Rutten weet al welke richting hij uit wil: Dat is momenteel het belangrijkste

Rutten weet al welke richting hij uit wil: "Dat is momenteel het belangrijkste"

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 23:09wo 09-01-2019 om 23:09

Kersvers Anderlecht-trainer Fred Rutten stond dinsdag voor het eerst op het oefenveld bij RSC Anderlecht tijdens de winterstage van de club in San Pedro del Pinatar. In een interview op de clubwebsite vertelde de Nederlander welke richting hij uit wil.

"We hebben nog niet al te veel gedaan, maar mijn eerste indruk is positief. Aan het einde van de week zal ik goed de balans kunnen opmaken. Dan kan ik, samen met andere mensen, daarover beslissen", aldus Rutten, die wel al weet welk type voetbal hij wil brengen bij paars-wit.

"Voetbal dat in ieder geval winst oplevert. De drie punten zijn voor ons op dit moment het allerbelangrijkste. Ik hou ervan om mijn ploeg in een 4-3-3-systeem te laten spelen. Maar de keuze van de formatie waarin we gaan spelen, hangt ook af van het spelerspotentieel. In functie daarvan maak ik de keuze", besloot Rutten.

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 23:20
RSCA fans weten ook welke richting ze uit willen:
The Only Way Is Up Fred!
Vind ik leuk
Bart Joos +1507
woensdag 9 januari 2019 om 23:26
Als er niet snel resultaten volgen ken ik ook de richting; exit
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:37
Zonder versterking mag je spelen hoe je wil, in het systeem dat je wil, je zal punten verliezen met deze niet goed uitgebalanceerde en vrij onervaren kern. Ik vind dat te veel jongeren niet goed is (al zie ik wel graag jonge beloftevolle spelers spelen), want ze laten steken vallen. En spelers als Morioka, Milic, Makarenko, Dimata, enzovoort enzovoort, die weten niet wat het is om wekelijks te presteren bij een topploeg en telkens de drie punten te pakken, op dan kampioen te spelen. Wie van de spelers heeft er al een landstitel op zijn palmares staan als basisspeler in eerste klasse? Veel zullen het er niet zijn. Enfin, er is de laatste weken alvast iets veranderd aan de omkadering en dat is wel toe te juichen. Het resultaat moet in de toekomst op het veld zichtbaar zijn.
Vind ik leuk
Brubru +4013
donderdag 10 januari 2019 om 01:13
Spelers die bij Anderlecht terechtkomen verliezen sowieso een groot deel van hun kunnen en dat is al jaren zo.
(Kums, Stanciu, Dendoncker vorig jaar, Hanni, Morioka, etc. etc. Dan kan geen toeval (meer) zijn.
Misschien kunnen ze zich eens afvragen hoe dat komt.
Vind ik leuk
Patfey +6002
donderdag 10 januari 2019 om 04:36
Dendoncker was al jaren bij Anderlecht
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:40
De eerste wedstrijd winnen tegen en op Gent, anders uit de top 6. Die richting willen we niet!!!
Vind ik leuk
freeman +12747
donderdag 10 januari 2019 om 00:11
Zit er wel lekker aan te komen !
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
donderdag 10 januari 2019 om 00:36
gebeurd niet, snap niet goed waarom iedereen dat verwacht.
Vind ik leuk
Patfey +6002
donderdag 10 januari 2019 om 04:37
Et juiste woord is “hoopt” en dan begrijp je het wel zeker😉?
Vind ik leuk
Bart Joos +1507
donderdag 10 januari 2019 om 06:55
Neen, zo zijn we echt niet. De begrippen hoop en RSCA in eenzelfde zin , geef toe, ze gaan dit seizoen niet echt samen maar alles is nog steeds mogelijk.
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
donderdag 10 januari 2019 om 13:24
Weet ik, was gewoon benieuwd wat voor 'argumenten' we te horen zouden krijgen :D
Vind ik leuk
Boerken +7576
donderdag 10 januari 2019 om 08:14
Twordt toch triki hoor, ik zou er geen geld op zetten
Vind ik leuk
Toca +44375
donderdag 10 januari 2019 om 08:53
Tuurlijk komt het goed, alles was immers de schuld van Hein. Nu die weg is, gaan we alles kapot spelen :-)
Vind ik leuk
Boerken +7576
donderdag 10 januari 2019 om 09:34
De geest van Hein zal er nog zijn👻
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 15:36
omdat ze akelig veeeel dichter bij plaats 7 staan dan bij de top, misschien?
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
donderdag 10 januari 2019 om 16:15
Rsca valt nooit uit de top 6 never. Wie dat geloofd moet maar snel inzetten op Unibet en aanverwante sites
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:11
straffe uitspraak die jammer genoeg nergens op gebaseerd is..
Hoop dat je gelijk krijgt, zal er je aan herinneren
mocht dit niet zo zijn
enkele vb van straffe uitspraken uit het echte leven.: Trump wordt nooooit president of nog: Britten kiezen nooooit voor Brexit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
donderdag 10 januari 2019 om 17:26
mijn straffe uitspraken valt in het niks met je vergelijkingen. Enfin, Rsca buiten de top 6 , das van voren de oorlog, toen andere brusselse clubs nog de plak zwaaiden. Niks straf aan mijn uitspraak vind ik. Ik vind rsca speelt po 2 een veel straffere uitspraak eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:29
ok, ben ook supporter in hart en nieren maar sluit mijn ogen niet voor wat reeds jaren aan de gang is en nu dreigt te escaleren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:33]
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
donderdag 10 januari 2019 om 17:39
ik sluit mijn ogen daar ook nie voor, je hebt van die fanatiekelingen die nog in de titel geloven. dat weet je ook. Terwijl dat praktisch tegen het belachelijke grenst. Aan de andere kant, dit is mss het zwakste rsca in decennia lang, en nog staan we in die top 5. Waarom zouden we dan gaan panikeren van , oeie oeie ze gaan eruit vallen.

Wat ook speelt is, nieuwe trainer, nieuwe moed, sommige kunnen vertrouwen terug opdoen, en trebel komt terug. scheelt een slok op de borrel. Neen geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat rsca po 1 niet speelt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 18:47]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:43
genoteerd . zal het je helpen herinneren. en 'k zou er toch geen Euro durven op verwedden hoor! kijk, ga mij een borrel nemen, op de goede afloop
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
donderdag 10 januari 2019 om 17:46
Ik heb dat dus wel al gedaan :P, en laat hem smaken ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 17:46]
Vind ik leuk
Gimini +893
woensdag 9 januari 2019 om 23:46
Hij zal het moeten doen zonder versterking vrees ik , er wordt veel geschreven en rond de pot gedraaid , geen goed teken. Zal erom gaan het seizoen af te maken met de wapens die hij heeft, er zoveel mogelijk uithalen . Dat kan Fredje wel.
Vind ik leuk
Kess +286
donderdag 10 januari 2019 om 03:32
Zelfs guardiola of klopp haalt met deze kern play off 1 niet .
Veruit de slechtste kern ooit in de geschiedenis van Anderlecht
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:45
kern is inderdaad beperkt in kwaliteit , maar toch moet er m.i iets meer uit te halen zijn.
Vind ik leuk
Kess +286
donderdag 10 januari 2019 om 20:14
Inderdaad maar het Is toch te gek voor woorden dat Anderlecht moet knokken voor de 1ste 6 ? De ambitie ligt 5 plaatsen te laag , Anderlecht moet ALTIJD voor de titel gaan . De slogan “iedereen is bang van Anderlecht “ is dan ook al ververleden tijd .
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 20:20
volkomen mee eens en hopelijk is het geen VOLTOOID verleden tijd.
'k weet het je moet je ploeg blijven steunen, niet zwartkijken enz.. enz..
maar de aftakeling is echt al een aantal jaren aan de gang en zie echt nog geen omkeer. Misschien nu met alle ... aanwinsten
Vind ik leuk
Heppen1J +496
donderdag 10 januari 2019 om 18:26
ze zijn al jaren de fans van anderlecht zand.in de ogen aan een strooien zen hebben gevraagd wat ze wouwen er hebben zeen gekregen een wanbeleid
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws