Trossard uit kritiek over ‘tactisch trucje’ KVO: “Dat vind ik echt niet kunnen

    Trossard uit kritiek over ‘tactisch trucje’ KVO: “Dat vind ik echt niet kunnen"

    Gepubliceerd: zondag 12 augustus 2018 om 18:00zo 12-08-2018 om 18:00

    KRC Genk kon in het laatste kwartier van de wedstrijd tegen KV Oostende de wedstrijd naar zich toe trekken. Een penaltygoal van Leandro Trossard en een doelpunt van Ruslan Malinovskiy waren voldoende voor de drie punten.

    Leandro Trossard is echter niet te spreken over een ‘tactisch trucje’ van de kustclub. "Ik vind het niet kunnen dat het gras 10 centimeter lang is en niet gesproeid wordt. Dat is volgens mij puur tactisch. Ik ben heel trots op het team dat we er toch alles aan gedaan hebben om toch nog te winnen", sneert Trossard bij Sporza.

    Philippe Clement was ook niet tevreden over de grasmat van Oostende. "We konden heel weinig tempo maken door het lange gras. We zijn desondanks goed met die omstandigheden omgegaan. Maar wat de omstandigheden ook zijn, zullen we in alle omstandigheden moeten voetballen. Dat zal in Europa niet anders zijn”, aldus Clement.

    Plaats een reactie

    Riddlin +2415
    zondag 12 augustus 2018 om 18:11
    Er zijn nu eenmaal geen regels over, zolang de bal rolt is het goed.
    Zeker niet de eerste en laatste club die dit zal doen
    Vind ik leuk
    Dan4red +741
    zondag 12 augustus 2018 om 18:11
    Volledig terechte kritiek...dit zou toch iets moeten zijn voor de Pro League, alle ploegen opleggen hoe lang of kort het gras maximaal of minimaal mag zijn. Ook verplicht sproeien voor de wedstrijd zou altijd verplicht moeten zijn. Vorige week Waasland Beveren -Standard werd er ook niet gesproeid, en dan kan je gewoon niet snel spelen, de bal rolt veel trager... en dat komt enkel de ploeg die niet wenst te voetballen ten voordele...Ik ben echter verbaasd dat Gert Verheyen dit toelaat...
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    maandag 13 augustus 2018 om 14:23
    Eerlijk gezegd bij jullie doen ze het nog beter.. Tijdens de match Standard-Gent sproeiden ze maar langs een kant de kant waar Standard naar toe moest spelen.
    Vind ik leuk
    Dan4red +741
    maandag 13 augustus 2018 om 17:23
    KDB, dat is met de rust, inderdaad zo...t'was toch vroeger altijd de gewoonte dat je die mensen op het veld zag om de gaatjes toe te stoppen en meestal (of altijd) op de zijde waar de thuisploeg naartoe ging spelen... heb dat ook altijd raar gevonden. Maar voor de wedstrijd wordt overal gespoten. Maar ik geef jou gelijk, en dat zou iets moeten zijn dat de Pro League in zijn statuten zou moeten opnemen !!!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10559
    zondag 12 augustus 2018 om 18:19
    Op het wk was het gras ook te kang maar daar waren wel tenminste richtlijnen voor, die richtlijnen mogen er wel zijn!
    Vind ik leuk
    JOY +113
    zondag 12 augustus 2018 om 18:19
    er werd gesproeid, maar als je binnen zit kan je dat natuurlijk niet zien hé
    Vind ik leuk
    Chroom +344
    zondag 12 augustus 2018 om 19:02
    Ze mochten niet sproeien omdat morgen het gras wordt gemaaid en gehooit, woensdag komt men dan pakjes persen.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    zondag 12 augustus 2018 om 20:08
    gras/hooi verkocht aan anderlecht zeker?
    Vind ik leuk
    Chroom +344
    zondag 12 augustus 2018 om 20:40
    Is nog een lopend Coucke contract met Pairi Daiza, dus kan het wel zijn dat het via Anderlecht gaat;-)
    Vind ik leuk
    Julien +1187
    maandag 13 augustus 2018 om 10:10
    Tegen de winterstop staat er in de Luminusarena geen enkel grassprietje meer overeind, terwijl de grasmat in de Versluysarena nog altijd een biljartlaken is. Dat is het verschil.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2062
    dinsdag 14 augustus 2018 om 00:29
    Ondanks het hogere aantal wedstrijden dat Genk wellicht speelt wil ik dat nog wel eens zien. We hebben nu een grasmat die bestaat uit een mengeling van kunstgras en natuurlijk gras zoals 15 Premier League clubs. We zijn de enige club in België met zo een grasmat. Er ligt drainage en verwarming. Hopelijk is ook de oorspronkelijke grond vervangen maar dat zal wel met een grasmat van een half miljoen