Als Pozuelo alsnog vertrekt kan dat Racing Genk de titel kosten

"Als Pozuelo alsnog vertrekt kan dat Racing Genk de titel kosten"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 22:42ma 11-02-2019 om 22:42

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 22:43ma 11-02-2019 om 22:43

KRC Genk dreigt Alejandro Pozuelo alsnog te verliezen. Volgens de analisten van Extra Time kan een transfer van Pozuelo Genk de titel kosten.

Volgens Wesley Sonck zou een transfer van Pozuelo Racing Genk heel duur kunnen komen te staan. "Genk heeft heel wat goede spelers, zeker en vast. Maar er is er toch maar eentje met het niveau van Pozuelo. Als hij zou vertrekken, kan dat Genk de titel kosten", denkt Sonck.

Volgens Filip Joos zou Genk Pozuelo vooral missen tegen kleinere, verdedigende ploegen. "Pozuelo is een beetje de Hazard van Genk. In balverlies zal hij niet hoog mee gaan pressen, daar zal Clement dus wel een oplossing voor vinden, misschien gaan ze in de organisatie zelfs nog beter staan. Maar Pozuelo is wel de man die de opening kan forceren als het moeilijk gaat, denk maar aan de wedstrijd tegen Moeskroen, waar hij er niet bij was", aldus Joos.

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 22:44
De som van Genk is groter dan Pozuelo.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20302
maandag 11 februari 2019 om 22:45
Trossard naar het midden trekken.
Vind ik leuk
Boerken +8629
dinsdag 12 februari 2019 om 06:51
Niet te hard anders weer geblesseerd 😛
Vind ik leuk
freejazz +2680
dinsdag 12 februari 2019 om 11:05
Als leedvermaak kan deze tellen.
Vind ik leuk
Boerken +8629
dinsdag 12 februari 2019 om 11:50
Zeker niet, ik hoop hem een blessurevrije lange periode toe.
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 22:50
Denk wel dat Genk het vertrek van deze rat wel kan opvangen gezien hun sterke kern. Voorwaarde is natuurlijk dat Trossard snel terug inzetbaar is. De titel is u gegund !!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:45
Ik had het altijd hoog op met Pozuelo, maar wat hij (maar vermoedelijk het meest zijn makelaar) flikt is een kapitein onwaardig. Nog geen 4 weken geleden verkondigen dat het sportieve primeert en dat hij voor de titel wil gaan en dan nu dit. Voor mijn part komt hij dit seizoen nergens meer aan de bak. Dat het bestuur het spelletje maar hard speelt! Desnoods mag hij alleen nog binnen in de fitnesszaal. Bah!
Vind ik leuk
TageMeister +9491
maandag 11 februari 2019 om 23:31
Alst zo simpel was zou den tegenstand hem gewoon vant veld moete stampen en ze misse den titel...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:20
Dat klopt, Pozzo is zeker een speler die iets kan openbreken in moeilijke situaties. En die creativiteit in het spel brengt en dat combineert met voetballend vermogen. Hij haalt in die zin ook regelmatig het niveau van de ploeg naar boven. Maar hij is zeker vervangbaar, al gaat dat af en toe tijd en dus punten kosten. Op termijn goed voor de spelers die hem zullen vervangen maar het kan Genk inderdaad de titel kosten. En dat is zuur voor dit bestuur waar iedereen keihard gewerkt heeft om dit team samen te houden. Pozzuelo verdient niet om kapitein en dus voorbeeld te zijn voor dit team. Ook al apprecieer ik zijn talent op het veld; want wat hij daar laat zien is bij momenten super mooi!
Vind ik leuk
firedwarf +4307
dinsdag 12 februari 2019 om 00:32
noem mij racist of wa ge wilt ma ik vind da ze zowiezo nooit een buitenlander die 'en passant' een paar seizoenen bij een ploeg speelt captain moeten maken... In mijn ogen moet het altijd iemand zijn die van jongsafaan bij de ploeg speelt en liefst iemand van dezelfde nationaliteit als de ploeg... Een buitenlander die voor het geld komt heeft toch geen voeling met de supporters of met de ploeg , wat maakt het hem uit als er een groter bod komt dat hij meer kan verdienen is hij toch weg dusja...
Vind ik leuk
Weareleko +431
dinsdag 12 februari 2019 om 09:09
Bij ons is Ruud al jaren de kapitein en hij is een Hollander, so what. Je reactie hier trekt op niets. Als hij (Vormer) morgen een aanbieding krijgt van een ploeg die hem een veelvoud van zijn loon betaald, is hij ook vertrokken. Wat zou jij doen in zijn plaats?
Vind ik leuk
Boerken +8629
dinsdag 12 februari 2019 om 06:52
De voorsprong is te groot daarvoor en Clement zal daar wel iets op vinden
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:27
Dat voorsprongske gedeeld door 2. Er zijn al ergere voorsprongen weggeven van stress in Po1 in het verleden
Vind ik leuk
freejazz +2680
dinsdag 12 februari 2019 om 11:12
De stress bij de ploegen met achterstand is nog veel groter. Dat hebben we de voorbije weken tijdens en na afloop van sommige wedstrijden duidelijk kunnen vaststellen. Zoals Joos zegt, ze zullen hem vooral missen tegen de 'kleinere' verdedigende ploegen, en dat verschijnsel doet zich in PO1 niet voor. Dus, maak je maar niet telkens zoveel zorgen om Genk, het komt ongetwijfeld wel goed. Toch bedankkt voor je oprechte bezorgdheid.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:21
Dat klopt toch niet helemaal freejazz. De achtervolgers kunnen toch niet veel verliezen, de eerste kan z'n eerste plaats verliezen. Maar wees niet ongerust, het resultaat zal hetzelfde zijn met of zonder Pozuelo. 🙄
Vind ik leuk
Vaneigens +1405
dinsdag 12 februari 2019 om 08:23
De polemiek rond Pozuelo zal ervoor zorgen dat de anderen sterker naar elkaar toegroeien en nog beter gaan spelen. Eén man maakt de ploeg niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws