Schrijvers kon niet doorbreken bij KRC Genk: ‘Hij was gewoon beter’

    Schrijvers kon niet doorbreken bij KRC Genk: ‘Hij was gewoon beter’

    donderdag 8 november 2018 om 18:30

    Siebe Schrijvers kon nooit doorbreken bij KRC Genk. Inmiddels zit de aanvaller bij landskampioen Club Brugge. Jos Daerden geeft de reden waarom Schrijvers geen kansen kreeg.

    Pozuelo was een te grote concurrent voor Schrijvers, zo laat Daerden aan TVL Sportcafé weten. "Er is nooit twijfel over Siebe geweest, maar we zaten met Pozuelo. Dat kom je nu eenmaal eens tegen in je carrière, dat je iemand beter voor je hebt.”

    “Hij zag ook dat het moeilijk zou zijn om door te groeien. Het systeem bij Club Brugge is bovendien op zijn lijf geschreven, waar hij als tweede spits kan spelen", aldus Daerden.

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 18:45
    Om te kunnen doorbreken moet je spelen en voor te verbeteren ook. Omdat Pozuelo op dit moment beter is was het voor Siebe beter om te vertrekken. Siebe kan op termijn Pozuelo aan
    Vind ik leuk
    firedwarf +3141
    donderdag 8 november 2018 om 18:49
    Volgens mij is schrijvers toch een ander soort speler dan pozuelo en pastte hij gewoon niet in het systeem... Pozu is een klassieke 10 Schrijvers is meer een 9,5... echt een schaduwspits dat is pozu totaal niet...Scoort hij te weinig voor
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:52
    inderdaad maar in het systeem van Genk moest hij op de positie spelen
    Vind ik leuk
    L3690 +21
    donderdag 8 november 2018 om 20:14
    Als men de reacties op de mening van Jos Daerden leest, zou men sterk de indruk krijgen dat het zeer bekwame trainers en dus voetbalkenners zijn die het allemaal bij het juiste eind hebben.
    Is de mening van Jos Daerden niet meer dan een verbloemen van de flater om een talentvol jeugdproduct zo weg te sturen?
    Pozuela speelt in Genk toch niet als tweede spits en kon Clement dan niet een systeem in het leven roepen zodat Schrijvers wel een passende en op het lijf geschreven rol kon vervullen? Dat moet toch wel op dat niveau kunnen.
    Persoonlijk denk ik dat het verkasten van Schrijvers met andere parameters dan het sportieve is omkaderd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:40
    Schrijvers heeft bij Genk 3 jaar lang kansen gehad. In de spits te licht, achter de spitsen beter maar onregelmatig en gebareerd door pozzo. Daarna op de flank gezet en eerst gebaseerd door bailley en daarna door trossaerd. Heeft Genk hem dus kansen gegeven "ja" en hebben we spijt. Neem. In het verleden hebben we alleen spijt gehad dat 3 jeugdprodukten op 16 jaar onze club hebben verlaten en dat waren carrasco, origi en Dennis praet en met alle respect voor siebe. Dat was andere categorie.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +920
    donderdag 8 november 2018 om 21:28
    Schrijvers was bij Genk veel te kwak, won geen enkel duel en greep zijn kansen niet. Kan nochtans goed voetballen en hoop dat hij dit in Brugge zeker zal doen
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:39
    Vanaken is ook beter dan schrijvers, maar toch speelt hij, schrijvers is geen 10 in de oude zin van het woord voor een topclub, wel sterke afhangende spits/vrije middenvelder. Maar dan heb je een topper á la Wesley nodig. Een aanval op zíjn eigen die ruimte maakt voor creatieve opkomende middenvelders.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws