Anderlecht-supporters richten vizier op Coucke: 'Middelmaat, hopeloos zwakke kern'

    Anderlecht-supporters richten vizier op Coucke: 'Middelmaat, hopeloos zwakke kern'

    zaterdag 15 september 2018 om 22:33

    De supporters van RSC Anderlecht zijn razend na de verloren partij tegen KRC Genk. De Brusselaars pakten inmiddels een 1 op 9 na drie toppers. Volgens Anderlecht is er één grote schuldige: Marc Coucke.

    De supporters van Anderlecht zijn helemaal niet tevreden met de voorbije transferperiode. Zij vinden dat hun ploeg dan ook te weinig kwaliteit bij elkaar heeft gekocht. Op Twitter delen ze hun onvrede.

    Plaats een reactie

    zaterdag 15 september 2018 om 22:40
    2 toppers verloren buitenhuis is geen ramp maar moet ze dan wel winnen thuis
    Vind ik leuk
    Brick +496
    zaterdag 15 september 2018 om 22:42
    Voorbije 3 matchen kon ook 5 op 9 zijn he, donderdag en zondag reactie en we zijn weer content
    Vind ik leuk
    libidotti +317
    zaterdag 15 september 2018 om 22:48
    Ja en in Charleroi hebben we de punten gepikt!
    Met het had gekund of als dit en als dat...
    Daar heb je niks aan ,als Anderlecht moet je gewoon de toppers winnen!
    7 matchen ver en al 6 punten achter!
    Triestig
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 23:23]
    Vind ik leuk
    Frefke +153
    zaterdag 15 september 2018 om 22:42
    Had het al eerder aangegeven... Inkomtransfers op niveau van een middenmoter, lees Oostende. We gaan weer een heel seizoen achter de feiten aanlopen... Al zes punten aan ons broek en we zijn pas begonnen. Misschien wat raad vragen bij VDS en HVH...
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zaterdag 15 september 2018 om 22:43
    25 miljoen uitgegeven en nog niet tevreden.
    Vind ik leuk
    vanhimst +912
    zaterdag 15 september 2018 om 22:50
    met spijt in mijn hart moet ik zeggen dat




    Met spijt in mijn hart moet ik zeggen dat
    Genk verdiend gewonnen heeft want de spelers van Anderlecht hebben zich laten aftroeven op alle gebied alleen Saelemaechers en de keeper waren op niveau en de anderen niet Hein zal wel een zondebok vinden in plaats van zijn verantwoordelijkheid op te nemen , deze week europees vraag me af wat dat zal worden en dan volgende week Standard op bezoek hopelijk zijn de spelers dan wakker
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +801
    zondag 16 september 2018 om 10:37
    Genk was ook niks. Krijgen tweede helft wat kansen nadat Anderlecht ruimte weg moest geven. Ik vond Sanneh trouwens ook een degelijke match spelen.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1227
    zaterdag 15 september 2018 om 22:51
    Het sterkste Genk in jaren in eigen huis een half uur lang wegdrukken en dan nog zo kankeren. Misschien is een deel van de ‘supporters’ ook wel middelmaat...
    Vind ik leuk
    firedwarf +2938
    zaterdag 15 september 2018 om 22:57
    Eerder successupporters als ge het mij vraagt... Je mag het oneens zijn met het bestuur maar je blijft achter je ploeg staan... Wat hadden ze gedacht? Coukie komt en koopt gelijk 2 nieuwe kernen van topspelers? Beetje realistisch zijn, Dit anderlecht heeft enorm veel groeipotentie en mits komende wintermercato en zmermercato wat gerichte aankopen heeft anderlecht weer een topploeg als ze hun toppers kunnen behouden...
    Vind ik leuk
    libidotti +317
    zaterdag 15 september 2018 om 23:05
    In de winter kan je niets kopen!
    Alleen spelers die niet mogen mee doen bij hun club,m.a.w. rommel die je veel te veel betaald !
    En in de winter koop je alleen spelers als het zelf heel slecht gaat!
    We hebben met markovic een kans gemist evenals vorig jaar met mitrovic ,ook mbemba hadden we moeten nemen
    Vind ik leuk
    firedwarf +2938
    zondag 16 september 2018 om 22:11
    Wanneer werd Markovic aangetrokken? Saief?Trebel? En da zijn maar 3 recente namen die Anderlecht in de winter haalden... Je zegt zelf dat ze markovic moesten houden en mitrovic /mbemba moesten halen en wanneer? Juist in de winterperiode...
    Vind ik leuk
    libidotti +317
    zondag 16 september 2018 om 23:41
    mbemba in de winter???
    ik dacht het niet....
    markovic had men nu moeten pakken ,na nieuwjaar heeft hij weer niks gespeeld en duurt het weer 4 weken voor hij mag invallen...
    met de wetenschap dat je dit jaar minstens 12 punten achterstaat!!
    en ja trebel was een buitenkans zoals dat 1 keer om de 20 jaar voorkomt of dacht je dat de concurrenten elk jaar hun beste speler aan ons verkopen????
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +801
    zondag 16 september 2018 om 10:42
    Wegdrukken vind ik nu wat overdreven .. Anderlecht was de eerste helft inderdaad wat sterker maar kansen 0. Ik vind ook niet dat een ploeg afhankelijk mag zijn van 1 man maar Genk met of zonder Mali is ook een groot verschil he.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 22:54
    niet te negatief zijn, veel gekwetsten ploeg in opbouw en als ze thuis winnen van club en genk staan ze terug gelijk en verlies buitenhuis tegen toppers is toch ingecalculeerd en was niveauverschil zo groot
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    Frefke +153
    zaterdag 15 september 2018 om 23:19
    Maar Dany toch, we kunnen hiermee toch niet tevreden zijn. Als je kampioen wil spelen moet je je tegenstanders met de rug tegen de muur zetten tijdens de reguliere kompetitie om ze dan de genadeslag te geven tijdens de PO. Hoe lang is dat nu al geleden dat we dominerend voetbal gebracht hebben ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 23:26
    ik heb al eens aangegeven dat het verschil op het einde van de competitie niet groot gaat zijn staar u niet blind op de achterstand ik verwacht een spannende strijd in PO1
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1227
    zaterdag 15 september 2018 om 23:43
    1,5 uur.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +708
    zaterdag 15 september 2018 om 23:45
    Heel lang....maar ik geef er ni om ....... 😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Goegebuer +987
    zaterdag 15 september 2018 om 23:20
    En de sterkste man bij Genk was dan nog geschorst...
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zaterdag 15 september 2018 om 23:25
    Dat probleem hebben jullie alvast niet. ;-) Schorsingen worden kwijtgescholden bij Club Brugge (en Standard)
    Vind ik leuk
    Goegebuer +987
    zondag 16 september 2018 om 00:13
    Kan Brugge niets aan doen hoor...
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 16 september 2018 om 01:08
    Denk je dat? ;-) ... komt wel goed uit natuurlijk... verder no comment.
    Vind ik leuk
    Pajot1 +156
    zondag 16 september 2018 om 12:04
    Het kwam jullie al 100 jaar goed uit!
    Zo een eigen man bij de bond... ;-)
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 16 september 2018 om 14:23
    Denk je dat? En zelfs de volle 100 jaar dan nog? Ik volg het voetbal nog maar van de tijd van Ceulemans en zelfs die geeft toe dat Club Brugge toen al bevoordeeld werd. ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 14:29]
    Vind ik leuk
    Frefke +153
    zondag 16 september 2018 om 15:51
    Nee maar wel omdat we nu al 100 jaar de beste geweest zijn !
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 23:02
    Het is al te gemakkelijk om je te blijven verbergen achter feiten als "geblesseerden" of "geschorsten"te hebben net daarom moet je over waardige vervangers beschikken en die hebben we helaas niet in voldoende maten,trouwens alleen Coucke de schuld geven van dit alles is ook niet eerlijk
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 01:11
    Het is inderdaad waar dat er niet echt geweldig ingekocht werd. Maar de kern is wel al iets meer uitgebalanceerd dan verleden seizoen. Maar toch, je koopt Musona toch niet. En Milic daarbij dacht ik samen voor 5 miljoen. Dat is toch waanzin. Tweederangsgarnituur aan een eersterangsprijs. En dan 8 miljoen euro voor een verdediger die het nog moet bewijzen. Sorry hoor. Je vindt al degelijke verdedigers voor 4 a 5 miljoen en dan heb je nog 3 of 4 miljoen over en koop Musona en Milic niet en dan heb je 8 miljoen voor een aanvallende middenvelder, want die hebben ze niet. Of je moet Gerkens voldoende vinden....
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 06:44
    De grote redder en messias van Anderlecht wordt nu al onder vuur genomen.
    Volgens supporters ging hij toch van RSCA het PSG van Belgie maken.
    Ik denk dat RSCA de b-ploeg van dat ploegje aant zeetje gaat worden. Spelers te zwak voor KVO doorchassen naar RSCA.
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 16 september 2018 om 07:20
    Het is niet omdat Genk eens een goed jaar is begonnen en eens om de 15j kampioen speelt dat ze opeens dé ploeg zijn van België.

    Nog veel boterhammekes eten genkenaar voordat ze daar in Genk een kwart aantal titels van Club of Anderlecht hebben. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 07:34
    Zever he. Dat zal Genk nooit kunnen behalen. Club en Anderlecht bestaan al zeker 100 jaar en Genk nog maar 30 jaar. En op die korte tijd toch al mooie dingen laten zien en prijzen gepakt.
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 16 september 2018 om 14:29
    RSCA bestaat sinds 1947.... dus zeker geen 100 jaar.
    Wel op pakweg 70j bijna 1 op 2 keer kampioen.

    Genk, die superploeg, is op 30 jaar amper kampioen geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 16:47
    rsca is opgericht 29 mei 1908
    Vind ik leuk
    Pajot1 +156
    zondag 16 september 2018 om 16:50
    Bestaat sinds 1947?
    Tellen die vorige 39 jaar niet mee?
    U bent blijkbaar een groot kenner!
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 16 september 2018 om 18:46
    Ik reken vanaf 1947 omdat ze vanaf toen de 1ste keer kampioen speelden. We hadden het over het aantal titels vandaar dat ik mijn pleidooi hield vanaf de eerste titel.

    Heb het inderdaad verkeerd verwoord en verkeerd laten overkomen. De jaren dat ze in pakweg 4de klasse speelden enz... deed hier niks ter zake denk ik.

    KRC Genk is een fusie van Winterslag en Waterschei ....dus eigenlijk bestaat die club ook langer. Maar bij gebrek aan titels begrijp ik dat ze dit achterwege laten. ;-) Moest dit wél het geval zijn geweest zouden ze er graag terug naar refereren.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:02
    3 titels en 4 bekers (+2 bekers THOR niet geteld) dus 7 hoofdprijzen. Niet slecht voor zo'n jonge club. Clubs genoeg die veel ouder zijn en minder in hun kast hebben staan. In Gent zijn ze nog altijd jaloers.
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1227
    zondag 16 september 2018 om 08:52
    Dat zegt Genkenaar in deze reactie toch helemaal niet !
    Vind ik leuk
    Kettos +1940
    zondag 16 september 2018 om 11:53
    Volgens 5 twitteraars mss, zoals hierboven weer de mening van enkelingen als de mening van alle rsca fans framen. Dikke zever allemaal. Coucke is een topcommercant en zal de inkomsten sterk de hoogte in jagen. Het sportieve heeft hij niet zelf direct in de hand. Daar moet hij de juiste personen plaatsen. Of dat zo is is een andere discussie ntrlk...
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 16:22
    Hetgeen iedereen voor het seizoen wist , geduld ,geduld en nog eens geduld , aan een ploeg bouwen heeft tijd nodig als je aan een huis begint staat het de volgende week ook niet met de sleutel op de deur .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Anderlecht-supporters richten vizier op Coucke: 'Middelmaat, hopeloos zwakke kern'