Advocaat Beerschot-Wilrijk: ''Niets te maken met scheppen van animositeit''

Advocaat Beerschot-Wilrijk: ''Niets te maken met scheppen van animositeit''

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 16:12do 14-03-2019 om 16:12

KV Mechelen en Beerschot-Wilrijk bepalen zaterdag wie er naar de Jupiler Pro League promoveert. In de aanloop naar de beslissende clash lopen de gemoederen op. Beerschot Wilrijk-voorzitter Francis Vrancken gooide olie op het vuur met opvallende uitspraken over Mechelen. Clubadvocaat Thomas Gillis probeert de boel te kalmeren. 

"Het is niet de bedoeling om zenuwachtigheid te creëren, absoluut niet. Wat Beerschot wil, is dat schuldige clubs - als er sprake is van manipulatie van wedstrijden - tijdig ter verantwoording worden geroepen en gesanctioneerd worden, zodat volgend seizoen in eerste klasse correct kan worden aangevat. Dat is het enige wat wij en de UEFA willen'', geeft Gillis tekst en uitleg bij Sporza.

Gillis wil wel dat er snel duidelijkheid komt. "Ik heb als jurist alle vertrouwen in deze procedure. Maar ik kan niet aanvaarden dat de procedure om welke reden dan ook niet tijdig kan worden rondgekregen en dat de gevolgen voor mijn cliënt verregaand zouden zijn."

Lees ook: Advocaat Beerschot Wilrijk: ''Iedereen moet weten wat er gebeurd is''

Plaats een reactie

Peed +701
donderdag 14 maart 2019 om 16:33
Is die serieus ?
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1480
donderdag 14 maart 2019 om 16:40
Het gekozen moment van zijn uitspraken zal, als we de man mogen geloven, dus gewoon aan domheid te wijten zijn.
Vind ik leuk
K1908 +2409
donderdag 14 maart 2019 om 16:51
Iets gematigder dan dan in het ander artikel.
Het volgende seizoen begint in juli, nu dus zo van de torenblazen is totaal ongepast vlak voor die wedstrijd!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:45
Is zuivere competitiemanipulatie of vervalsing. Dit is psychologisch oorlogvoeren en getuigt op zijn minst op een gebrek aan gezonde sportiviteit vanwege dat samenraapsel van Antwerpse clubjes germinalbeerschitwilrijk
Vind ik leuk
Vlad +4209
donderdag 14 maart 2019 om 18:44
Dat zou duidelijk weer een aanwinst zijn voor 1A, supportersgeweld en een marginale voorzitter...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Voor de boer van Brugge , als je wil commentaar geven informeer U dan tenminste goed . Eric Roef is momenteel nog altijd voorzitter van Beerschot Wilrijk en momenteel ken ik maar één marginale voorzitter die op stewards slaagt en dat is de voorzitter van ........ ?
Vind ik leuk
Vlad +4209
donderdag 14 maart 2019 om 19:33
Allé, weten ook weer welk vlees we in de kuip hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:46
Boer was er dik over , mijn excuses maar we worden langs alle kanten soms terecht maar ook vaak onterecht aangevallen dat ik ook wel eens uit mijn rol val .Ik wil ook geen ploegen veroordelen voor die enkele tientallen marginalen die rond een club hangen en hun een slechte naam bezorgen .
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 16:51
Doe deze uitspraak na de match of deed die 4 weken terug .
Nu is dit het slechtste tijdstip ooit

Bewust? Ik vermoed van wel .
Schat hij de gevolgen van zijn woorden correct in? Ik vermoed het niet...
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
toeval of niet

de voetbalbond mag dossier operatie propere handen inkijken van justitie...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:10
En van mij mag de voetbalbond de heer Vrancken ter verantwoording oproepen
Vind ik leuk
TageMeister +7840
donderdag 14 maart 2019 om 19:31
Ah ahja hij weet alles... 🤔

Van mij zou hij een sanctie krijgen, iets ludieks(geen geldboete) voor het ophitsen van de fans.

Vind ik leuk
firedwarf +3892
donderdag 14 maart 2019 om 20:10
Als paarse beer verkleden en op de grote markt in antwerpen afzetten om... ah nee wacht daar heeft ne andere fooraap hem al voorgedaan voor de beerschot :p
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws