Zorgen om blunderende Courtois: Zidane heeft dat ook gezien

Zorgen om blunderende Courtois: "Zidane heeft dat ook gezien"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 09:01vr 22-03-2019 om 09:01

De Rode Duivels wonnen van Rusland met 3-1. Het tegendoelpunt kwam er na een blunder van Thibaut Courtois. De nummer één van de Belgen zit bij Real Madrid in een dip. Marc Degryse vreest dat het  foutje van donderdag er geen goed aan doet.

Ondanks zijn enorme kwaliteiten, vreest de analist dat Courtois niet helemaal in zijn sas is op dit moment. "Ik kan niet naast de blunder van Courtois. Hoe je het draait of keert: hij zit in een minder leuke periode. Bij Real viel hij nu plots uit de ploeg én hij incasseerde al veel tegendoelpunten", staat te lezen in Het Laatste Nieuws.

"Hoe mentaal sterk je dan ook bent, op den duur gaat dat toch in je hoofd zitten, het knaagt. Dan is het geen toeval dat hem iets overkomt dat anders nooit voorvalt", gaat Degryse verder.

Zidane kijkt mee
Degryse hoopt dan ook dat de Belgische nummer één zich snel herpakt, vooral op clubniveau. "Courtois kan dit soort foutjes missen als kiespijn - Zidane zal dit ook wel zien. Ach, hij moet hierdoor. En dat zal ook wel. Het is alleen te hopen dat Courtois volgend seizoen niet meer in zo een lastige positie zit bij Real Madrid..."

Lees ookVP Rapport: Hazard-broers blinken uit, heel wat tegenvallende Rode Duivels

Poll

Vond jij de blunder van Courtois zo erg?

(979 stemmen)

Plaats een reactie

Knightofh +905
vrijdag 22 maart 2019 om 09:12
Kijk elke keeper. Zelfs elke speler. Heeft eens een slechte periode.

Op zich niets mis mee. Hier kan je ook veel uit leren... Het is aan Courtois om te tonen dat hij mentaal sterk genoeg is om zichzelf terug te bewijzen.
Vind ik leuk
Minunten +566
vrijdag 22 maart 2019 om 09:15
Sorry maar dit is gezeik. Het was ne megablunder en timing is nie ideaal omdat hij in de weegschaal ligt maar maakt er nie meer van als dat het is.

Edit: ik had het op Degryse zijn gezeik, niet op Knightofh :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 09:16]
Vind ik leuk
Olli +406
vrijdag 22 maart 2019 om 13:58
Blunder ja, maar kreeg wel duw in de rug. Dus mega neen
Vind ik leuk
DOMI +642
vrijdag 22 maart 2019 om 09:21
Courtois is een topkeeper, het kan de beste overkomen en we mogen niet vergeten wat hij al voor ons heeft betekend, maar daar koop je niks mee als je voor de prijzen gaat. Al goed dat het resultaat gunstig was gisteren maar met een topsalaris in topclubs (België/Real) moet je een topprestatie leveren en dat is op dit ogenblik niet het geval. Hij komt er wel terug door!
Vind ik leuk
Riddlin +2656
vrijdag 22 maart 2019 om 09:38
soms kan even op de bank moeten zitten ook positieve effecten hebben voor de toekomst
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:48
Buffon laatst tegen Man U , Neuer , De Gea ,Ederson , Ter Stegen , Navas en al die andere werelddoelmannen hebben al zo een flaters gedaan .
Maar wij zijn wél wereldkampioen : in het afbreken en in de grond boren van onze eigen spelers . Als een De Vlieger of Degryse nu moesten spelen zouden zij waarschijnlijk zelfs de selectie niet halen . Als je dan jarenlang de commentaren van Gert Verheyen hoorde : die was eerlijk zonder mensen te verheerlijken maar ook niet af te breken .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:11
Ik ga volledig mee in je betoog!!!!
Vind ik leuk
Olli +406
vrijdag 22 maart 2019 om 13:59
Neuer van de Week nog
Vind ik leuk
j.caesar +1901
vrijdag 22 maart 2019 om 10:03
Ik sluit mij aan bij de mening van Vandenbempt. Courtois is een hinder in de uitbouw van de carrière van de zoon van Zidane. Dus Courtois moet weg terwijl Navas nog een drietal jaren mag aanblijven.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 10:15
Voor mij is je mening geven, ook als de prestaties minder zijn niet hetzelfde als iemand in de grond boren... Als je lof en erkenning wilt bij topprestaties staat daar tegenover dat je ook moet kunnen omgaan met mindere periodes waarbij "kritiek" nu eenmaal gegeven mag worden!
Wat me wel opvalt in onze maatschappij: Beiden tegenpolen worden vaak uitvergroot en stroken zelden met de realiteit... Ofwel is iets héél goed en wordt er met de meest fabelachtige superlatieven gegooid. Ofwel is iets plots heel slecht en volgt er kritiek die niet in overeenstemming is met de realiteit. Voor mij zijn beiden even nefast én versterken ze elkaar!
In de zaak rond Courtois: Is deze fout zo erg of abnormaal? Nee, mensen maken fouten! Hoort dit bij een topkeeper? Tuurlijk wel, elke topkeeper heeft momenten waarop het tegen zit!
Maar... Verkeert Courtois op dit moment in een moeilijke periode in zijn carrière? Volgens mij wel! En om heel eerlijk te zijn: Deze periode kent zijn oorsprong in het vorige seizoen bij Chelsea. Dit was voor Courtois heus geen topseizoen, uiteraard mede door het gebrek aan kwaliteit in de ploeg. Het WK was dan een kleine opflakkering, waarbij we eerlijk moeten zijn en zeggen dat er 1 hele goede match was! Bij Real is hij dan opnieuw in een ploeg verzeilt geraakt die op het einde van een cyclus gekomen is en niet meedoet voor de prijzen. Is Courtois hierdoor geen topkeeper meer? Tuurlijk wel! Die komt ook nog wel terug... Maar misschien zijn er op dit moment keepers die in een betere periode in hun carrière zitten.
Vind ik leuk
Brubru +5932
vrijdag 22 maart 2019 om 11:45
Er zijn wel mensen die alleen hun mening geven als er eens iets minder goed was. Als het goed is hoor je die niet.
En ja, daar zijn we wereldkampioen in.
Ik ben al maanden gestopt met het supportersforum van mijn eigen ploeg te bezoeken, juist om die reden.
Alles was slecht, zelfs na een gewonnen wedstrijd met goed voetbal waren 9 op de 10 reacties ronduit negatief.
Als je dan reageert en zegt dat er ook positieve punten zijn, dat we verwend zijn geweest gedurende een aantal seizoenen dan krijg je iedereen over je heen tot zelfs privé berichten toe.

Ik heb de indruk dat velen zitten wachten op dat ene foutje, op die mindere match om hun gal te spuwen.
Dat is niet alleen zo voor het voetbal. Je moet eens de reacties lezen van sommige "kenners" op krantenartikels over wielrennen, veldrijden, atletiek.

En ja, we mogen verwachten dat ze het goed doen voor het geld dat ze verdienen. Het blijven mensen. Onze dagen zijn ook niet allemaal even goed.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 12:18
Wat je zegt klopt helemaal Brubru, maar je moet de dynamiek ervan zien: Mensen polariseren heel vaak. Ofwel is iets extreem goed, ofwel helemaal slecht... Er lijkt nog weinig ruimte voor nuances, net zoals jij aangeeft! Als alles als enkel slecht wordt aanzien en je probeert een nuance aan te brengen door ook de positieve dingen te belichten bots je op weerstand.
Dit gebeurt ook omgekeerd: Als alles enorm optimistisch wordt gezien en je wilt daar een nuancering in brengen door toch een aantal mindere punten te belichten bots je ook op weerstand... Mensen, supporters, forumleden bekijken dingen vaak enkel in uitersten, bekijken de dingen erg zwart-wit waarbij ze zich vereenzelvigen met hun mening. Een "aanval" op deze mening wordt een aanval op henzelf met een hevige reactie als gevolg... Terwijl er geen sprake is van een aanval maar het gewoon gaat om een verschil in perceptie, het aanbrengen van nuance...
Het moeilijkste is de dynamiek die ontstaat: Hoe harder iemand roept dat alles toch goed is, hoe harder de ander zal blijven zeggen dat het juist allemaal slecht is en omgekeerd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:20]
Vind ik leuk
Brubru +5932
vrijdag 22 maart 2019 om 12:41
100 pct akkoord!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:35
Veel te veel mensen zijn analisten of ze denken het toch. We zijn als Belgen wereldkampioen onszelf afbreken.
Als je kijkt hoe klein onze vijver is om in te vissen dan mogen we ongelooflijk blij en trots zijn op onze nationale ploeg. Ieder die het anders zegt krijgt van mij lik op stuk. Hoe sommigen eigenlijk durven.... Pffft minkeukels en rotverwende snobs...
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 15:35
Koen, ik snap echt niet wat het één met het andere te maken heeft... Ik ben super trots op mijn kinderen! Dat wil toch ook niet zeggen dat ik alles wat ze doen ook goed vind!? Kritiek/feedback geven zorgt er net voor dat ze groeikansen krijgen, heeft niets met afbreken te maken... Zo toch ook met onze voetballers! Ik ben me er terdege van bewust dat we als klein voetballand erg blij mogen zijn met de huidige lichting voetballers! Betekent dit dat we niet meer mogen zeggen wat nog beter zou kunnen!?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:11
Ik trek de vergelijking om aan te geven dat we veel te gauw vergeten wat super was en is... Je kids hebben daar niks mee te maken... Het is gewoon een vergelijking...
Vind ik leuk
Robbie007 +866
vrijdag 22 maart 2019 om 10:26
Dit was een simpele misstap (letterlijk). Hij blijft steken in het gras met zijn ene voet. Het was niet eens een technische fout.
Hopelijk is het snel terug nr. 1 bij Real. En als het niet is, dan kan hij beter meteen naar PSG gaan, want hij is véél te goed om op de bank te zitten bij Real.
Vind ik leuk
talana +20
vrijdag 22 maart 2019 om 10:28
grote flop!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:09
Triestige reactie. Kortzichtig...
1 fout en je bent al de rest vergeten...
Verzuurde gast. Je kind is ook het beste van de wereld zeker tot de laatste het iets fout deed...
Pffft k word daar zo ziek van,
Vind ik leuk
DDT +4012
vrijdag 22 maart 2019 om 12:26
Talana is waarschijnlijk nog een kind 😉
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:53
peuteitre :-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:41
Waarom Courtois de schuld geven als op dat ogenblik de Russen hoge druk zetten ram die bal dan naar voor in plaats van telkens terug naar de keeper te spelen. Het is makkelijk dan de keeper de schuld te geven moeten de verdedigers ook niet mea culpa roepen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:07
Mocht Zidane het niet gezien hebben dan zouden sommigen het special gaan zeggen tegen hem. Zo blij dat ze zijn dat onze nationale nummer 1 eens een fout gemaakt heeft...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:51
Met Filip Joos voorop en dan kan hij ineens zeggen dat Hazard hamburgers eet als hij vervangen wordt .
Vind ik leuk
Mr. +81
vrijdag 22 maart 2019 om 11:11
Dat hij maakt dat hij weg is bij Real. In de eerste plaats nooit naar toe moeten gaan! En ik bedoel dit puur voor hem persoonlijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws