Anderlecht mag Kums bedanken, AA Gent eindigt met negen man

    Anderlecht mag Kums bedanken, AA Gent eindigt met negen man

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 16:15zo 11-11-2018 om 16:15

    Anderlecht heeft de topper tegen KAA Gent tot een goed einde gebracht. Het won thuis met 2-0 en mag daar vooral Sven Kums voor bedanken.

    Voor Anderlecht was het bijzonder snel bingo. Kums werkte al na amper vier minuten een vrijschop binnen. AA Gent stak pas na een kwartier de neus aan het venster, maar Limbombe stuitte na een knappe combinatie op doelman Didillon.

    Anderlecht leek helemaal op rozen te zitten toen Verstraete op aangeven van de VAR rood kreeg voor een zware overtreding op Dauda. Net dan stond Gent echter op. Tsjakvetadze, Jaremtsjoek én Esiti faalden evenwel voor de goal en de 1-0 bleef op het bord.

    Moedig Gent zakt nog in
    Met zijn tienen bleven de bezoekers ook in de tweede helft vechten. Jaremtsjoek trapte een unieke kans over. De thuisfans begonnen te morren vanwege het matige spel, maar net toen stond Kums weer op. Na een counter kon hij scoren met een welgemikt afstandsschot. 2-0 en boeken toe dus voor Gent. Ook Plastun kreeg in de slotfase nog rood.

    Anderlecht komt nu zowaar op amper één punt van rivaal Club Brugge én Antwerp. AA Gent blijft op de zesde plaats staan.

    Plaats een reactie

    Zetterberg +10614
    zondag 11 november 2018 om 16:26
    Was nog niet overtuigend, zeker eerste stuk tweede helft te weinig drive naar voren! Wel leuk om te zien dat kums zijn goede lijn blijft doortrekken!
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    zondag 11 november 2018 om 16:27
    Vond dat het mee viel van beide ploegen. Schone goals van kums. Klasse
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 16:29
    Dat laatste wou ik ook zeggen. Toch wel geamuseerd in deze donkere periode. En terug gezellig dicht bij onze Brugse vrienden. 😁
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    zondag 11 november 2018 om 16:30
    Straf eigenlijk!
    Vind ik leuk
    Roach +2013
    zondag 11 november 2018 om 16:47
    Ik had op tv de indruk dat Gerkens werd uitgefloten toen hij op het veld kwam, was dat ook echt zo in het stadion?
    Vind ik leuk
    Mark90 +15
    zondag 11 november 2018 om 16:52
    Vanuit het stadion vond ik dit wel het geval
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 16:54
    Zeker en vast. Kan niks goed meer doen. Supporters noemen ze zich.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    zondag 11 november 2018 om 18:51
    Ja en dat gaat hem zeker niet helpen. Hij kan veel beter dan wat hij nu laat zien. Moest Anderlecht terug beginnen draaien, denk ik dat we ook een heel andere gerkens gaan zien.
    Vind ik leuk
    Kettos +2252
    maandag 12 november 2018 om 13:03
    Idd, een Gerkens die in de trubine zit...mooi zicht...
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:35
    Wat gaat dat worden als ze goed beginnen spelen ?
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 18:06
    Dat weet ik ook ni. Dat wordt k terug jong en zot denk ik. 🤣
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    zondag 11 november 2018 om 19:42
    Zot zin doe geen zeer. En miss ben je da al haha
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    zondag 11 november 2018 om 19:40
    Alle vrienden... haha. En ja. Brugge ook geen top. Ver van. Wat had ik gezeid in begin over titel... jullie doen mee. Spijtig genoeg haha
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 19:53
    Dat denk ik nog altijd niet eigenlijk. Nu uit stvv en dan thuis Genk. Dan kan de wereld er al helemaal anders uitzien. Maar brugge morst punten na de Europese matchen dus blijven we kortbij.
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    zondag 11 november 2018 om 20:19
    Ja maar toch. Dus jullie blijven hopen voor brugge Europees 😁. Ik vind Anderlecht al bij al niet slecht zoals jullie zeggen. Da komt jammer genoeg goed😪
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:35
    Wordt het niet stilaan tijd dat Kums eens iets laat zien ? Trouwens , dit was geen topper maar gewoon een match tussen 2 ploegen die vooral uitblinken door ondermaats tot slecht voetbal . En er is bij beiden nog heel veel werk aan de winkel om het een beetje meer op echt voetbal te laten lijken .
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    zondag 11 november 2018 om 16:53
    Niet te hoog van de toren blazen omdat genk nu een goed seizoen speelt. Een beetje op echt voetbal laten lijken?? Uitspraak is beetje overdreven. En Kums is al enkele weken beter aan het spelen.
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    zondag 11 november 2018 om 20:21
    Volledig juist. Genk krijgt ook zijn tikje nog...
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +431
    zondag 11 november 2018 om 16:29
    Zegt veel over Anderlecht vandaag: op eigen veld, tegen tien man, afwachtend spelen. Kums sleurt hen over de streep. Onze jongens hebben zich goed geweerd in de 2de helft. Ons scoringsprobleem wordt weer pijnlijk blootgelegd vandaag..
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 16:29
    Proficiat aan de Mauven! Een Kums die zoniet aan zijn beste wedstrijd bezig was bij Anderlecht vandaag.

    Heel zwakke eerste helft van ons. Voor de rest deden we het in de tweede helft niet onaardig met tien man, maar dan moet er wel één van de kansen omgezet worden in een goal. Yaremchuk en Limbombe samen hadden toch wel een kans of 4 om die gelijkmaker erin te schieten.

    Maar we onthouden de positieve punten. Een degelijke tweede helft met tien man en Plastun die rood pakt. Wat dus wil zeggen dat we die niet aan de aftrap zien de volgende match.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 16:31
    Wat een domme rode kaart eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 16:33
    Tja, met spelers als Plastun en Esiti mag je dat wel eens een keertje verwachten. Beetje zoals bij Vranjes bij jullie.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 16:38
    Ja verdediging van Gent was gene vette. We zullen bij elkaar geen verdedigers moeten halen. Rood voor verstraete was juist las ik hier van u en op de gentse Twitter account.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 16:41
    Zeker terecht! Hij was gewoon te laat, al was het zeker de intentie niet.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    zondag 11 november 2018 om 16:32
    Vond Gent in het begin van eerste en begin tweede helft niet zo slecht! Mooiste aanval in één tijd kwam voor mij van Gent, alleen leverde het zelfs geen kans op. Sommige halen daar het niveau niet, maar daar kennenwij ondertussen alles van..
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 16:38
    De mentaliteit in die eerste helft - opnieuw - stak mij enorm tegen. Domme fouten, spelers die het tempo eruit haalden, etc.. De tweede helft hebben ze het goed gedaan, tot die tweede goal van Kums viel. Dan was het over and out. Die kern moet gewoon eens goed doorgelicht worden. Het is zowel mentaliteit als kwaliteit..
    Vind ik leuk
    Brick +814
    zondag 11 november 2018 om 17:33
    Derijck???
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 17:41
    Als vervanger bedoel je?
    Vind ik leuk
    Brick +814
    zondag 11 november 2018 om 18:00
    Is goeie verdediger hoor
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 20:30
    Zeker beter dan die Plastun. Al blijft Bronn mijn favoriet..

    Asare - Rosted - Bronn - Souqet of Asare - Derijck - Bronn - Souqet zou het moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Brick +814
    zondag 11 november 2018 om 20:56
    Bronn en deryck centraal
    Vind ik leuk
    Brick +814
    zondag 11 november 2018 om 21:59
    En kvond het nog een aantrekkelijke topper, jammer dat verstraete jullie in de steek laat of jullie gingen op en over ons
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    maandag 12 november 2018 om 00:22
    Vooral Yaremchuk en Limbombe die onze kansen laten liggen hebben. Voor het overige hebben we een degelijke tweede helft gespeeld. Alleen zat die eerste helft mij als supporter wel dwars.
    Vind ik leuk
    9000 +400
    zondag 11 november 2018 om 18:29
    Ondermaats boeltje spelers loopt er rond zeg. Die Plastun is echt een houten klaas... yaremchuk is ook niet bepaald de man van 20 goals per seizoen. Esiti speelt maar is veel te beperkt. Flauwe bende. En dan een coach die tevreden is. Heel slecht werk geleverd in totaliteit wat betreft transfers. En Anderlecht... het wint maar daarmee is ook het meeste gezegd. Ik gebrijp ergens de fluitende fans want wat krijgen zij dezer dagen nog te zien, nog geen glansje van weleer.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 11 november 2018 om 20:36
    Heel veel werk aan de winkel voor beide ploegen. Dat is een feit dat zeker is. Onbegrijpelijk hoe ze bij sommige spelers geraakt zijn en er dan nog miljoenen voor neer te tellen..
    Vind ik leuk
    Genome +417
    zondag 11 november 2018 om 16:30
    Ondanks een lange tijd met een man minder was Gent niet de minder van Anderlecht, ze waren voetballend vaak de betere. Na de 2-0 was de match gespeeld en was Anderlecht de betere ploeg. Verliezen op Anderlecht is ook geen schande.

    Uiteraard een ideaal scenario voor Anderlecht vroeg op voorsprong en een vroege rode kaart voor de tegenstander heeft ze toch geholpen. Nu de heenronde er (bijna) op zit en ik iedere ploeg heb zien spelen, merk ik voorlopig weinig verschil tussen de topploegen (excl. Genk).

    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 11 november 2018 om 16:32
    Twas mooi om Kums nog eens op niveau te zien..
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    zondag 11 november 2018 om 16:34
    Is al een match of drie of vier...
    Mooie reactie van een waarschijnlijk teleurgestelde supporter!
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 11 november 2018 om 16:43
    Inderdaad, er moet serieus wat veranderen.
    Over onze nieuwe coach ik zie eigenlijk geen verandering tegenover vanderhage ze..
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 16:46
    Dat is toch dikwijls het geval hè. Het zit hem in de kern. Weinig trainerswissels brengen op termijn iets op.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    zondag 11 november 2018 om 16:54
    Ja da's waar.
    Ik vind het nogal jammer dat Vanderhage daar de dupe is van geworden.

    Ik ben er zeker van hij de zelfde resultaten zou gehaald hebben.

    Ik ben echt benieuwd naar januari.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 17:03
    Dan zijn we allebei benieuwd naar januari. 😉
    Vind ik leuk
    Lunam +1635
    zondag 11 november 2018 om 17:20
    Daarom ben ik content dat bestuur van Anderlecht nog niet geluisterd heeft naar het merendeel van de supporters nl trainer buiten, is wel één van de enige positieve beslissingen geweest , maar ik geef ze voordeel van de twijfel. Onderschatting kan gebeuren en liever Coucke dan één of andere sjeik.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    zondag 11 november 2018 om 17:29
    Ik geef hein ook al heel de tijd het voordeel van de twijfel. En voor mij ook liever een Belg dan een woestijn sjiek.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2687
    zondag 11 november 2018 om 18:28
    Ik ben blij dat Hein eindelijk heeft ingezien dat de 3-mans defensie op dit moment gewoon ni werkt. Andere opstelling past ook beter bij de kwaliteiten, of het gebrek aan, vd kern
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    zondag 11 november 2018 om 16:38
    Vond AA Gent zonder bal gewoon los zand.Zoveel ruimte dat er werd weggegeven.
    Vind ik leuk
    polle1 +280
    zondag 11 november 2018 om 16:39
    hij moet toch weeral nietsnut gerkens brengen in plaats van een andere aanvaller, die kan op het einde van de wedstrijd dimata alleen voor doel brengen en hij past in de voeten van gent ,dit kon zelfs een miniem
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:51
    Verdiende overwinning van Anderlecht. Veel meer maturiteit dan Gent, met twee terechte rode kaarten. En Gent (weer) als, als, als je uw kansen niet afmaakt, kan je niet winnen. En Dimata en Lambrechts, dat was ook geen geslaagd huwelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:09
    Na alle kritiek op Anderlecht en bewieroken van de rest, sluit Hein gewoon aan met zijn ploegske.
    Vind ik leuk
    purple +801
    zondag 11 november 2018 om 17:33
    en plots stonden we op 1 punt van de beste ploeg met de beste supporters...
    Vind ik leuk
    valere +372
    zondag 11 november 2018 om 17:37
    Hier komt Anderlecht zéér goed weg.
    Die kansen van Jaremtsjoek moeten er áltijd in!
    Speel zo tegen Genk,en je wordt getrakteerd op een pandoering van jewelste!
    Nu victorie gaan kraaien,en de concurrenten gaan jennen,zoals Hein wéér deed,is uit den boze,en komt als een boemerang terug.
    Enfin,Gent heeft in zijn eigen voet geschoten,en niet alleen met het missen van die opgelegde uitgespeelde kansen.De overtreding van Verstraete was donkerrood.Laat ons hopen dat het nu eindelijk eens gedaan is,met die verheerlijking van de pers voor die middelmatige voetballer.Die kan niks verkeerd doen,telkens die aan de bal is,gaan de superlatieven de lucht in..
    Je zou haast gaan denken dat er enkele Rolexen te verdienen zijn daarmee..De Bondscoach zat in de tribune,die zal wel genoeg gezien hebben van zijn onbegrijpelijke keuze...
    Vind ik leuk
    purple +801
    zondag 11 november 2018 om 19:13
    zie maar dat genk vandaag wint in moescroen...
    Vind ik leuk
    le swa +182