Buitenlandse media zien Rode Duivels afgaan: 'Dolende Belgen, pijnlijke aftocht'

    Buitenlandse media zien Rode Duivels afgaan: 'Dolende Belgen, pijnlijke aftocht'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 23:50zo 18-11-2018 om 23:50

    Ook in het buitenland kwam de nederlaag van de Rode Duivels als een zware klap aan. Niemand had de 5-2 verwacht. Dit is wat men in het buitenland schreef over de nederlaag.

    Bij Voetbal International kopt men 'Wonder van Luzern wordt het Belgisch Waterloo'. De Zwitsers kregen heel wat lof met de 'ongekende comeback' en verder zag het Nederlandse medium een 'pijnlijke aftocht van de Rode Duivels'. De Telegraaf omschreef de Rode Duivels dan weer als 'dolende Belgen'.

    Het Franse L'Equipe gaf Seferovic heel wat lof. De Zwitser was dan ook de eerste speler sinds 1986 die een hattrick kon scoren tegen onze Rode Duivels. Volgens Voetbal Inside kregen de Rode Duivels ook 'een pak slaag' van Zwitserland. NOS gaf het volgende aan: 'De Rode Duivels dacht al klaar te zijn na de vroege goals.' De 5-2 verklaart het door 'het ingezakte België'.

    BBC zag een België dat onder de indruk was de Zwitserland. 'Seferovic scoorde een hattrick voor Zwitserland na een bijna niet te geloven comeback.' Volgens het Italiaanse Gazetta Dello Sport werden de Rode Duivels ook 'overweldigd door een sterk Zwitserland.'

    Lees meer over:Rode Duivels

    Plaats een reactie

    Frefke +895
    zondag 18 november 2018 om 23:57
    Allez, het is aan onze beurt om eens in ons blootje te worden gezet.
    Laat ze ervan genieten. We komen sterker terug, is een must !
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:09
    Sterker? Dit is het begin van het einde ja. Het WK was de laatste kans op winst, vanaf nu gaat het alleen maar bergaf en zullen we binnen 5 jaar al content zijn dat we ons voor een toernooi kwalificeren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:28
    Groot praat
    Maar omdat jullie succes bijna konden ruiken zal de stank van de neergang nog harder op jullie tere neusjes indringen
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3846
    maandag 19 november 2018 om 06:37
    Wat is jouw probleem eigenlijk? Ga je echt overal lopen stoken? En dan straks verwonderd zijn dat je beledigingen naar je kop krijgt zeker? Lekker stoer doen online, om maar zeker irl niks op je tere neusje te krijgen...
    Vind ik leuk
    CZNK +302
    maandag 19 november 2018 om 01:05
    Shit happens. Kan gebeuren, aanvallend zit het nog goed voor komende toernooien maar verdedigend vrees ik ervoor..
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 03:07]
    Vind ik leuk
    Vancamp +133
    maandag 19 november 2018 om 01:51
    Geen middenveld en trainer die laat begaan.
    Vind ik leuk
    strat2 +477
    maandag 19 november 2018 om 06:28
    Martinez en zijn (niet) lieverdje(s). Jammer.
    Tielemans in?????
    Bats out?????
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 06:30]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10554