Druk op de ketel bij Club Brugge: ''Teneur voor Racing Genk staat op het spel''

Druk op de ketel bij Club Brugge: ''Teneur voor Racing Genk staat op het spel''

Gepubliceerd: donderdag 14 februari 2019 om 14:50do 14-02-2019 om 14:50

Met Club Brugge - Racing Genk staat er zondag een absolute kraker op het programma. Beide teams moeten er tegen respectievelijk FC Salzburg en Slavia aan de bak in de Europa League. Met name het worstelende Club Brugge kan zich donderdag geen blamage veroorloven.

'De teneur van de komende dagen staat op het spel', oordeelt Niels Poissonnier, watcher van Club Brugge voor Het Laatste Nieuws. '65 uur voor de komst van de fiere
leider kan Club het niet maken om kansloos onderuit te gaan tegen Salzburg - hoe goed de Oostenrijkers ook mogen zijn', vervolgt de journalist.

Een slecht optreden tegen Salzburg kan de druk nóg verder opvoeren. 'Leko en co. hebben zich de voorbije weken en maanden - door allerlei omstandigheden - in een dusdanig penibele situatie genesteld dat er in eigen land geen ruimte meer is voor een foutenmarge. De achterstand op Genk bedraagt nú al elf punten. Zondag verliezen is definitief game over. Ja, toch?', aldus Poissonnier.

Niet de luxe
Poissonnier vindt ook niet dat Club-trainer Ivan Leko de luxe heeft om de Europa League te laten schieten. 'Zelfs al is de Europa League niet de hoofdprioriteit binnen Club - welke Belgische club schopte het in dit format al tot de halve finales, laat staan de finale? - , door de recentste resultaten heeft hij het krediet niet langer om iets op te offeren. Van een complexe, lastige en ongelegen Europese avond gesproken.'

Plaats een reactie

Dan4red +1155
donderdag 14 februari 2019 om 14:56
2 topmatchen moet toch kunnen voor Leko & Co en Clement & Co. Ik denk dat ze allebei een goede prestatie gaan afleveren vandaag, en zondag de beste mogen winnen...Voor het ogenblik geef ik 20/80 voor de limburgers ;-)
Vind ik leuk
Boerken +8336
donderdag 14 februari 2019 om 15:32
20/80 is wel heel onevenwichtig , club speelt ook thuis he!
Vind ik leuk
Marcenkie +218
donderdag 14 februari 2019 om 15:42
Ja vind ik ook....25-75.. Lijkt mij realistischer...
Vind ik leuk
Boerken +8336
donderdag 14 februari 2019 om 19:05
We zullen zondag meer weren he 😉
Vind ik leuk
riksken +41
donderdag 14 februari 2019 om 16:33
Liever beter presteren in de jpl,welk nut heeft de EL als je de finale niet haalt.
Vind ik leuk
vampire81 +1340
donderdag 14 februari 2019 om 16:54
brugge zou dit beter laten schieten en zich focussen op zondag tegen genk, realistisch gezien zijn ze tegen salzburg redelijk kansloos want dat is me dunkt van toch een iets hoger niveau dan zijzelf

normaliter toch acht ik de kans groter dat zouden kunnen winnen van genk dan van salzburg ware het niet dat tegen salzburg wel gewonnen kan/mag worden en tegen genk niet, en dat ligt helemaal niet aan brugge maar aan externe factoren die er steeds opnieuw voorbedacht en vrijwillig voor zorgen dat brugge geen goede resultaten mag of kan halen, ten koste van überhaupt alles wordt dit gewoon niet toegestaan, het gaat dan natuurlijk zeer evident over de arbitrage, kijk nog maar simpel naar wat ze in de recentste matchen telkens TEGEN brugge hebben gedaan en het ligt er overduidelijk erg vingerdik op, zo verschrikkelijk erg dat men het alleen uit extreem kwade en slechte wil niet kan of wil zien
Vind ik leuk
Jake Genk +130
donderdag 14 februari 2019 om 18:36
Waarom ? Jullie spelen een gans jaar voor europees voetbal . Eindelijk zijn jullie zo ver en dan afhaken ? Dat lijkt mij redelijk slap!
Vind ik leuk
Freddyploiks +14976
donderdag 14 februari 2019 om 20:25
Vampier, ge zijt de grootsten blijter die ik ken. Proficiat!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3546
donderdag 14 februari 2019 om 17:17
Dat goed gevoel word altijd weer naar voor gebracht na een overwinning in deCL of de EL ,wat zien we dan dat de matchen er na meestal zeer moeilijk zijn om een goed resultaat neer te zetten, dus stop daar maar mee ,het is een andere match en het resultaat is dan ook ,naargelang de vorm en mentale sterkte van de je ploeg,die op dat moment aanwezig is of niet