

Plaats een reactie

Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 12:00
"Met grote voorsprong", bedoelt Peter daarmee een voorsprong in grootte? Dan zou ik het begrijpen :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 12:39
Zo negatief doen is toch echt niet gemakkelijk hé
Vind ik leuk
Wim1966 +2169
zaterdag 23 maart 2019 om 13:01
Dat jij het niet begrijpt daar verschiet hier niemand van. Jouw IQ ligt dan ook niet hoger dan uw schoenmaat, met je kleine voetjes.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 13:13
Hier zie, Wimpie IQ66 😂😂. Knap dat je nu ook al mijn schoenmaat kent joh... Wat ben je toch een geweldige kerel 😉😂😂
Vind ik leuk
Lodecol13 +3882
zaterdag 23 maart 2019 om 13:04
Een goede 8maand geleden op het wk werd hij nog door de voetbal trainers en fifa geprezen voor zijn prestaties als beste keeper van de wereld, nu al is er al veel afbraak in ons kleine belgie over diezelfde wereld keeper , wat een supporters mentaliteit hier toch
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 14:24
Aan de top kom je met trappen...naar beneden via de glijbaan (gv)
Vind ik leuk
w-b forever +2005
zaterdag 23 maart 2019 om 13:06
Blijft voor mij letterlijk en figuurlijk een grote meneer in zijn doel.Een blunderke kunnen de besten op aarde tegen komen en al de rest ligt maar uit zijn nek te lullen.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zaterdag 23 maart 2019 om 13:20
... Maar hij is wel bankzitter bij zijn club en zal dat naar alle waarschijnlijkheid nog even blijven 😉. In Spanje vindt men dit trouwens niet onterecht... Er moeten dus toch nog mensen zijn die hem niet zo goed vinden als iedereen hier beweert!
Vind ik leuk
firedwarf +4190
zaterdag 23 maart 2019 om 13:28
In spanje heeft courtois bij real natuurlijk ook nog niet het palmares als navas met zijn CL finales, anderzijds is courtois enkel door real supporters verguisd en atletico ( vooral omdat hij bij Real speelde en beter bij hen was gebleven) Als courtois echt zo slecht was zou hij heus niet tot een van de beste keepers verkozen zijn maarja ge hebt altijd mensen die maar wat schreeuwen om mee te schreeuwen en niet weten waar het over gaat... Ge hebt er zelfs die mignolet beter vinden lol ... een keeper die al 5 jaar geen titulariskeeper bij liverpool is...
Vind ik leuk
voyager +184
zaterdag 23 maart 2019 om 19:01
+Ja, den trainer van Liverpool heeft liever een Duitse vliegenvanger als Karius in de goal en dus moest Mignolet kost wat kost schuiven met als gevolg dat diezelfde Karius het jaar nadien andere oorden moest opzoeken en de "mindere" Mignolet niet weg mocht. Wie is dan de betere doelman van de twee ?
Vind ik leuk
firedwarf +4190
zaterdag 23 maart 2019 om 21:50
Mignolet mocht bij de aanstelling van klopp al vertrekken, wil dus niks zeggen... Feit is gewoon dat door het verlies van de CL finale Karius zijn positie onhoudbaar was... Als mignolet toch zo goed was waarom dan allison becker kopen? Zegt ook genoeg over hoe ze over mignolet in Liverpool denken dan...
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zondag 24 maart 2019 om 10:33
Hey Fire, klopt niet helemaal he! Tuurlijk hebben ze met Becker een wereldtopper gehaald en laat ons eerlijk zijn: Een wereldtopper is Mignolet niet maar wel een meer dan degelijke subtopper en prof ten top! Da's hoe ze in Liverpool over Mignolet denken en da's ook de reden dat hij er nog steeds is. Als Becker morgen voor een half jaar geblesseerd is zal Liverpool geen nieuwe eerste keeper halen maar krijgt Mignolet meer dan waarschijnlijk de kans om zich een waardige vervanger te tonen. Als je eerlijk bent: Mignolet heeft zowel bij Liverpool als bij de rode duivels nooit ontgoocheld! Alleen ligt de lat bij het huidige Liverpool o.w.v. d veranderde status net wat hoger dan bij het Liverpool van 5 jaar geleden...
Vind ik leuk
firedwarf +4190
zondag 24 maart 2019 om 19:04
mignolet heeft genoeg geflaterd bij liverpool anders... Daar zijn uitgebreide filmpjes van...
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
zondag 24 maart 2019 om 10:42
Ik schreeuw heus niet om mee te schreeuwen, integendeel... Ik ga net in tegen het overdreven optimisme dat heerst vanuit ons gevoel van patriotisme!
Zoals ik eerder al schreef: Courtois heeft zich in het verleden bewezen als een erg goede keeper. Het laatste seizoen bij Chelsea was het, mede door de zwakte van de ploeg beduidend minder. Hij haalde zelfs de top 5 niet in de verkiezing van beste keeper van het jaar in Engeland... Er was op dat moment ook geen concrete interesse van Madrid of welke ploeg dan ook. Dan komt het WK eraan, waar hij meedrijft op het succes van onze rode duivels en uiteindelijk 1 echt goede match speelt (tegen Brazilië) waarin hij 1 superredding verricht en onze ploeg erdoor sleept. Op basis hiervan wordt hij verkozen tot beste keeper van het toernooi en dit zorgt ervoor dat Real hem transfereert. Bij Real komt hij enkel in de basis onder druk van de voorzitter, de trainer wilde Navas als eerste keeper houden. Een 8-tal maanden later heeft hij bij Madrid, ook mede door de huidige zwakte van de ploeg geen overweldigende indruk achtergelaten en belandt hij op de bank...
Als deze situatie blijft aanslepen en Casteels scheert ondertussen hoge toppen (is vorig seizoen verkozen tot beste doelman in Duitsland), kan Martinez het dan blijven verantwoorden om Courtois toch in het doel te houden?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 10:43]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws