'Belgische topclub wil RSC Anderlecht en KAA Gent te snel af zijn voor Benavente'

'Belgische topclub wil RSC Anderlecht en KAA Gent te snel af zijn voor Benavente'

Gepubliceerd: woensdag 2 januari 2019 om 10:32wo 02-01-2019 om 10:32

Heel wat clubs willen zich deze wintermercato gaan versterken. Doorgaans worden spelers uit het buitenland gehaald, maar ook uit onze eigen competitie zijn jongens in beeld. Christian Benavente is zo iemand. De Peruviaan mag een nieuwe naam toevoegen aan het lijstje geïnteresseerden.

De spelmaker was al in beeld bij RSC Anderlecht en KAA Gent, maar het lokale Libero meldt nu dat ook Racing Genk Benavente op de radar staan heeft. De Limburgers kijken uit naar een back-up voor Alejandro Pozuelo, al kan dat binnenkort eveneens een opvolger zijn, want de Spanjaard kan door een clausule vertrekken voor acht miljoen euro.

De spelmaker van Sporting Charleroi zal echter niet voor een appel en een ei het Zwarte Land verlaten. De Carolo's mikken op een transfersom van ruim vijf miljoen euro. Afwachten of een Belgische topclub dat bedrag op tafel zal willen liggen. Genk staat bijvoorbeeld al op het punt om Casper de Norre vast te leggen voor vier miljoen euro.

Poll

Waar zou hij het best passen?

(803 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 2 januari 2019 om 10:57
De Norre, Borges en Benavente, ziet er mooi uit. Iedereen die dacht dat Genk verzwakt uit wintermercato zou komen, gaat het mooi mis hebben. Genk maakt ambities duidelijk en wil nog op 2 fronten vol meegaan.
Vind ik leuk
12a34b +1277
woensdag 2 januari 2019 om 11:00
Jij doet al alsof Benavente binnen is.
Vind ik leuk
Rune1891 +6378
woensdag 2 januari 2019 om 11:18
Hij doet al een tijdje alsof die titel ook al binnen is
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
woensdag 2 januari 2019 om 11:22
Hoop doet leven 😁
Vind ik leuk
Quizmaster +740
woensdag 2 januari 2019 om 12:28
Hopen mag eh ;-)
Vind ik leuk
12a34b +1277
woensdag 2 januari 2019 om 11:49
True😂
Vind ik leuk
K1908 +2405
woensdag 2 januari 2019 om 12:37
Wacht nu maar gewoon even af..
Vind ik leuk
Geofpurple +6653
woensdag 2 januari 2019 om 12:47
En wie vertelde dat dan allemaal ? Iedereen weet ze die ploeg gingen samen houden. Niks nieuws onder de zon
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19119
woensdag 2 januari 2019 om 11:02
Bij Genk zou die wel aarden, daar laten anderen je beter spelen.
Vind ik leuk
GT8 +713
woensdag 2 januari 2019 om 11:05
Kan nog van grote waarde zijn, Ndongala en Paintsil nog net ondermaats. Zhegrova moet ook nog stappen zetten..
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19119
woensdag 2 januari 2019 om 11:08
Zeker! En in het begin vooral als back-up voor Pozuelo, om vanaf volgend seizoen te knallen.
Vind ik leuk
FcRazor +1619
woensdag 2 januari 2019 om 11:07
Ik heb nog twijfels bij hem, vind het trouwens ook veel geld. Langs de andere kant, is er in belgie iets beter...
Vind ik leuk
AzEz86 +7355
woensdag 2 januari 2019 om 11:18
jawel hoor, alleen zitten die al bij Genk...
Vind ik leuk
FcRazor +1619
woensdag 2 januari 2019 om 11:37
Ik laat Genk, brugge en standard buiten beschouwing. Anderlecht jan bij geen van de drie terecht net zoals zij niet bij anderlecht terecht kunnen om de betere spelers weg te halen.
Je hebt wel gelijk dat er momenteel al sommigen bij genk rond lopen.
Vind ik leuk
Marcus_A +2102
woensdag 2 januari 2019 om 11:24
Heb ook mijn twijfels of hij goede vervanger zou zijn...heb hem niet uitgebreid gevolgd bij zijn huidige team....
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 13:28
De vervanger van pozzo wordt heynen denk ik. Kan zowel offensieve als verdedigende middenvelder spelen. Geweldig talent die jongen.
Vind ik leuk
THOR4ever +3054
woensdag 2 januari 2019 om 14:08
Denk dat hij wel niet kan brengen wat Pozu brengt, maar een middenveld met zowel Heynen als Wouters (achter hem) zou mijn steun wel krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 14:22
Belangrijkste is dat malynovski en maehle blijven.Voor mij de 2 belangrijkste spelers van Genk. Hoop dat Wouters nog eens een kans krijgt want goede speker met de juiste nentaliteit
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 17:59
Vind het ook erg voor Wouters.Vorig seizoen al mooie dingen laten zien. Is nu één van de slachtoffers van het Genkse succes. Mits nog wat geduld en hard blijven werken, basisspeler voor de toekomst.
Vind ik leuk
woensdag 2 januari 2019 om 21:51
Hij heeft goede afwisselend met minder goede matchen gespeeld, dus zo constant is hij ook niet geweest. Uiteraard zijn er voetbal analfabeten die denken dat hij het ooit zal schoppen bij een Europese topploeg, bij deze zeg ik neen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws