Spanningen tussen STVV en Genk lopen hoog op: 'Brief van advocaat is onderweg'

Spanningen tussen STVV en Genk lopen hoog op: 'Brief van advocaat is onderweg'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 08:31wo 20-03-2019 om 08:31

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 08:33wo 20-03-2019 om 08:33

De spanningen tussen STVV en KRC Genk lopen hoog op. De aanleiding daarvan is de wedstrijd van enkele weken geleden, waarbij de supporters van Genk vuurpijlen op het terrein gooiden.

Door het vuurwerk werd het veld op Stayen beschadigd. In een veiligheidsprotocol staat dat er 500 euro per vuurpijl moet betaald worden. In totaal zou STVV 12.500 euro krijgen voor de schade, maar dat vinden de Kanaries te weinig.

Vergoeding te laag
In Het Belang van Limburg reageert de club. 'Wij hebben een kunstgrasveld, geen natuurgras. De Pro League geeft aan dat de gehele schade betaald moet worden. Dan kom je snel aan een groter bedrag dan 12.500 euro.'

STVV wil de schade volledig vergoed zien worden door Genk. 'Hoe groot die schade precies is, wordt nu bepaald. Alleszins mag KRC Genk een brief van onze advocaat verwachten dat we niet akkoord zijn met die 12.500 euro die Genk telt. De brief is onderweg', besluiten de Truienaars.

Plaats een reactie

GT8 +757
woensdag 20 maart 2019 om 08:50
Leg u dan een fatsoenlijke pelouse aan, zeikers
Vind ik leuk
Ikzelf1 +333
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Zijn de kosten van de bussen waar de genkfans inzaten toen ze bekogeld werden met stenen door stvv fans ook al betaald ??
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:58
oog om oog, tand om tand dus ???

Vind ik leuk
Figaro +352
woensdag 20 maart 2019 om 09:25
die Grasmat is al maanden zwaar beschadigd, zelfs zonder vuurpijlen 😂
Veel erger kon het toch niet meer worden, was bijna zo erg als bij ons op Jan Breydel 🙄
Vind ik leuk
Brubru +5964
woensdag 20 maart 2019 om 09:53
De Proleague heeft een grote fout begaan door jaren geleden STVV de toelating te geven een kunstgrasveld aan te leggen.
De woordvoerder (voorzitter) van STVV verklaarde op Sporza Radio dat indien de Proleague nu zou eisen om terug een "normaal" veld aan te leggen ze dat zullen moeten doen maar dat er financiele compensatie zal moeten komen van de Proleague wegens contractbreuk.
Vind ik leuk
freejazz +2644
woensdag 20 maart 2019 om 12:34
In dat contract stond ook dat de kunstgrasmat in optimale toestand moest worden gehouden. Het was op het einde van vorig seizoen al in een slechte toestand. We hebben hier echter met Duchatelet te maken. Die zal wel alles in het werk stellen om er zo weinig mogelijk voor hoeven te betalen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 23:06
Euhm... Ik denk dat ge efkes iets gemist hebt in het recente verleden van STVV ...
Duchâtelet heeft STVV verkocht aan Japanners ...
Vind ik leuk
Marcus_A +2235
woensdag 20 maart 2019 om 12:36
Ik dacht dat ze die kunstgras mat sowieso gingen vervangen, want die was toch in embarmelijke staat....ze willen dus extra cashen...maar 1 antwoord op lange termijn...in JPL kunstgras verbieden...
Genk moet gewoon tegenstemmen wanneer dat in 1 of ander comité moet gestemd worden...
Vind ik leuk
agdh +2360
woensdag 20 maart 2019 om 12:48
Enkele weken geleden, was dit niet vorig seizoen?
Vind ik leuk
firedwarf +4206
woensdag 20 maart 2019 om 21:01
en de kosten van die bussen in mindering brengen? dan speelt STVV weer in derde omdat ze de licensie niet halen wegens een rode boekhouding :D sukkelaars
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws