Rutten beleeft frustrerende avond: Dan maak je wel dat ene doelpunt

Rutten beleeft frustrerende avond: "Dan maak je wel dat ene doelpunt"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 21:15zo 10-02-2019 om 21:15

Anderlecht heeft opnieuw teleurgesteld voor eigen publiek. Coach Fred Rutten zat in zak en as na de 0-0 tegen Zulte Waregem, maar heeft geen tijd om te rouwen.

""Je doet alles wat in het vermogen zit en dan verdien je eigenlijk een overwinning, maar je komt uiteindelijk niet tot scoren", klinkt het bij Sporza. "Dan is het best wel zuur dat je maar één punt hebt."

"We hebben een aantal kansen gehad. Ook in de eerste helft, ook al vond ik die niet zo goed als de tweede helft. Toen zat er wat meer leven in, maar ook meer overleg. Maar toch kan het overleg veel beter. Vlak voor de rust kregen we enkele goede kansen om te scoren. Als je dan met 1-0 de rust ingaat, is de wedstrijd gelopen."

In de tweede helft liep Anderlecht zich vast op de defensie. "Zulte Waregem had het goed neergezet, daardoor was er weinig ruimte voor ons. De momenten dat je kan scoren, moet je ook een beetje geluk hebben. Als je bovenin speelt zoals andere jaren maak je wel dat ene doelpunt. Zolang alles open is, moeten we ervoor blijven gaan. Dat gaan we ook doen, maar het is hard werken."

Plaats een reactie

TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 21:18
Jupla is juni nen anderen trainer... Who is next?
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
zondag 10 februari 2019 om 21:31
Vraag is wie WIL nog komen?
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
zondag 10 februari 2019 om 21:24
Het is vijf NA twaalf....
Vind ik leuk
Dirk H +3403
zondag 10 februari 2019 om 21:25
Als je een (tweedehands)puzzel krijgt kunnen er wel eens stukskes ontbreken
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:25]
Vind ik leuk
w-b forever +1385
zondag 10 februari 2019 om 21:31
Vercauteren heeft al meermaals bewezen een goeie coach te zijn en kent het huis van binnen en buiten.Dan kan een mens zich toch niet voorstellen waarom men voor een rutten kiest en die nog nauwelijks prijzen heeft gepakt.
Vind ik leuk
Bonanza +1007
zondag 10 februari 2019 om 21:40
De kansen van Zjul hadden er.toch in gemoeten? Of toch minstens 1tje. Ligt dit aan trainer?.Tja,.mss een beetje wel. Zjul is geen 10. Laat Verschaeren daar gezellig voetballen en geef die een technisch sterke speler ter ondersteuning. In slotkwartier beter Amuzu gebracht met zijn snelheid maar we hebben niemand die een goal kan maken. Toch een supergroot probleem. En Kara...tja...komt dat nog wel goed?

Ik zou Rutten toch graag een kans geven,hoor, tegen Standard was de eerste helft best in orde. Alleen spijtig dat men geen spits gehaald heeft, dat was meer nodig dan Bolasie.
Vind ik leuk
polle1 +383
zondag 10 februari 2019 om 22:05
verschaeren op de 10 en zulj op de 8 en op de 6 kayembe
Vind ik leuk
Patfey +6226
maandag 11 februari 2019 om 09:46
Zeg ik ook al een tijdje😉
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:52
Toch nog een " goed weekend" voor Anderlecht?Gent verliest
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 21:52
Toch een positieve noot van de avond : Gent laat de 3 punten thuis liggen tegen Moeskroen !!!!
Vind ik leuk
Toca +47891
zondag 10 februari 2019 om 21:55
We staan terug op plaats 6 😁😁
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:18
Winaar vant weekend 😊😊
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
zondag 10 februari 2019 om 21:58
WIJ moeten winnen al de rest is een doekje voor het bloeden.
We zijn laag gevallen als ploeg (en als supporters) dat we ons moeten optrekken aan het verlies van anderen, terwijl we zelf alweer een belabberde prestatie op de mat leggen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:15]
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 03:47
Zet die plaat eindelijk eens af trop
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
maandag 11 februari 2019 om 06:04
hoelang gaan de 'optimisten'
lees : diegenen die het niet willen zien dat het schip zinkende is, hùn zelfde plaatje nog blijven draaien:
- Anderlecht haalt altijd top zes
- geef ze tijd ( spelers & bestuur)
- onze ploeg komt steeds terug enz... enz
Wat die laatste opmerking betreft: ons fiere Anderlecht heeft NOOIT zo diep gezeten, we kunnen echt niet weten of ze dit te boven komen, alleen maar hopen.
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 13:53
Tja ge kunt ook stellen, hoelang gaan de pessimisten nodig hebben om te beseffen, dat een overname niet te onderschatten valt? Dat ze de geschiedenis van hun eigen ploeg blijkbaar nie deftig kennen. Wat weten die pessimisten eigenlijk wat geduld inhoud? neen, want hun tenen krullen als ze eens 2 jaar geen kampioen spelen. Rsca nog nooit zo diep gezeten , lol. We missen ocharme een 2de titel op rij, dit is tig aantal keren al gebeurd. Van de laatste 2 decennia mogen we nog steeds zeggen, dat we de leading club in belgie waren. Dat was in de jaren 70 wel een beetje anders. 2 nationale titels in 10 jaar, overvleugeld door club en standard. Al die pessimistische praat, ik moet daar es goed mee lachen ja
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
maandag 11 februari 2019 om 14:44
GROEN lachen zal je bedoelen.
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 15:19
Niet echt neen, ik wist van te voren dat dit seizoen niks zou worden. Iedereen heeft altijd de mond vol over de VDS en Mister Michel periode. Wat iedereen vergeet is dat die Rsca ook overgenomen hebben, en hoe toen ook jaren mager was, om later dan terecht pluimen in hun kont te krijgen. De eerste jaren onder VDS waren ook slap en mager. Zegt gewoon veel over de personen die dachten dat het op 1...2...3 ging loslopen, in mijn ogen vrij naief
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 15:19]
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
maandag 11 februari 2019 om 15:31
PS :de jaren 70 ( raar jullie steigeren als men naar het roemrijke verleden durft verwijzen ,maar grijpen er graag naar terug als jullie menen te scoren, benadruk hier menen) waren al bij al nog zo dramatisch niet hoor: naast 2 landstitels, 4 Belgische cups, 4 Europabeker finales, waarvan er 2 werden gewonnen + 2 supercups. Hallo??? Graag bij je argumentatie alle materiaal gebruiken aub. komt aardig in de buurt van geschiedenis vervalsing.
....en hier laat ik het bij, wat dit betreft
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
maandag 11 februari 2019 om 19:29
lol, als je heel het verhaal wilt, dat staat hier al . we hebben er vorig week over gehad, en daar had ik het over de jaren 60, 70, 80 , enfin alle deccennia zijn de revu gepasseerd. Wat blijkt. de jaren 70 kwam er in verhouding als het kleinere broertje uit. Opeens is 2 titels op 10 jaar geen ramp. Brugge was gewoon beter.we hebben aub 6 titels op rij gemist. (brugge 4 titels en 2 keer 2de na standard) tel daar nog een ECI finale bij, en nog eens een Kwartfinale , en nog een finale van EC2. dan lag je als concurrende belgische club duidelijk onder. Geen schande om dat gewoon toe te geven. nu zitten we hier moord en brand te schreeuwen. Alsof rsca nooit eens een rampjaar kan meemaken.

Europees voetbal was vroeger in verhouding veel minder lastig om resultaat neer te zetten. Geen reekshoofd bescherming, rechtstreekse eliminatie, geen scheefgetrokken budgetten door buitensporige tv contracten, het bosman arrest etc. Dat belgische clubs europees niet meer zo competitief zijn is logisch door de nieuwe opzet en dat die tv contracten bij vele G5 competities van die aard zijn, dat die op zichzelf al meer inkomsten binnenbrengen, dat het compleet budget van belgische topclubs. Hoe wil je dan nog effectief concurrentieel zijn. Dat lukt gewoon niet meer voor een competitie zoals de onze. Das puur een geldkwestie geworden. En ligt dus niet aan rsca, brugge, genk, maar gewoon aan een gebrek aan inkomsten die wij hier niet kunnen genereren , die in andere landen gewoon in de schoot geworpen wordt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 19:45]
Vind ik leuk
Marcenkie +159
zondag 10 februari 2019 om 21:56
Rutten verdient de overwinning???? Jongens toch.....in zo'n match moet ge de tegenstander wegdrukken....ge moet winnen....wintermercato....gebuisd... Spagaat... 10 op 10.....grasmat...gebuisd....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:43
Als, als, als...... Heb ik nog van een Rutten gehoord.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:30
Tja als je Milic verkiest boven Cobbaut ...of was deze laatste gekwetst...Om dan nog maar te zwijgen van onze nieuwe fantastische aanwinsten...