Supporters KRC Genk verstoten Pozuelo: “Dit is nog erger dan Defour”

Supporters KRC Genk verstoten Pozuelo: “Dit is nog erger dan Defour”

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 07:14di 12-02-2019 om 07:14

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 07:17di 12-02-2019 om 07:17

Alejandro Pozuelo en zijn entourage dreigen om via de wet van 78 KRC Genk de rug toe te keren. De supporters van de Limburgers zijn bikkelhard voor de Spanjaard.

Het zou de derde speler zijn die zo’n vertrek forceert bij KRC Genk. In 2011 deed de toen 19-jarige reservedoelman Koen Casteels het al. Ook Steven Defour flikte hetzelfde toen Genk hem in 2006 niet wilde laten vertrekken naar Ajax Amsterdam. Rudy Claessens, voorzitter van de Overkoepelende Supporters Vereniging is teleurgesteld.

“Dit is voor mij nog erger. Pozuelo is al een heel seizoen lang van goudwaarde voor ons. Dit is een heel spijtige zaak. Langs de andere kant hebben we ook niets aan een Pozuelo die er met zijn hoofd niet bij is. Dan voegt hij niets toe, dat hebben we gezien onder Stuivenberg. Drie weken geleden heeft hij zijn woord gegeven. Het is niet omdat hij nu plots van gedacht is veranderd dat de club hem zijn zin moet geven”, vertelt Claessens tegenover Het Laatste Nieuws.

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20265
dinsdag 12 februari 2019 om 07:26
Je kan ze geen ongelijk geven.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 08:04
Eens met Claessens! Erger nog, de Club heeft vier jaar geïnvesteerd in Pozzuolo en pas dit seizoen is hij uitgegroeid tot een speler met een bijzondere meerwaarde voor het team. Laat hij nu juist kapitein zijn van een team dat gaat voor een bijzondere prijs dit jaar!?...Van een voorbeeldfunctie is “El Capitano” in enkele weken geëvolueerd naar “El Opportunisto” op het criminele af. Of hoe geld en de macht van de makelaar alweer op een slechte manier huishouden in de Belgische competitie!
Vind ik leuk
DOMI +675
dinsdag 12 februari 2019 om 08:48
Makelaars hebben (te) veel macht maar spelers hebben nog altijd het laatste woord. Wanneer hij wil vertrekken kan niemand hem dwingen om te blijven. Contract is contract en zowel de ploeg als de speler kunnen dat uitvoeren of verbreken en beide partijen moeten dit respecteren. Al de rest is van geen tel en maakt de zaak alleen maar erger waarbij alle respect voor elkaar verloren gaat.
Vind ik leuk
Mr. +95
dinsdag 12 februari 2019 om 08:55
Dat het de laatste tijd alleen maar om geld draait en het allemaal niets meer met loyaliteit te maken heeft, is wel overduidelijk zeker
Vind ik leuk
Brubru +6079
dinsdag 12 februari 2019 om 09:37
Zo is dat.
Het gebeurt echter zelden dat het ook tot een effectieve breuk komt. Meestal komt er een minnelijke schikking.
In ZW destijds dreigde de betreurde Malanda ook met de wet van 78, kwam niet meer trainen maar uiteindelijk werden de plooien toch gladgestreken. Meer zelfs, hij kwam terug, kreeg zijn zin want werd getransfereerd naar Wolfsburg dat hem onmiddellijk terug verhuurde voor 6 maanden aan ...... ZW met optie op bijkomende 6 maand. ZW zag wel een groot deel (ik denk dat ze uiteindelijk 1,5 m overhielden van een transfertbedrag van 3,8 m) van de transfertprijs door de neus geboord.
Vind ik leuk
Jake Genk +244
dinsdag 12 februari 2019 om 09:58
Defour,Casteels,Vossen(slinkser),Pozuelo,allemaal zelfde potnat! Hopelijk heeft Clement meer clubliefde!
Vind ik leuk
Brubru +6079
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Ik denk dat Clement dat al bewezen heeft ..... Vraag maar aan WB supporters.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:08
Geen schrik jake : Onze Phille heeft veel Club liefde...
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 10:10
heel de wereld draait om geld ook de jouwe en de mijne...
dus aub doe toch niet hypocriet....
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Hopelijk heeft Clement meer clubliefde want in Brugge staan ze te popelen hoor. Afwachten maar. Uiteindelijk speelt geld de grootste rol en dat voor iedereen in de maatschappij. Geld is de duivel zegt het spreekwoord en dat is ook zo. Vele vriendschappen,loyaliteiten enz zijn hieraan renonceer gegaan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:20
Is er nu geen enkele politieker die de achterlijke , belachelijke wet die dan nog enkel in België bestaat (versneld) kan afschaffen .
Ze staan op eerste rij om het belastingvoordeel van de spelers (terecht) aan te klagen maar om dan onze clubs te beschermen hoor ik niemand !
Vind ik leuk
freejazz +2678
dinsdag 12 februari 2019 om 11:26
Dit is iets wat ik mij ook al van jaren geleden aan het afvragen ben.
Vind ik leuk
Siglo +39
dinsdag 12 februari 2019 om 10:54
Je kan idd Pozuelo geen ongelijk geven. Hoe naïef en haatdragend kunnen supporters zijn. Clubliefde bestaat niet. Zo'n aanbod zou 90% van de spelers niet weigeren. Spelers interesseren hun club niks, dat is gewoon hun werk. Dat is het grote verschil tussen supporters en spelers. Elke speler die een bepaalde club verlaat is plots een crimineel, tja!
Vind ik leuk
Brubru +6079
dinsdag 12 februari 2019 om 11:04
Dan moet je ook de sympathie van de supporters niet kopen door te zeggen dat je blijft tot einde seizoen.
Trouwens als ik een contract teken bij een werkgever maar een andere wil mij een beter contract aanbieden dan kan ik daar niet zo maar opstappen. Ik zal als mijn werkgever dat zo wil mijn opzegtermijn moeten respecteren.
Vind ik leuk
Siglo +39
dinsdag 12 februari 2019 om 11:18
Als in het contract staat dat hij weg kan voor een bepaald bedrag en die club legt dit op tafel, wat is hier dan mis, clubliefde en sympathie voor supporters of slecht onderhandeld van Genk?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:52
Naïevelingen
Vind ik leuk
firedwarf +4291
dinsdag 12 februari 2019 om 12:57
En bailey? Heeft er toch ook mee gedreigd ofni,?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:12
Da jullie een bende grapjassen zijn. Het zou is over jullie portemonnee moeten gaan. Is zien wat je dan zou doen!!! Bende q-board warriors!!
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 13:52
En dan zijn er die stelden dat Pozu de gouden schoen enkel en alleen zou verdient hebben omdat hij 'het sportief project' van Genk verkoos boven het geld.

Voor geld danst de beer, de tijd van clubliefde is al lang voorbij, sommige hebben dit blijkbaar nog altijd niet door.
Vind ik leuk
w-b forever +2090
dinsdag 12 februari 2019 om 20:36
Brubru grapjas!!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 09:21
Ik vraag mij af hoeveel werkgeversliefde en loyaliteit de roepers hier aan de dag leggen als ze ergens anders het dubbele kunnen verdienen, waar alles over de ganse lijn beter geregeld is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws