Staat nieuwe Rode Duivel op in Nederland? Kwaliteiten die je niet veel ziet

    Staat nieuwe Rode Duivel op in Nederland? "Kwaliteiten die je niet veel ziet"

    zondag 19 augustus 2018 om 10:49

    PSV Eindhoven wist zaterdag in extremis een overwinning te boeken tegen Fortuna Sittard. Daarvoor mag het Dante Rigo bedanken. Onze jonge landgenoot viel in en prikte de 1-2 tegen de touwen. Hij lijkt klaar voor zijn grote doorbraak.

    Nieuwe PSV-coach Mark van Bommel lijkt dit seizoen heel wat jongeren een kans te geven. Dante Rigo is er daar één van. Hij bedankte voor het vertrouwen met de winnende treffer tegen Fortuna Sittard. Achteraf was Van Bommel bijzonder lyrisch over de U19-international.

    "Rigo heeft kwaliteiten die je niet bij veel spelers ziet. Dat hij scoort geeft alleen maar dat we een sterke, gelijkwaardige selectie hebben", klonk het bij de NOS.

    Rigo zelf bleef er nuchten onder. "Een regisseur? Dat is mijn spel. Ik moet een beetje de lijnen uitzetten, dat heb ik altijd gedaan", gaf hij aan. De Rode Duivels lijken er alvast een potentiële middenvelder bij te hebben.

    Plaats een reactie

    Marcus_A +1179
    zondag 19 augustus 2018 om 10:58
    ...de conclusie is wel echt snel ...goede match, invalbeurt in eredivisie ....Rode Duivel
    Vind ik leuk
    SD +7936
    zondag 19 augustus 2018 om 11:17

    Nog een toptalent ! het wordt stilaan een probleem voor Martinez om een selectie te vormen uit de door de pers meer dan vijftig genomineerden. Of kunnen wij geen derogatie van de FIFA/UEFA krijgen om twee nationale teams op te stellen.
    Stop met dat onzin aub !
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:11
    Wees toch niet zo negatief... Ten eerste heb ik hem zien spelen op het Ek in Bulgarije bij de U17 en hij is gewoon heel erg goed en ten tweede: we zouden blij moeten zijn dat er na deze "bronzen" generatie stilaan nieuwe jongens klaar staan die nog kunnen profiteren van de ervaring van de huidige kern
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1216
    zondag 19 augustus 2018 om 13:12
    Inderdaad! 2 jaar geleden werd er ook al met lof gesproken over Rigo en hij staat ook al enkele jaren bekend als één van de grootste talenten van PSV.

    Maar wie zijn wij om de zure pseudo-voetbalkenners tegen te spreken...
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    zondag 19 augustus 2018 om 18:16
    Dante Rigo is al jaren een belofte en wordt prima opgeleid bij en voorzichtig gebracht door PSV. Voordeel is dat de trainer van PSV )-19, Mark van Bommel, nu PSV 1 onder zijn hoede heeft en dus de jeugd goed kent en weet waar en wanneer in te zetten.
    Vind ik leuk
    Patfey +4857
    zondag 19 augustus 2018 om 22:23
    Misschien herinneren die “zure pseudo-voetbalkenners” zich al die grote talenten, door hun trainer en de pers de hemel ingeschreven en nadien, zodra het wat minder ging, even enthousiast neergesabeld,
    Je bent geen “zure pseudo-voetbalkenner” als je het gewoon te vroeg vindt om na een gelukte invalbeurt in de Nederlandse competitie (en die staat een stuk onder de Belgische genoteerd) van een toekomstige Rode Duivel te spreken.
    Laat ons hopen dat hij het maakt, we kunnen inderdaad een goede aflossing van de wacht gebruiken, maar laat hij vooreerst de voetjes op de grond houden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Staat nieuwe Rode Duivel op in Nederland? "Kwaliteiten die je niet veel ziet"