Club doet me meer en meer denken aan Bayern München. Da's ook zo'n machine

    "Club doet me meer en meer denken aan Bayern München. Da's ook zo'n machine"

    Gepubliceerd: dinsdag 25 september 2018 om 08:37di 25-09-2018 om 08:37

    Waar het bij AA Gent en Anderlecht onrustig is, draait Club Brugge op volle toeren. Niels Poissonnier, Club Brugge-watcher bij Het Laatste Nieuws, denkt dat Blauw-Zwart een heel seizoen lang kan domineren. 

    Poissonnier ziet de kern namelijk sterker en sterker worden. Zo zijn Clinton Mata, Marvelous Nakamba en Emmanuel Dennis op de weg terug. ''Niets dat laat uitschijnen of ook maar doet vermoeden dat de dominantie van Club snel zal ophouden. Te meer omdat dit nog niet eens het beste Club is'', aldus Poissonnier.

    De journalist verwacht dat dit trio de regerend landskampioen nog naar een hoger niveau doet stijgen. ''Mata moet de komende maanden de vaste rechterflankverdediger worden - hij kent in principe zijn gelijke niet in deze kern. Nakamba komt er ook aan, Dennis moet nog constanter komen en van Rezaei mogen we, gezien zijn 5 miljoen euro, toch ook nog het één en ander verwachten? Ga er maar aanstaan, Anderlecht, Standard, AA Gent en Genk'', klinkt het.

    Bij Het Laatste Nieuws ziet men Club Brugge na twee maanden dan ook als de gedoodverfde favoriet voor het kampioenschap. "Club doet me meer en meer denken aan Bayern München. Da's ook zo'n machine." Het rijst bij Poissonnier zelfs de vraag of Club niet te weinig weerstand heeft. '''t Is in elk geval met hetzelfde sprekend gemak dat Club tegenwoordig loopt te voetballen en de overwinningen aan elkaar rijgt. Alsof het allemaal té eenvoudig is geworden..''

    Poll

    Krijgt Club concurrentie in de titelstrijd?

    (739 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rebel +1440
    dinsdag 25 september 2018 om 08:49
    Tegen Lokeren was het toch niet zo eenvoudig,98 min penalty ,tegen Anderlecht ook maar 2-1 met niet gegeven penalty,op Gent oké he René
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:06
    Ik denk dat er vele Jaloerse mensen zijn maar Club heeft zijne echte tanden nog niet laten zien .en van dat strafschop wij verdiende zeker 4 tal die wij niet kregen ok.en echte kaarten waar een speler die goed bezich was al maanden buiten strijd was dit moeten wij de danken hebben aan Standard.De mensen vergeten rap.wij moesten al vier punten voor staan als onze doelwachter niet in fout was geweest .En De Ref was niet in Antwerpen met al hun Beenhouwerij op het terrein De REF zat met een dik ei in zijn Gat deze dag.ik ben zeer tevreden dat ze verloren deze Wekend ok .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    Genome +421
    dinsdag 25 september 2018 om 09:45
    Tegen Moeskroen ging de keeper van de tegenpartij ook in de fout, anders was het daar ook 0-0.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    dinsdag 25 september 2018 om 10:10
    Als ge dan vergeet dat anderl daar 4 goals cadeau kreeg
    Van moeskroen daar wilt ge ni van weten zeker en waar haalt ge die 0-0 ik dacht 5-2 voor brugge kan mij vergissen kom juist uit verlof
    Vind ik leuk
    Genome +421
    dinsdag 25 september 2018 om 12:22
    Dat was tegen Eupen. Tegen Moeskroen werd het 0-1 met een doelpunt van Cools.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    dinsdag 25 september 2018 om 14:42
    Ok nog last van jet lag
    Vind ik leuk
    JanB +6167
    dinsdag 25 september 2018 om 09:50
    Best René
    Ik zou toch eens een cursus 'correct schrijven' volgen hoor
    Je zinsopbouw is een ware ramp
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    dinsdag 25 september 2018 om 10:33
    Dat is in zijn geval algemeen geweten en getolereerd. Het zorgt voor menig hilarisch moment af en toe.
    Wel jammer dat hij zijn signature verwaarloost: ok De Ref
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    dinsdag 25 september 2018 om 12:43
    Is niet relevant hier.
    Vind ik leuk
    Davyrsca +165
    dinsdag 25 september 2018 om 12:09
    Hoeveel penaltys moet je nog krijgen hoeveel zijn het er intussen oei de tel kwijt en van beenhouwerij gesproken kijk eerst eens in u eigen ploeg waar er goed met de elleboog gewerkt word en sorry man diene boer die 3 goals maakt moest eigenlijk geshorst zijn pure competisievervalsing noem ik da en vergelijken met bayern laat me niet lachen daar staan 5sterren op hun trui hoeveel bij prugge vertel het mij eens ok
    Vind ik leuk
    Zero123 +723
    dinsdag 25 september 2018 om 12:34
    En nu met punten en komma’s aub.🤯
    Vind ik leuk
    Davyrsca +165
    dinsdag 25 september 2018 om 14:06
    is da nodig kan je zonder ni lezen misschien
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    dinsdag 25 september 2018 om 09:12
    Juist, maar nu hebben ze wel hun draai gevonden. Er sluipt een zekere rust en sereniteit in hun spel dat daardoor efficiënt en krachtig wordt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:16
    Lokeren is dat een Cafe ploeg die met alles van achter speelde aja ik was vergeten dat ze een paar keer gevaarlijk waren hahahaha Bay Bay.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1501
    dinsdag 25 september 2018 om 08:57
    Brugge speelt 2-3 seizoenen goed en ze zijn opeens de Bayern van België... Genk zal zeker nog weerstand bieden en het is nog vroeg om de rest af te schrijven
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:00
    Idd. Vorig jaar was het zelfs op tijdens de play offs
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1501
    dinsdag 25 september 2018 om 09:02
    Ze spelen uiteraard goed dat valt niet te ontkennen maar om nu dit te zeggen..
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 25 september 2018 om 12:04
    Het is niet hetzelfde niveau ,maar de manier waarop.er gespeeld wordt.Dat is vergelijkbaar.
    Vind ik leuk
    Genome +421
    dinsdag 25 september 2018 om 09:47
    Het was al minder vanaf de winterstop. De goede wedstrijden van club waren nog op 1 hand te tellen.
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 25 september 2018 om 12:06
    Toch niet goed naar de matchen na nieuwjaar gekeken dan.Ok,het resultaat was minder ,maar de matchen zelf waren wel goed of soms beter dan voor nieuwjaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:01
    Idd. Vorig was het zelfs op tijdens de plat offs
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:59
    Stop met je zever journalisy. Mijn prono is dat Genk kampioen wordt
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:12
    Genk is niet slécht maar hebben veel minder kwaliteiten dan Club Brugge ok.want als er een paar uitvallen in het middenveld??? Dan wil ik het zien en het kannon stil valt wat dan ok .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    Rebel +1440
    dinsdag 25 september 2018 om 10:01
    René ,dit heet kwantiteit ,over kwaliteit valt te discussiëren ,oké
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 25 september 2018 om 12:08
    Wat en als telt niet ,De Loor.Kan evengoed bij ons het geval zijn.
    Vind ik leuk
    Minunten +350
    dinsdag 25 september 2018 om 09:03
    Hahahaha, Niels Poissonnier! Jonges toch! Hahahahaha
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 25 september 2018 om 12:10
    Ja,je kunt ze moeilijk met het grote Lierse vergelijken he,minuten.
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    dinsdag 25 september 2018 om 09:03
    Leko zegt toch zelf dat ze pas aan 60 % van hun kunnen zitten . Daarin kunnen we Poissonnier dus wel volgen, Club heeft nog een heel grote groeimarge, mede door een aantal absolute sterkhouders die op komst zijn ... En ja, Genk zal hoe dan ook hun grote concurrent blijven . Even zien voor hoe lang, aangezien Genk heel zeker Europees zal overwinteren , waarbij ze dus dan ook wel pluimen zullen laten .....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Genome +421
    dinsdag 25 september 2018 om 09:51
    Leko zei dat vorige seizoen elke week opnieuw en opnieuw, maar na de winterstop ging het steeds meer bergaf.

    Buiten Nakamba en in zekere mate Mata (moet zich nog bewijzen) staat de ploeg al bijna volledig, toch?
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    dinsdag 25 september 2018 om 10:43
    Toch nog veel automatismen die ontbreken bij de pas aangeworven spelers ! Rits, Schrijvers , Danjuma ..... Leko zal wel weten waarover hij het heeft . Daar hebben wij geen zicht op !
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 25 september 2018 om 12:12
    Leko zegt dit idd elke week,om de ambitie gaaf te houden.Om elke week beter proberen te doen.Ik zeg wel"proberen".Dat noemt ,de spelers scherp houden.
    Vind ik leuk
    Genome +421
    dinsdag 25 september 2018 om 12:24
    Ja daar is hij goed in, zijn spelers scherp houden. En als het wat minder is de eerste helft, dan staan ze er wel vaak de tweede.

    Ik heb toch vooral het gevoel bij Leko dat hij een 'mooi-prater' is. ik wil hiermee niets afdoen aan zijn prestaties met Club. Maar zegt toch vooral de dingen die men wil horen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Genome +421
    dinsdag 25 september 2018 om 12:30
    Het is opnieuw een lang seizoen en voorlopig kunnen jullie tevreden zijn met jullie start, toch alvast resultaat gericht.

    Inderdaad Leko staat het dichtst bij zijn spelers, hij werkt tenslotte elke dag met hun.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:14
    Dienen reporter heeft blijkbaar te veel gedronken 😁,in de pintjes competitie inderdaad momenteel de betere maar op Europees vlak de pineut - nog steeds geen puntje gesprokkeld en zal zo blijven dit jaar -arme boeren
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:24
    Kwekkers die reageren na een ferme pandoering en zelfs geen europees spelen na de uitschakeling tegen topploeg Altach..... arm ha ha ghent bedoel je ...
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    dinsdag 25 september 2018 om 09:44
    De kwekkers zullen in geen jaren meer deelnemen aan de CL .... So what ?
    Vind ik leuk
    Rebel +1440
    dinsdag 25 september 2018 om 09:58
    Hopelijk moet brugge geen jaren wachten om de punten te halen in de CL als Gent,dus nog eff rustig blijven
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    dinsdag 25 september 2018 om 10:45
    Club speelde toch reeds 2 Europese finales ..... Daar kunnen de Kwekkers alleen maar van dromen !
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    dinsdag 25 september 2018 om 12:13
    Nu telt het verleden opeens wel!? Als het over Anderlecht gaat telt alleen het heden. Van Gent heb ik echt genoten in de champions league. Zie ik van Brugge niet direct gebeuren.
    Vind ik leuk
    Zero123 +723
    dinsdag 25 september 2018 om 12:23
    Een blinde kan dan ook niet zien.
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    dinsdag 25 september 2018 om 12:42
    Gewoon een reactie op de uitspraak aangaande CL van Gent . En natuurlijk alleen het heden telt en daar voelen we ons dan ook heel lekker bij ! :-)
    Vind ik leuk
    Diego A M +3816
    dinsdag 25 september 2018 om 13:41
    Dat noemen ze bij ons dus een tweezak
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    dinsdag 25 september 2018 om 12:46
    Je zou er niet mogen van genieten ook!
    Vind ik leuk
    Zero123 +723
    dinsdag 25 september 2018 om 12:39
    Zie daar,een supporter van genk,euh sorry gent.
    Een club vol eendagsvliegen.
    0-4 gastje en binnenkort geen play offs en opnieuw geen europees 😝😝😝
    Vind ik leuk
    krulle74 +60
    dinsdag 25 september 2018 om 16:29
    Oeie dat deed precies pijn die 0-4 voor dat ploegje uit Gent dat ooit eens toevallig kampioen werd en waar het nog zeer lang gaat deuren voor het nog eens zal gebeuren .hopelijk zal dit nog lang blijven hangen NUL -- VIER
    Vind ik leuk
    9000 +400
    dinsdag 25 september 2018 om 09:30
    Naar Belgische normen dan weliswaar. Het lijkt me dat er zeer goed werk is geleverd daar bij de rivalen bij Brugge.
    Ook als Gent-fan geef ik dit met lichte tegenzin toe, gezien de malaise bij ons momenteel. Het kan voor Gent misschien eens "deugd" doen om nu aan de alarmbel te trekken en vooral daar lessen uit te trekken naar de toekomst toe. Het kan alleen maar positief zijn, voor de competitie in zijn geheel, als meerdere teams wél op goed niveau presteren en zo onderling de concurrentie en het niveau aanscherpen. Brugge samen met Genk vullen de verwachtingen in... de rest is zwak. Na vorig seizoen wat ik ook qua niveau laag vond (zie ook onze teams in Europa ) had ik gehoopt op een sterkere competitie deze jaargang. Niet dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:40
    Omg gaan ze hun ineens vergelijken met bayern. In de verste verte nog niet, boeren😂😂
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    dinsdag 25 september 2018 om 09:46
    Graag eens geweten met wie jij jezelf dan wel vergelijkt ?
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    dinsdag 25 september 2018 om 12:16
    Met het cijfertje achter zijn naam.
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    dinsdag 25 september 2018 om 12:47
    Edde ge daarvoor een account aangemaakt manneke?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:47]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    dinsdag 25 september 2018 om 13:39
    Club heeft een sterke ploeg, en Nakamba en Mata zullen nog iets extra’s brengen. Terechte kampioen vorig jaar en ook dit jaar heel goed bezig. Dus mogen we misschien wel spreken van een ‘machine’ voor de eerstvolgende seizoenen, maar de vergelijking met Bayern is er toch wel over. In Duitsland (waar ik werk) is BM een instituut, een zevenkoppige voetbaldraak die Rekordmeister is. Ieder jaar opnieuw hopen ze dat er een drakendodende Sint-Joris opstaat, maar meestal is dat ijdele hoop. Dit soort van dominantie is niet meer haalbaar voor welke Belgische club dan ook, omdat onze budgetten niet opkunnen tegen de veel grotere buitenlandse clubs waardoor de grootste talenten na max een seizoen of 2 verdwijnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 22:04]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 15:28
    nu is men toch aan het overdrijven; ja het toont allemaal gemakkelijk maar dit is toch een totaal ander niveau.In Duitsland vragen ze zich af of ze geen aparte competitie moeten beginnen zonder Bayern .
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 20:09
    ocharme toch een tittel en ze wanen zich heer en meester tegen Janneke en Mieke dat wel maar niet tegen serieuse concurenten. Gantoise had een mindere dag maar op voetbal niveau waren ze zeker even goed,alleen de afwerking ontbrak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws