'Voorzitter van Waasland-Beveren moet toch stevige sanctie vrezen'

    'Voorzitter van Waasland-Beveren moet toch stevige sanctie vrezen'

    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:18

    Het onderzoek naar matchfixing loopt nog, maar de voorzitter van Waasland-Beveren geeft toe dat makelaar Dejan Veljkovic hem probeerde om te kopen.

    Zo komt aan het licht dat Veljkovic zeker één poging heeft ondernomen om de degradatiestrijd te beïnvloeden. De makelaar zou, na contacten met bepaalde bestuursleden bij KV Mechelen, hebben geprobeerd de wedstrijd tegen Waasland-Beveren te fixen. “Voor die match bood Veljkovic 200.000 euro”, geeft voorzitter Dirk Huyck toe.

    “Ik wilde daar niks mee te maken hebben”, voegt Huyck daar aan toe tegenover Het Laatste Nieuws. Ook Olivier Myny bekende al dat hij werd gevraagd niet voluit te gaan. Overigens heeft de advocaat van Veljkovic nog niet gereageerd op de beschuldigingen van Huyck. De voorzitter heeft echter meldingsplicht voor omkoping. Waasland-Beveren dreigt zo ook een sanctie te krijgen.

    Update 21.18 uur: Huyck lijkt alvast een stevige sanctie te moeten vrezen. Tenzij het verhaal uit de lucht is gegrepen, riskeert hij toch een zware boete én schorsing. Ongeacht of hij ook geld heeft aangenomen van Veljkovic of niet.

    Sporza meldt dat in het Bondsreglement namelijk een meldingsplicht is voor omkoping en poging tot omkoping. Er staan ook zware straffen op het niet nakomen van die meldingsplicht. Zo riskeert Huyck een schorsing van minimum één jaar en een boete van 125 tot 1250 euro.

    Plaats een reactie

    Verne +433
    zaterdag 20 oktober 2018 om 08:41
    Het federale parket heeft sterke aanwijzingen dat er sprake is van matchfixing.
    Waasland-Beveren riskeert verplichte degradatie, KV Mechelen zelfs een schrapping.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:42
    Indien dat zo is compleet terecht. Telt voor elke ploeg
    Vind ik leuk
    Kingambo +1682
    zondag 21 oktober 2018 om 00:55
    Niet te veel zeggen gij ...waar zijn al die miljoenen bij reconversie van de mijnen naartoe gegaan ..eind jaren 80 of nog nooit van Superclub en Gijselinkx gehoord zeker - Genk = OCMW van de Jupi L
    Vind ik leuk
    freejazz +1141
    zondag 21 oktober 2018 om 12:40
    Jouw onbeheerste haatgevoelens betreffende Genk beletten het jou om ofwel de echte waarheid onder de ogen te willen zien, ofwel om jouw verstand te gebruiken of iets te onthouden. Je volgt als een domme kip de anti-Genk geruchten (waarschijnlijk ontstaan uit de appelmoes hersenen van een bepaalde vogelsoort uit een Limburgse regio) die je ooit als klein kind hebt opgevangen en waarvan je toen nooit beseft hebt hoe de vork juist aan de steel zat. Ondanks dat hier al minstens 2 keer de ware toedracht van de feiten werd weergegeven (waar jij dan natuurlijk niet meer op repliceerde), kom je 30 jaar na de feiten hier nog steeds je fanatieke en vooral foutieve gif spuien.Je wil duidelijk de realiteit negeren om je kuddegeest verhalen als argument te kunnen gebruiken en alzo je gefrustreerde haat-gevoelens te kunnen blijven uiten. Quasi iedereen heb je hier tegen je gekregen, en dit omdat je het blijft nalaten om je als volwassen persoon te gedragen. Schelden en onbeschofte taal gebruiken, dat zijn jouw 'kwaliteiten', fatsoenlijk antwoorden met kennis van zaken, dat zal je steeds vreemd blijven. Ventjes die op 2 paarden blijven wedden, dat heeft nooit gedeugd.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1682
    zondag 21 oktober 2018 om 12:48
    Amaai ben onder de indruk, enkel hetgeen jij vertelt is de waarheid...heb het van dichtbij meegemaakt toen gij nog groen achter uw oren zag, blijkbaar nog niet zo lang geleden aan uw hautaine reactie te zien
    Vind ik leuk
    freejazz +1141
    zondag 21 oktober 2018 om 12:59
    Grapjas, ik ben waarschijnlijk een heel stuk ouder dan jij (al lang met pensioen). Maar vermits jij het van dichtbij hebt meegemaakt mag jij jouw versie van de feiten eens weergeven.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1682
    zondag 21 oktober 2018 om 13:14
    Hebt ge een uurtje ? Nee dank u want uit uw reactie blijk jij toch enkel de waarheid in pacht te hebben..ik verspil hier geen letter meer aan, geniet vooral van uw ploegske en uw pensioen
    Vind ik leuk
    freejazz +1141
    zondag 21 oktober 2018 om 13:27
    Jouw cliché-antwoord in zulke situaties. Telkens wanneer er eens iets zinnigs gevraagd wordt, moet je afhaken. Jammer. Toch nog een prettige dag.
    Vind ik leuk
    Filiep +148
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:20
    Hopelijk vinden ze alle schuldigen in verband met matchfixing zodat het voetbal terug de moeite wordt voor de kleine ploegen en dat we niet iedere keer moeten denken wat gebeurt er hier
    Vind ik leuk
    koalaM +245
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:54
    Schending van het geheim van het onderzoek. + WB en KV Mechelen zijn echt wel het topje van de ijsberg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 21:31
    Verne ge zijt een voos manneke meer is dat nie.
    Vind ik leuk
    Frefke +615
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:20
    Ai, grove straffen zie ik... 1 jaar schorsing en een boete van 125€. Zeg nu zijn ze streng zenne! Iemand die benaderd wordt om een matchfixing, zelf al weigert hij, heeft als plicht dit onmiddellijk openbaar te maken, Heeft hij klaarblijkelijk niet gedaan dus SCHULDIG over de ganse lijn. Schrappen en ja, Waasland Beveren ook straffen !
    Vind ik leuk
    SD +9369
    zaterdag 20 oktober 2018 om 22:25
    Dom van Huyck dat hij pas met die verklaring naar buiten komt. Hij zet zijn eigen persoon en de club in een slecht daglicht.
    Vind ik leuk
    9000 +336
    zondag 21 oktober 2018 om 08:03
    Je kan zeggen terechte schrapping, degradatie,... en daarin volg ik wel.
    Maar wat een drama voor al die trouwe fans die hiervan de dupe zijn.
    Vind ik leuk
    koalaM +245
    zondag 21 oktober 2018 om 10:19
    Meldingsplicht, allemaal goed en wel maar je moet ook de context zien he. Het gaat hier niet over Janneke en Mieke. Er zijn veel scenario's die kunnen gebeuren bij een melding. Mischien moeten we daar eens over nadenken ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws