Straffe uitspraak: Kaminski is gewoon beter dan Kalinic

Straffe uitspraak: "Kaminski is gewoon beter dan Kalinic"

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 16:45wo 09-01-2019 om 16:45

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 16:45wo 09-01-2019 om 16:45

KAA Gent heeft een nieuwe keeper binnengehaald: Thomas Kaminski moet Lovre Kalinic doen vergeten. Volgens zijn voormalige keeperstrainer Eric Deleu wordt dat allesbehalve een probleem voor Kaminski.

"Thomas is gewoon beter dan Kalinic, en niet alleen met zijn voeten", valt Deleu met de deur in huis. "Hij is intussen geëvolueerd tot een keeper die ook hoog mee kan voetballen, die alert is en kan anticiperen op diepteballen. Daar kan hij nóg op verbeteren, maar ook op dat vlak steekt hij nu al boven Kalinic uit. Het zijn kwaliteiten die het dominante voetbal van AA Gent vereisen", verklaart hij bij Sport/Voetbalmagazine.

Deleu is blij dat Kaminski deze stap zet. "Thomas is een toptalent dat bij Anderlecht altijd de opvolger van Silvio Proto had moeten zijn, maar door omstandigheden is dat dus niet doorgegaan. Nu hij 26 is, is hij in allerlei situaties wat rustiger geworden. Zijn beste jaren moeten nu komen. Het moeilijke in een topclub is dat je de weinige ballen die je krijgt moet pakken, maar daar is hij zeker klaar voor."

Poll

Wie is de beste van de twee?

(334 stemmen)

Plaats een reactie

GILLEMANS +452
woensdag 9 januari 2019 om 17:12
Als je de eerste keeper van de nationale ploeg Kroatie bent zegt dat toch veel denk ik. Voor mij komt Kaminski tot nog niet aan de toppen van Kalinic.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:47
Niet Kalinic maar Subasic is eerste doelman van Kroatië, maar Kalinic is uiteraard beter dan Kaminski.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:50
Kalinic is na het wk eerste keeper geworden. Subasic is gestopt bij kroatie
Vind ik leuk
GILLEMANS +452
woensdag 9 januari 2019 om 19:30
Dacht ik ook
Vind ik leuk
RSCA 35 +411
woensdag 9 januari 2019 om 19:59
Jan Andries ne sait vraiment pas grand chose au football
L'emblème de Barcelone est une honte
Vind ik leuk
12a34b +1277
woensdag 9 januari 2019 om 20:35
VP doe hier iets aan aub
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 06:23
Ik weet veel over voetbal dan je denkt. Jullie laatste Europese prijs dateert in 83, waarschijnlijk was jij nog niet geboren of liep je nog met een pamper. Wat betreft Barcelona daar wordt het echte champagne voetbal gespeeld en niet in Brussel, Mon ami.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:37
Ik vind dat Kaminski altijd maar liet vallen dat hij niet op de bank wil zitten en enkel wil spelen, spelen en spelen. Omdat hij het geduld niet had om zijn kans af te wachten en zich niet kon verzoenen als bankzitter is het bij Anderlecht niet gelukt (denk ik).
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19119
woensdag 9 januari 2019 om 17:37
Dat is er wel over. Kalinic schat ik toch een pak hoger in.
Vind ik leuk
Geofpurple +6652
woensdag 9 januari 2019 om 18:02
Overdrijven is ook weer tot kunst verheven. Kaminiski is goed, maar hem beter dan Kalinic noemen grenst aan het belachelijke.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1368
woensdag 9 januari 2019 om 19:14
Beter als kalinic en Gent een topclub .....Da is niet meer met spek schieten , maar met heel varkens smijten 😂😂😂
Vind ik leuk
GILOT +43
woensdag 9 januari 2019 om 19:28
Zegt de boer...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 23:54
Boeren hebben nog altijd meer verstand dan eenden xp die kwekkers toch
Vind ik leuk
Zina +40
donderdag 17 januari 2019 om 18:52
Blijf op u boerderij. Jammer dat al die boeren in het mooie Gent blijven hangen, waarschijnlijk omdat jullie scholen zo goed zijn Haha. Ze studeren liever hier, spreek niet van verstand aub.
Vind ik leuk
Xynix +1045
woensdag 9 januari 2019 om 19:04
Het zijn allebei goede doelmannen, maar de Kalinic van vorig seizoen had een surplus aan presence.
Vind ik leuk
Geertkeano +501
woensdag 9 januari 2019 om 19:41
als kalinic zo goed was zat hij nu nie in de engelse 2 klasse
Vind ik leuk
Daring +80