Leko heeft zin in topper tegen Genk: ''Wil zien wie de beste club van België is''

Leko heeft zin in topper tegen Genk: ''Wil zien wie de beste club van België is''

Gepubliceerd: vrijdag 15 februari 2019 om 14:50vr 15-02-2019 om 14:50

Club Brugge heeft dankzij een 2-1 triomf tegen FC Salzburg serieus vertrouwen getankt voor de ultieme topper tegen Racing Genk. Volgens Leko staat zondag niet de titel, maar wel veel prestige op het spel.

Leko verwacht sowieso een interessant duel. ''We zullen zien of het voetbal van Genk of van Club het beste van België is. We hebben al vier à vijf keer tegen elkaar gespeeld en wij waren telkens goed in die wedstrijden. Genk is de ploeg in vorm, heeft gelijke kwaliteiten. Maar Club Brugge is een instituut en een instituut wil altijd winnen'', noteerde Het Laatste Nieuws tijdens de persconferentie.

Zoals gezegd vindt Leko niet dat de titelstrijd zondag al wordt beslist. Zelfs niet als er wordt verloren. ''Ik weet dat de huidige kloof van elf punten veel is, maar dat is het bij een overwinning van ons nog altijd. Bij een nederlaag zouden het er veertien zijn, dat is dan nog weer een stuk groter. Neen, in voetbal kan alles, zolang je er maar in gelooft'', houdt Leko vertrouwen.

Rekenen
Met rekensommetjes maken wil Leko geen energie verspillen. ''Je kan altijd rekenen, maar daar hou ik me niet graag mee bezig. Ik verwacht gewoon veel van de wedstrijd en wil zien wie de beste ploeg van België is'', besluit hij.

Plaats een reactie

blondel +3523
vrijdag 15 februari 2019 om 15:02
Leko,niet zeveren,dat weten we ondertussen wel welke ploeg de beste is.En een overwinning zondag gaat daar niets aan veranderen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 15:06
Inderdaad RSCA is de béste ploeg van België ooit
Nooit zal een ploeg in België meer titels dan RSCA verzamelen.
Vind ik leuk
VaSy +1200
vrijdag 15 februari 2019 om 15:18
HAha, dat is waar, maar de beste ploeg van België dit seizoen is Genk :)
Vind ik leuk
Toca +50317
vrijdag 15 februari 2019 om 15:19
Sorry Kurt maar dit heeft niks met Anderlecht te maken.
Wij hebben heel terecht geen woord te zeggen in de titelstrijd.
Het verleden is van ons, maar we leven in het heden, en nu zijn Genk en Brugge beter als ons.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 16:05
Mooie reactie. Een mens kan niet blijven teren op het verleden
Vind ik leuk
MoCa +686
vrijdag 15 februari 2019 om 19:11
Ik heb idd veel moois meegemaakt met RSCA en hoop dat dit met ons aanstormend jeugdig talent, aangevuld met enkele ervaren spelers, opnieuw het geval zal zijn !!! Het verleden nemen ze ons niet meer af, maar de toekomst lacht ons toe, tenminste als het bestuur er verstandig mee omgaat.
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
vrijdag 15 februari 2019 om 19:59
Proficiat Toca
Eindelijk ne Mauve die niet blind is
Voor de realiteit van de dag
Maar eerlijk gezegd buiten gisteren in de tweede helft
Zo goed was club dit jaar nu ook weer niet.
De bloemen worden pas uitgedeeld op het einde van de meet.
En ik blijf er bij dat enkel KRC Genk vriend en vijand weet te verbazen met goed voetbal
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
Ultron1891 +819
vrijdag 15 februari 2019 om 16:05
Er is een verschil tussen de beste ploeg en de meest succesvolle. Beste is een momentopname en kan je niet uitdrukken in aantal prijzen. Op dit moment is Genk de “beste” ploeg maar de beste ploeg is niet altijd de ploeg die de prijs pakt. Ik vind dat due nuance mag gemaakt worden. Dit gezegd zijnde hoop ik komende zondag op winst van Club uiteraard.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 15:02
Genk is gewoon de beste ploeg.
Vind ik leuk
freeman +13885
vrijdag 15 februari 2019 om 17:10
Zien we straks wel aan de meet!
Vind ik leuk
Diego A M +4352
vrijdag 15 februari 2019 om 17:35
Elke voetballiefhebber in België geniet al maanden van het spel van Genk. Moesten ze titel kwijtspelen door die domme playoffs gaat dat niks veranderen dat Genk dit seizoen veruit de beste ploeg was. Zou heel onterecht zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:56
Elk jaar is er een andere
Ploeg beter dan de kampioen...
Volgens de blijters toch.

Wie kampioen is, is de beste punt. Als Genk nu nog die titel verspeeld, wilt dat zeggen dat ze erg zwak gaan zijn wanneer het money time is...
Vind ik leuk
DOMI +493
vrijdag 15 februari 2019 om 15:03
Genk is de ploeg in vorm enkel als Pozuelo meespeelt, want zonder hem zal 't niet lukken!
Vind ik leuk
TageMeister +7914
vrijdag 15 februari 2019 om 15:03
Op 1 match kan je dit nooit meten, zeker niet als het niet op neutraal terein gebeurd...
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
vrijdag 15 februari 2019 om 15:11
Anderlecht speelt toch niet mee? 🤔
Vind ik leuk
Boerken +8336
vrijdag 15 februari 2019 om 15:51
Anderlecht wie?
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
vrijdag 15 februari 2019 om 16:53
😎
Vind ik leuk
MadMigi +18
vrijdag 15 februari 2019 om 16:15
Dit jaar een waarheid als een koe...
Vind ik leuk
Arrado +142
vrijdag 15 februari 2019 om 15:37
Het veld van Brugge ligt er blijkbaar slecht bij. Voor Club komt dat natuurlijk heel goed uit, zo gaat Genk moeilijk hun spel kunnen spelen.
Vind ik leuk
Ultron1891 +819
vrijdag 15 februari 2019 om 16:07
Geen grapjes komen vertellen he... als Genk het veld als excuus gaat gebruiken (wat ze niet gaan doen, trust me) dan zou ik het heel kleingeestig vinden.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
vrijdag 15 februari 2019 om 16:19
Euhm, club teert op een hoge balcirculatie, even goed een nadeel voor club als voor genk
Vind ik leuk
Kingambo +2651
vrijdag 15 februari 2019 om 17:06
Het veld van Brugge ...mag je letterlijk nemen...en dan maar zitten zeiken op het kunstgrasveld, wel alles liever dan op nen akker waar ze precies juist de pattaten hebben geoogst
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:57
Jij bent dat toch gewoon? Heel Luik ziet er zo uit.
Vind ik leuk
Kingambo +2651
vrijdag 15 februari 2019 om 19:05
Denk dat gij nog niet verder dan West Vlaanderen zijt geweest, boereke
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 19:12
Bedankt, boere hebbe veel geld, wist je toch?

Verder dan Luik ook, hadden ze beter ook wat meer boeren. Ipv al die rommel van fastfood op de grond. Achja je bent wat je gooit zeggen ze daar... afval.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 19:12]
Vind ik leuk
freejazz +2590
zaterdag 16 februari 2019 om 12:26
Beetje erover, dat laatste.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 17:20
Ja, mijn excuses, heb je gelijk în.
Vind ik leuk
freejazz +2590
zaterdag 16 februari 2019 om 17:53
Tof
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 15:41
Ze hebben nog eens gewonnen... En nu gaat plots 1 match beslissen wie de beste ploeg van België is en dan nog op het eigen veld. Nota Bene een patattenveld dat de fysiek voetballende ploeg bevoordeelt en de technische ploeg benadeelt. Wat een zeveraar!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
Boerken +8336
vrijdag 15 februari 2019 om 15:52
Hebben we in de heenronde op jullie biljartlaken ook niet afgegaan hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 16:21
Dat is een feit. Veruit de sterkste tegenstander die we thuis gehad hebben. Maar dat maakt de uitspraak van Ivan "wast witter dan wit" Leko er niet minder belachelijk op...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 16:22]
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 16:08
Net alsof Club geen technische ploeg is... Ben ervan overtuigd dat Club in form en voltallig, beter is dan het beste Genk.
Vind ik leuk
Kingambo +2651
vrijdag 15 februari 2019 om 17:07
Drink er nog ene
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:28
Santé
Vind ik leuk
Ultron1891 +819
vrijdag 15 februari 2019 om 16:14
Waarom doe je zo minachtend? Denk je dat Club het plezant vind dat da plein naar de knoppen is??? Ach, laat ook maar... ik steek mijn energie wel in mensen die respect tonen voor anderen.
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
vrijdag 15 februari 2019 om 16:21
Als Club thuis speelt zie je bij de rust een twintigtal mensen in de weer op dat veld, om het zo goed mogelijk te herstellen, na de match ook, vorige week zondag speelde cercle thuis, ik telde 6 terreinverzorgers.... het ligt echt niet aan club hoor
Vind ik leuk
Ultron1891 +819
vrijdag 15 februari 2019 om 22:57
Euh...zei ik toch niet ?
Vind ik leuk
Rune1891 +6442
vrijdag 15 februari 2019 om 23:09
Sorry, was ook niet op jouw bedoeld, geen flauw idee waarom dit bij jou staat
Vind ik leuk
Ultron1891 +819
zaterdag 16 februari 2019 om 07:06
Geen problem hoor. Ik kon efkes nie volgen🙃
Vind ik leuk
Boerken +8336
vrijdag 15 februari 2019 om 15:53
Zondag is het no sweat no glory !
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
vrijdag 15 februari 2019 om 15:58
Peptalk meer moet ge er niet achter zoeken ,als ge juist de ploeg een nederlaag aansmeerde die bij alle supporters , reporters analisten een nederlaag voorspelden van brugge 40-60 % doet ge er best aan om u spelers gefokust te houden op de topper van zondag ,spijtig van het slechte veld is een handicap voor onze snelle en technisch spelers ,maar telt ook voor genk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 februari 2019 om 16:03]
Vind ik leuk
Minunten +517
vrijdag 15 februari 2019 om 16:08
Om te zien wie de beste ploeg van België is moet je dit jaar inderdaad tegen Genk spelen, daarin heb je gelijk Ivan.
Vind ik leuk
Wolf1986 +1983
vrijdag 15 februari 2019 om 16:37
De beste 'ploeg' zal winnen. Een doordenkertje voor zo'n akker.
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
vrijdag 15 februari 2019 om 17:16
Op basis van 1 confrontatie kan je toch niet afleiden wie de beste club van België is, dat is namelijk degene die bovenaan in het klassement eindigt....de winnaar van de match....is niet meer of minder dan de winnaar van die specifieke match..
.. sowieso hoop ik dat Pozuelo fit is en meespeelt😁
Vind ik leuk
boogie +207
vrijdag 15 februari 2019 om 17:30
rekenen is inderdaad niet zijn favoriete bezigheid. ik citeer:

'Ik weet dat de huidige kloof van elf punten veel is, maar dat is het bij een overwinning van ons nog altijd.'

leko, bij winst krijg je er wel drie punten bij he.
van brugge fan
Vind ik leuk
vrijdag 15 februari 2019 om 18:58
Ja en dan blijft de kloof nog "veel". Tot aan de PO
Vind ik leuk
THOR4ever +3092
vrijdag 15 februari 2019 om 20:19
De beste ploeg is de ploeg die na 30 speeldagen op de eerste plaats staat. Alleen is het in België zo dat die ploeg niet noodzakelijk ook kampioen wordt.
Vind ik leuk
boogie +207
zaterdag 16 februari 2019 om 07:08
inderdaad. Het is vervelend maar ja. De laatste 10 speeldagen goed spelen is voldoende om play-off 1 te halen. dan zie ik het liever dat het zo'n systeem word van: eerste moet tegen de laatste. tweede tegen voorlaatste. en dat zo ook de degradant word bepaalt (en alle plaatsen)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws