Parket geeft informatie prijs: ''Veljkovic zette constructies op met 5 clubs''

    Parket geeft informatie prijs: ''Veljkovic zette constructies op met 5 clubs''

    donderdag 11 oktober 2018 om 15:33

    Het federaal parket heeft donderdagmiddag tijdens een persconferentie meer informatie naar buiten gebracht over Operatie 'Propere Handen'. Spelersmakelaar Dejan Veljkovic, centraal figuur in het hele schandaal, zou met vijf verschillende clubs dubieuze constructies hebben opgesteld.

    Volgens het parket gaat het om KV Mechelen, Racing Genk, Lokeren, Club Brugge en Standard. Velkjovic zou deals hebben gesloten om zichzelf en cliënten te verrijken. Dat deelde een persverantwoordelijke tijdens de persconferentie mee.

    "De Belgische spelersmakelaar D.V. (Dejan Velkjovic) zou meermaals constructies opgezet hebben in samenspraak met KV Mechelen, Racing Genk, Lokeren, Club Brugge en Standard om zichzelf verdoken commissielonen voor zijn activiteiten als makelaar uit te betalen en om spelers voor wie hij optreedt verdoken vergoedingen en verloningen te bezorgen'', klinkt het. 

    Plaats een reactie

    Rune1891 +2113
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:41
    Geen woord over leko, allee, zijn initialen, terwijl het net hem is die overal in Europa de voorpagina haalt...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:44
    Inderdaad, en samenspraak met Clubs ivm transfers en lonen wordt op VP gezegd maar tijdens persconferentie toch anders verwoord,dus nog steeds afwachten
    Vind ik leuk
    Toca +33132
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:45
    Maar wie was er bij Club dan wel op de hoogte als het in samenspraak was ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:47
    Er is niemand van bestuur verhoord en het woord samenspraak heb ik niet gehoord tijdens de persconf. .
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2113
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:48
    Het lijkt me moeilijk te geloven dat medewerkers van een club constructies gaan opzetten waarbij enkel de makelaar wordt verrijkt...
    Vind ik leuk
    Toca +33132
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:51
    Denk dat we het laatste nog niet gezien of gehoord hebben.
    En twijfel of we het fijne van de zaak ooit gaan weten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:44
    Geen woord over de Waalse clubs...zelfs geen huiszoekingen...
    Vind ik leuk
    mapolean +650
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:45
    Standard?
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +309
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    Standard is geen Waalse club?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14329
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:03
    Jawel, maar dat Moeskroen buiten de radar blijft, is voor mij onbegrijpelijk. De drie laatste jaren bepaalden zij de degradant..
    Vind ik leuk
    Blue-Blanc +309
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:42
    Als ze niks vinden ter bewijslast dan komen ze niet ver é. Ik geloof daar ook geen snars van hoe ze zich jaar na jaar blijven handhaven in 1a, maar het is nu zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:46
    Aah nee, Standard Luik bevindt zich in Vlaanderen? Laat het uit aub!!!!
    Vind ik leuk
    K1908 +569
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:48
    Ga ergens anders de communautaire toer op man, al helemaal als je ervoor moet liegen..
    Vind ik leuk
    Watcher +939
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:51
    Huiszoekingen ook bij Standard en charleroi
    Vind ik leuk
    Frefke +429
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:45
    Ziet ge waarom het zo goed gaat in Vlaanderen ? Schoemelaars dat zijn het !
    Vind ik leuk
    Kingambo +1326
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:44
    Waai, waai Brugge, Standard, Genk ...Schande voor het Belgisch voetbal !!
    Wat gaat Bartje nu zeggen..ik zeg het niet maar eigenlijk ga ik het toch zeggen ...foei, foei, foei BEDRIEGERS
    Brugge kan best met T)shirts in wit/zwarte strepen spelen ipv blauw/zwart
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:46]
    Vind ik leuk
    Elise +387
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:50
    Anderlecht volgt nog pipo. Er is nog ene makelaar Bayat in samenwerking met Van Holsbeek. Het feit is die makelaars een suprematie uitvoerden op vele Clubs en dito transfers
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    Ik zou niet te rap zijn met zwart en witte strepen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:54
    De hele top 5 heeft boter gegeten Standard mag ook in zwart witte strepen spelen
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:32
    Gene Antwerp! Gent is trouwens geen top meer beste...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:37
    En Antwerp is het nog niet en BTW is een matcg van Antwerp niet genoemd bij matchfixing
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:15
    remember forrest
    Vind ik leuk
    Kingambo +1326
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:22
    Was ook een schande maar dit is van dergelijke orde dat je serieus degout begint te krijgen van heel het voetbal !
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1563
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:56
    Moet van holsbeeck zijn
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    Kingambo +1326
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:05
    Nee waarom ? waar stuurt ge naartoe ? ben daar niet mee getrouwd zenne...en van Bayat weten dat die uiteraard sjoemelt, staat op zijn hoofd te lezen...maar laat u als supporter maar verder bedotten, mij niet geweten ...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:45
    Doen zoals ze in Italië met Juventus deden hè......
    Hahahaha
    Toch nog kampioen dan!!
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1072
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:48
    wat die oostblokker van een makelaar te doen heeft met Leko snap ik niet. De deals gebeuren tussen speler en makelaar, club krijgt minder, speler meer in zwart. Dat zijn dingen die gebeuren buiten de voetbalvelden, heeft niets met Club of Leko zelf te maken. Als jij manager bent van een bedrijf, maar geen financiele manager, dan zal je die dingen ook niet opvangen van hoeveel je werknemer werkelijk ontvangt... grappig dat in deze zaak idiote hersenloze rsca fans wijzen naar de 5-0 van fcb VS rsca.. deze zaak heeft niets met omkoperij te maken op het veld lmao. het draait om contracten en contractdeals buiten het voetbal, tssn oostblokspeler en oostblokmakelaar, waar geen Belg tssn komt.
    Vind ik leuk
    SD +8635
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:51
    Leko kreeg als trainer inspraak bij transfers, kreeg hij iets voor een goede beoordeling ?????
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:33
    Bij Lokeren mss nog...
    Vind ik leuk
    Kingambo +1326
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:56
    Ofwel gelooft gij nog in Sint-Niklaas ofwel valt uwe feestdag op 28 December...jongens toch leer lezen - er werden constructies opgezet tussen makelaars oa VD en 5 Belgische clubs ..gij gaat seffens beweren dat die clubs daar niet van op de hoogte waren ????? Qua naiviteit kan dat tellen !!
    Vind ik leuk
    Frefke +429
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:47
    Leko is ne Ijslander misschien ?
    Vind ik leuk
    Roach +1413
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:11
    Ik ben daarstraks nochtans een artikel tegengekomen waarin werd uitgelegd waarom Club-Anderlecht een rare match was. Bij beide ploegen stonden spelers van Veljkovic aan de aftrap en het online gokgedrag was op zijn minst bizar te noemen en de scheids van dienst was Bart Vertenten. De clubs hebben dan wel zelf geen schuld aan manipulatie en dergelijke, maar het is wel degelijk een match die de wenkbrauwen doet fronsen.
    Vind ik leuk
    SD +8635
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:49
    Het zijn vooral de makelaars, de scheidsrechters en KV Mechelen die geviseerd zijn. Voor KVM vrees ik een "super-degradatie" ... bij wie gaan ze nu de schuld schuiven ?
    Vind ik leuk
    Watcher +939
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:50
    Blijkbaar werd het gesjoemel geregeld buiten de clubs om
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:51
    Ik hoop dat de advocaten van de betrokkenen geen procedurefouten gaan inroepen om de beerput met de mantel der liefde weer dicht te doen
    Vind ik leuk
    Frefke +429
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:49
    Dat gaat nog komen, wacht maar...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:52
    Verwonderd me dat diene Veljkovic al weer vrij is als hoofdverdachte
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3670
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:53
    Pff, de voetbal wordt geviseerd. Als het allemaal even snel overwaait als de graaischandalen in de politiek is er weinig aan de hand. Al mag het voor mijn part allemaal goed uitgemest worden.
    Vind ik leuk
    Frefke +429
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:55
    Voetbal gevizeerd ? En wat schandalen zijn er al niet bovengekomen in het wielrennen, atletiek, zwemmen, zonder te spreken over gewichtheffen...
    Uitmesten die boel !
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:08
    Het zijn sloebers...opgekweekt in het voormalige Oostblok en het mIdden-oosten..en onbevreesd aan de vetpotten komen likken in het westen..

    Niet beducht om buiten de lijntjes te kleuren..en zelfs fors er buiten...

    Dit systeem dient afgeschaft en vervangen of door een Makelaarsstatuut met opleiding en forse waarborg of door een transparant veilingsysteem uitgewerkt door FIFA/UEFA waarbij alle transfers vanaf een bepaald bedrag then het licht gehouden worden door een ethische commisie onder ede...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:18
    Over eupen en moeskroen niks. Grote schande
    Vind ik leuk
    Heppen1J +48
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:27
    en verhaegen dat club anderlecht
    vorige seizoen hem doet na denken ik mag er niet aan denken
    en nu boeruim vander Haegen
    kijk en moei..Je in eigen winkel
    geraffineerde boeren knuppel

    van Brugge het moest anderelecHTC is zijn idioote zak
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:35
    Keep it clean please...
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:42
    Onze tegenstrevers Club Brugge en Standard komen in nauwe schoentjes te staan
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:50
    Ik denk op de juiste moment overgenomen door Coucke en hopelijk kan hij en zijn club niet gestraft worden voor fouten van zijn voorgangers
    Vind ik leuk
    reality +333
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:53
    Ben benieuwd wanneer de West- Vlaamse Ghelamco schrijver met zijn bevindingen naar buiten zal komen wat Jan Breydel betreft in deze zaak. Waarschijnlijk zal er helemaal niets verschijnen, zo kennen we hen het best.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Parket geeft informatie prijs: ''Veljkovic zette constructies op met 5 clubs''